حالت شب

چگونه با یک حساب معاملاتی کوچک کار کنیم؟

توسط آموزش صفر تا صد فارکس, مقالات عمومی بورس که در 2021-11-09
حالت شب

چگونه با یک حساب معاملاتی کوچک کار کنیم؟

مقدمه:

چگونه با یک حساب معاملاتی کوچک کار کنیم؟

همواره میزان بالانس در ورود به معاملات موضوعی چالش برانگیز در مباحث آموزش فارکس بوده است.شاید احساس کنید اینکه شما با یک حساب معاملاتی کوچک کار خود را شروع کرده‌اید، نسبت به سایرین عقب‌تر هستید. اما در ادامه این مقاله توضیح می‌دهم که این احساس صرفاً یک توهم است که از تمرکز روی چیزهای اشتباه نشأت می‌گیرد.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که بسیاری از معامله‌گران در طول دوران حرفه‌ای خود با آن مواجه هستند این است که فکر می‌کنند اگر «پول بیشتری داشتند»، می‌توانستند سریع‌تر به یک معامله‌گر سودآور تبدیل شوند. اگر شما میزان سودآوری خود را در طول یک یا دو هفته محاسبه کنید، بله ممکن است در این صورت خیلی سریع‌تر، سودهای بزرگتری بدست آورید. اما اگر قادر نباشید تمام این سودها و سرمایه خود را حفظ کنید، دیگر چه اهمیتی دارد با چه میزان سرمایه کار خود را شروع می‌کنید؟ میزان سودآوری را بایستی در طول یک بازه زمانی بسیار بزرگتر، حداقل ۶ ماه تا یک سال، سنجید و ارزیابی کرد.

نکته مهم این است که اگر شما نتوانید با یک حساب کوچک به خوبی معامله کنید، در این صورت با یک حساب بزرگ هم عملکرد موفقی نخواهید داشت. به عبارتی دیگر، داشتن پول و سرمایه اولیه بیشتر، به این معنی نیست که می‌توانید زودتر و سریع‌تر به یک معامله‌گر موفق تبدیل شوید. در واقع برعکس، اگر چگونگی معامله کردن را ندانید، با یک حساب بزرگ، پول بیشتری از دست می‌دهید تا با یک حساب کوچک.

دقیقاً می‌دانم چه احساسی دارید، چون خودم هم یک روز در همین موقعیتی که شما قرار دارید بودم. به این فکر می‌کنید که شما در کار معامله‌گری خود با هر قدمی که به جلو برمی‌دارید، دو قدم به عقب برمی‌گردید. با خود می‌گویید «اگر الان پول بیشتری داشتم، می‌توانستم خیلی سریع در بازار سودهای کلانی بدست آورم و از شغلم استعفاء بدهم».

اما دوست من، متأسفانه اینطور نیست …

فکر می‌کنید اگر یک حساب معاملاتی ۱۰۰ هزار دلاری را به فردی بدهیم که مطلقاً هیچ تجربه معامله‌گری ندارد، چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ فکر می‌کنم با من موافق باشید که احتمالا عملکرد خوبی نخواهد داشت، حداقل نه در طول شش ماه. در واقع احتمالا در مدت زمان کوتاهی  موجودی حساب را به ۵۰ هزار دلار یا حتی کمتر کاهش می‌دهد.

پس چرا فکر می‌کنید داشتن پول بیشتر باعث می‌شد نتایج معاملات شما به طرز معجزه‌آسایی بهتر شود؟ من نمی‌گویم شما هم مثل آن فردی که در بالا مثال زدم هیچ تجربه معاملاتی ندارید، اما اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالا به دلایلی به دنبال کمک هستید و هنوز روی استراتژی معاملاتی خود مسلط نشده‌اید. بنابراین، مسئله پول نیست، بلکه مشکل در خود شما است و تا زمانی که آن را حل نکنید، باز هم ضرر و زیان و ناامیدی را تجربه خواهید کرد.

بنابراین باید خیلی خوش اقبال باشید که الان حساب معاملاتی بزرگی ندارید. چرا که بهتر است آموزش ببینید و روی حساب‌های کوچک اشتباه کنید، تا اینکه با حساب‌های بزرگ شروع به کار کنید و احتمالا ضررهای سنگین و متعاقباً احساسات تلخ و استرس آن را تجربه کنید.

ذهنیت خود را تغییر دهید

در ابتدا باید ذهنیت خود را از «من می‌خواهم از طریق معامله‌گری پول زیادی بدست آورم» به «چگونه می‌توانم از طریق معامله‌گری پول زیادی بدست آورم» تغییر دهید. زمانی که این تغییر را در خود ایجاد کنید، به مرور مشاهده می‌کنید که نقطه توجه و تمرکز فکری شما هم تغییر کرده است …

به این فکر کنید که اگر واقعا یک حساب معاملاتی بزرگ داشتید، چه اتفاقی می‌افتاد؟ در این صورت دیگر نمی‌گفتید «اگر یک حساب بزرگ داشتم …»، چون دیگر آن را داشتید، بلکه در عوض روی یادگیری نحوه صحیح معامله کردن و طراحی و توسعه یک استراتژی و برنامه معاملاتی موفق تمرکز می‌کردید.

بنابراین، شما باید همین الان هم همان طرز فکری را داشته باشید که اگر یک حساب معاملاتی بزرگ داشتید، به آن صورت فکر می‌کردید. به این دلیل که اگر با چنین طرز فکری معامله نکنید، هرگز به سودآوری نمی‌رسید. اما اگر همچنان باور داشته باشید که مشکل اصلی «پول» است، برای رشد موجودی حساب خود، درگیر معاملات بیش از اندازه با ریسک‌های سنگین می‌شوید.

ذهنیت و نگرش معاملاتی شما باید از «پول» به «فرایند» تغییر کند. قبلا این را گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم: اگر می‌خواهید معامله‌گر موفقی شوید، باید روی فرایند معاملاتی تمرکز کنید، نه روی پول.

اگر حساب معاملاتی کوچکی دارید …

اگر می‌خواهید با این طرز فکر که شما یک میلیونر هستید معامله کنید، پس باید بعضی از واقعیت‌ها را بپذیرید:

  • شما نباید درگیر معاملات متعدد و بیش از اندازه ‌شوید، بلکه باید مثل یک تک‌تیرانداز عمل کنید.
  • روی حساب کوچک خود اصول مدیریت ریسک را رعایت کنید و معاملاتی با حجم‌های کوچک انجام دهید. رعایت این اصول نه تنها برای رشد حساب الزامی است، بلکه در این صورت می‌توانید برای مدت‌زمان کافی در بازار دوام بیاورید تا مهارت‌های صحیح معامله‌گری را در عمل یاد بگیرید.
  • در این مرحله با توجه به اینکه حساب معاملاتی کوچکی دارید، سودهای بدست آمده انگیزه زیادی در شما ایجاد نمی‌کنند. بنابراین سعی کنید این انگیزه را از طریق یادگیری مهارت‌ها و عادات صحیح معاملاتی مانند رعایت نظم و دیسیپلین، صبور بودن و تبعیت از استراتژی معاملاتی، در خود ایجاد کنید.
  • شما نباید به فکر جبران ضررهای وارده باشید. این ذهنیت و طرز تفکر اشتباه است و حتی باعث ضررهای سنگین‌تری هم می‌شود.

چرا رشد یک حساب معاملاتی کوچک سخت است

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتم، شاید الان احساس کنید که با هر قدمی که به جلو برمی‌دارید، دو قدم به عقب برمی‌گردید. این حالت در شرایطی که با یک حساب معاملاتی کوچک کار می‌کنید دیوانه‌کننده است، چون احساس می‌کنید که حساب شما هیچ‌وقت رشد نمی‌کند و موجودی حساب به رقم قابل توجهی نمی‌رسد.

به یاد داشته باشید که نباید سودهای بدست آمده را به دلایلی مانند انجام معاملات متعدد یا احساس طمع از دست بدهید. فرض کنید با یک حساب ۱۰۰ هزار دلاری کار می‌کنید و فرض کنید در یک معامله به اندازه ۱۰ هزار دلار سود کرده‌اید. اگر در معامله بعدی همین مقدار ضرر کنید، چه احساسی پیدا می‌کنید؟ اگر در یک حساب کوچک به اندازه ۱۰۰ دلار ضرر کنید، معادل این است که در یک حساب بزرگ به اندازه ۱۰ هزار دلار ضرر کرده‌اید. بنابراین شما باید پیش از اینکه کار با یک حساب معاملاتی بزرگ را شروع کنید، تمام این مسائل را برای خودتان حل کنید. پس دوباره می‌گویم که اتفاقاً خیلی هم خوشحال باشید که هنوز با یک حساب معاملاتی بزرگ کار نمی‌کنید و لذا تمام فکر و توجه خود را روی فرایند معاملاتی و تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق متمرکز کنید.

نتیجه‌گیری

معامله کردن با یک حساب معاملاتی کوچک هیچ عیب و ایرادی ندارد، به ویژه اگر نسبتاً تازه‌کار باشید و هنوز به بطور مستمر سودآور نباشید. میزان موجودی حساب معاملاتی شما روی عملکرد کلی و مهارت‌های معاملاتی شما هیچ نقشی ندارد. البته اگر حساب بزرگی داشته باشید، می‌توانید معاملاتی با حجم‌های سنگین‌تر انجام دهید و احتمالاً سودهای بیشتری هم بدست آورید. اما اگر توانایی و مهارت معامله کردن را نداشته باشید، تمام ثروت کره زمین هم فایده‌ای نخواهد داشت.

پس یاد بگیرید که چگونه معامله کنید. در ابتدا فقط روی راه و روش معامله کردن تمرکز کنید و از مسیر لذت ببرید. به هیچ وجه به اینکه «زود ثروتمند شوید» یا «سریع پولدار شوید و شغل فعلی خود را رها کنید» فکر نکنید، چون هرچه کمتر به این مسائل فکر کنید، زودتر محقق می‌شوند.

 

گردآوری و ترجمه:آکادمی ویو

منبع: learntotradethemarket

اینستاگرام آکادمی ویو

یوتیوب آکادمی ویو

4.7/5 - (165 امتیاز)
نظرات 41
  1. عالی بود ممنونم از لطفتون.
    با برنامه صحیح و اصولی میتونیم همون مبلغ کوچیکم تو یک سال به راحتی به رقم خوبی برسونیم.

  2. ممنون استاد عجب مقاله عالیی بود

  3. بسیار حرفه ایی و مفید بود.
    ممنون.

  4. ممنون از استاد امینوی عزیز،هیلی عالی و پر محتوا مثل همیشه .

  5. بشدت موافقم 👍

    ممنون 🙏

  6. مثل همیشه عالی سلطان❤💯💯

  7. سلام استاد
    ممنونم که هستی

  8. یک مقاله بینظیر دیگر🌹🥊☯️
    اگر ما یک استراتژی داشته باشیم و به ما سود مستمر بدهد،بر روی یک اکانت ۱۰۰دلاری اگر روزی ۳ درصد سود کسب کنیم پس از ۱۰ ماه به رقم بالای ۳۵هزار داار دست میابیم.

  9. خیلی عالی بابت مقاله خوب،فقط یک سوال نتایج گاربران در رادیوتیوب نتیجه کاربران فراکتالی هست؟

    • سلام بله
      دانشجویان دوره فراکتالی که پرایس اکشن هم شرکت کردن

  10. من به نوبه خودم هرکاری که استاد بگه انجام میدم دیگه به نتیجه و به اینکه چندبرابر کنم فکر نمیکنم ، فقط روی خودم کار میکنم و فقط حالا حالاها با این کار دارم

  11. عالی و بی نظییر ممنون بابت تمام این مقاله های ارزش مند

  12. آرزوم اینه دوره مقدماتی بیاد

  13. استاد کسی که میخواد یک تریدر حرفه ای از راه اصولی بشه و اصول و قوانین بازار رو از یک معامله گر موفق و یک منتور حرفه ای همچون اقای دهقان عزیز یاد بگیره
    اما توی هزینه های ماهانش مونده و درامد کافی برای هزینه هاش نداره
    قصد یکشبه ثروتمند شدن هم نداره
    بر این باوره که هیچ کاری نشد نداره
    اما نمیدونه چجوری میشه
    فقط هدف اولش تامین مایحتاج زندگیش از راه معامله گری هست تا بتونه با تمرکز به اموزش دیدن برسه چه راهی براش وجود داره؟
    با تشکر

    • سلام
      شما ابتدا باید یک شغل غیر از حرفه معامله گری برای مخارج خودتون پیداکنید.
      این مقاله رو مطالعه کنید
      https://academywave.com/should-i-quit-my-job-and-become-a-full-time-trader/

    • ممنون از استاد امینوی عزیز بابت این مقاله خوب و آموزشی و عالی
      در جواب سوالتون هم من با این مشکل در سن ۱۹ سالگی درگیر بودم که رفتم دنبال شغل که بتونم نیازهای خودمو تامین کنم همه کار کردم از کارگری تا کارمندی و تولیدی و… اما این نکته رو همیشه در یاد داشته باشین بهترین راه موفقیت ذهن خود ماست که منظم و هدفمند براش برنامه بچینیم مطمئنن شما با تلاش و کوشش زیاد میتونید به همه چیز برسید همه چیز پس تلاش و برنامه داشتن نکته و کلید همه موفقیت ها است موفق باشین دوست عزیز

  14. خيلی عالی بود . کاش اینو زودتر یاد گرفته بودم . متاسفانه به دام کلاه بردارها افتادم و از همون اول راه با حساب بزرگ وارد شدم و همشو از دست دادم. الان روی حساب کوچک کار میکنم و در حال آموزش هستم. ممنون از مقاله خوبتون.

  15. بهترین راهنمایی بود
    ممنون از وقتی که برای گردآوری این مقاله گذاشتین

  16. خیلی عالی استاد ممنون ازاین مقاله های خوبتان

  17. سلام وقت بخیر استاد گرامی
    مثل همیشه عالی

  18. بسیار مقاله عالی بود
    من با حساب ۱۰۰ دلاری کار میکنم چون میزان ضرر میتونم تحمل بکنم با اینکه از نظر درصد فرقی بین حساب ۱۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری نیست و خود عدد ۳ و ۳۰ دلار با فرض ۳ درصد ضرر تاثیر یکسانی از نظر روانشناسی ندارن .بنابراین من با حساب ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلاری ترجیح میدم کار بکنم .

    من یک حساب ۱۰۰ دلاری ۷۰ درصد افرایش دادم ولی چون این میزان سود کاربردی نبود من احساس موفق بودن نداشتم
    ولی به این نکته هم باید توجه کرد که مسیر پیشرفت با همین حساب های کم شروع میشه چون در صورت ضرر میشه راحت جبرانش کرد
    باتشکر از جناب دهقان

  19. عالی بود استاد امینوی عزیز
    این تغییر دیدگاه “من میخواهم از طریق مارکت پولدار بشوم به چگونه از طریق مارکت پولدار بشوم” عالی بود .
    آیا مقاله ای یا کتابی در مورد این تغییر ذهنیت است که معرفی کنید

  20. بسیار عالی بود استاد خیلی خیلی ممنون

  21. من هر وقت به یه موضوعی فکر میکنم بعد ۲ روز استاد مقالشو میزاره 🙂

    مرسی که هستین استاد

    • توی آموزش هاشون هم همینجوریه
      یا توی تمرینات جواب سوالاتمو میگن یا توی وبینار ها

  22. به نظر من اگر کسی توانایی و مهارت معامله کردن رو نداشته باشه انگار عملاً داره ” قُمار” میکنه.

  23. سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز و تشکر بابت مطالب بسیار آموزنده و مفید
    اگر از لحاظ روانشناسی موفق به تمرکز روی درصد موفقیت و سودآوری و نه بر روی میزان سود دلاری داشته باشیم حتما موفقیت و پیشرفت را احساس میکنیم

  24. عرض سلام
    استاد خیلی خیلی ارزشمند و عالی بود بخش تغییر ذهنیت

  25. حامد بهدادفر 2021-11-11 در 20:50 پاسخ

    سلام استاد دهقان عزیز خسته نباشید.
    بنده شغلم ب صورتیه ک صبح و بعد از ظهر مشغول هستم حدود ۴ ساعت وقت ازاد دارم و چون شغلم فیزیکی هست معمولا ذهنم موقع تمرین روی چارت مشوش میشه.این ک صبح ساعت ۵ یا ۶ پاشم و تا قبل از سرکار رفتن تمرین کنم ایا ایده خوبیه؟اینجوری حدود ۲٫۵ تا ۳ ساعت وقت ازاد دارم

  26. سلام استاد
    یک پیشنهاد دارم و اون اینکه هر از گاهی یک کد تخفیف روی محصولات بزارید
    منظورم تخفیفات فصلی یا مناسبت ها نیست…مثلا من خودم میخاستم از تخفیف پرایس اکشن استفاده کنم ولی آخرین مرحله تخفیف رو متوجه نشدم و تا مرحله بعددی که شب یلدا هست احتمالا باید صبر کنم….
    سپاس از مقاله پر محتوا….

  27. بسیار عالی بود.با خوندن این مقاله احساسات منفی مثل حس عقب بودن و تلاش برای خارج شدن از فشار خانواده در من بالا اومد.حالا سعی میکنم با خنثی کردن این احساسات عملکرد منطقی تری داشته باشم

  28. سلام استاد
    یک مناسبتی که در پیش داریم یکشنبه ولادت امام حسن عسکری پدر امام زمان ع هست لطفا تخفیفات رو تکرار کنید قطعا خیلی ها استفاده خواهند کرد
    ممنون

  29. لذت بخش بود مطاله این مقاله ممنون از استاد امینو عزیز و دوس داشتنی 💖

  30. توصیه های کاربردی است که امیدوارم با عمل به آن به سودهای مستمر برسیم
    سپاس فراوان

  31. عالی بود عالی بود عالیییییی
    یکی از بهترین مقالاتی بود که تا حالا گذاشتین
    کاملا به فکر فرو رفتم و تصمیم گرفتمو ذهنیتم و حتی هدفمو عوض کنم و از تمرکز روی پول بیام به تمرکز روی فرآیند معامله گری
    فوق العاده بود این مقاله مرسی استاد امینو عزیز

  32. عالی هستید

  33. مقاله فوق العاده مفیدی بود

  34. عالی و ممنون از زحماتتون

  35. سلام استاد وقت به خیر
    جمله آخرتون که به زود ثروتمند شدن فکر نکنیم جسارتا با فرمایشتون در طول دوره مبنی بر اینکه با تجسم ثروت و تصویر ثروت (البته با تلاش موثر) میتونیم ثروت رو جذب بکنیم منافات نداره؟

  36. فوق العاده مثل همیشه.
    سپاسگزارم

  37. اگر می‌خواهید معامله‌گر موفقی شوید، باید روی فرایند معاملاتی تمرکز کنید، نه روی پول.

    شما نباید درگیر معاملات متعدد و بیش از اندازه ‌شوید، بلکه باید مثل یک تک‌تیرانداز عمل کنید.
    روی حساب کوچک خود اصول مدیریت ریسک را رعایت کنید و معاملاتی با حجم‌های کوچک انجام دهید. رعایت این اصول نه تنها برای رشد حساب الزامی است، بلکه در این صورت می‌توانید برای مدت‌زمان کافی در بازار دوام بیاورید تا مهارت‌های صحیح معامله‌گری را در عمل یاد بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید