حالت شب

تفاوت‌های اسکلپ(Scalp) و نوسان‌گیری

by مقالات تکنیکال in 2021-05-11
حالت شب

تفاوت‌های اسکلپ(Scalp) و نوسان‌گیری

مقدمه

شیوه های متفاوتی برای ورود به معامله وجود دارد در آموزش فارکس دو شیوه نوسان گیری و اسکلپ بسیار مورد علاقه هستند.بسیاری از مردم در بازار فعالیت می‌کنند، بعضی به عنوان سرمایه‌گزار و بعضی دیگر به عنوان معامله‌گر. سرمایه‌گزاری با یک دیدگاه بلندمدت در حد چند سال یا حتی چند دهه اجرا می‌شود. اما فرد معامله‌گر می‌خواهد بطور منظم و مستمر از بازار کسب درآمد کند.

یکی از عواملی که بین معامله‌گران مختلف تفاوت ایجاد می‌کند، مدت زمانی است که افراد معاملات خود را باز نگه می‌دارند. این بازه زمانی می‌تواند چند ثانیه، چند ماه یا حتی چند سال باشد.

انتخاب یک سبک معاملاتی مناسب که منطبق با شخصیت شما باشد، برای یک موفقیت بلندمدت در بازار کاملا ضروری و واجب است. در این مقاله می‌خواهیم به تفاوت‌ استراتژی‌های اسکلپ و نوسان‌گیری بپردازیم.

اسکلپ

در استراتژی اسکلپ (Scalping strategy)، هدف این است که از تغییرات کوچک قیمت در طول روز بهره ببریم. به همین دلیل افرادی که این نوع استراتژی را بکار می‌برند، در طول روز چندین معامله انجام می‌دهند و ورود و خروج‌های سریعی دارند.

بطور کلی در روش اسکلپ برای کسب سود از بازار، معاملات کوتاه و متعددی انجام می‌شود که هریک در حد چند ثانیه یا چند دقیقه باز می‌مانند. از آنجاییکه مدت‌زمان باز بودن معاملات کوتاه است، بنابراین سود حاصل از این نوع معاملات نیز کوچک است. به همین دلیل، این نوع از معامله‌گران برای کسب سود و درآمد، چندین معامله در طول روز انجام می‌دهند. اما در عوض کوتاه بودن مدت‌زمان باز بودن معاملات، سبب می‌شود ریسک کار اسکلپِرها (معامله‌گرانی که اسکلپ می‌کنند) کاهش یابد.

اسکلپرها سرعت عمل بالایی دارند و اهداف کوتاهی را دنبال می‌کنند. ممکن است الان به یک معامله فروش ورود کنند و در معامله بعدی برای خرید اقدام کنند. بهره بردن از حرکات جزئی و کوچک بازار نسبت به حرکات بزرگ، بیشتر متداول است. چرا که حتی در بازارهای کُند و آرام هم می‌توان شاهد تغییرات و حرکات کوچکی بود و از آن‌ها استفاده نمود.

اسکلپرها معمولا از تایم‌فریم‌های پایین مانند یک دقیقه، ۵ دقیقه یا حتی تیک‌چارت برای تحلیل بازار و معامله استفاده می‌کنند. ضمناً دسترسی به داده‌های دقیق بازار و همچنین امکان اجرای سریع معاملات، برای این دسته از معامله‌گران بسیار ضروری است. اگر کمیسیون معاملات زیاد باشد، هزینه اجرای معاملات افزایش می‌یابد و در نتیجه سود حاصل از معاملات سریع و مکرر اسکلپرها کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل این دسته از معامله‌گران به دنبال بروکرهایی هستند که کمیسیون کمتری دریافت کنند و همچنین قابلیت اجرای سریع معاملات را داشته باشند.

روش اسکلپ مناسب افرادی است که وقت کافی برای تحلیل بازار و اجرای معاملات دارند، می‌توانند تمرکز خود را حفظ کنند و سرعت عمل بالایی دارند. معمولا گفته می‌شود افراد عجول اسکلپرهای خوبی می‌شوند، چرا که به محض اینکه معامله در سود می‌رود، از آن خارج می‌شوند. سبک اسکلپ برای افرادی است که می‌توانند استرس خود را کنترل کنند، سریع تصمیم‌ بگیرند و بر اساس آن عمل کنند.

تایم‌فریم انتخابی شما نشان می‌دهد که چه سبک و روشی مناسب شماست. اسکلپرها در طول روز معاملات زیادی انجام می‌دهند و به همین دلیل باید مدام بازار را دنبال کنند. اما نوسان‌گیرها معاملات کمی انجام می‌دهند و می‌توانند دفعات کمتری بازار را چک کنند.

نوسان‌گیری

در این روش باید روند بازار را تشخیص دهید و در محدوده آن کار کنید. برای مثال، معامله‌گران نوسان‌گیر معمولا یک روند قوی را تشخیص می‌دهند و پس از یک حرکت اصلاحی یا ناحیه رِنج به معامله ورود می‌کنند، و پیش از اینکه قیمت مجددا اصلاح کند و کاهش یابد، از معامله خارج می‌شوند.

در صورتی که قیمت از یک ناحیه حمایتی عبور کند، معامله‌گران جهت دیگر بازار را در نظر می‌گیرند و برای معامله فروش اقدام می‌کنند. بطور کلی معامله‌گران نوسان‌گیر معمولا «در جهت روند» معامله می‌کنند. یعنی اگر روند صعودی باشد، خرید می‌کنند و اگر روند نزولی باشد، می‌فروشند. این نوع از معاملات بین چند روز تا چند هفته یا حتی چندین ماه باز می‌مانند، اما معمولا در عرض چند روز به پایان می‌رسند.

معامله‌گران نوسان‌گیر با استفاده از پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال بهترین نقاط ورود و خروج معاملات را تشخیص می‌دهند. این معامله‌گران نواحی حمایتی و مقاومتی را شناسایی می‌کنند، سطوح فیبوناچی را ترسیم می‌کنند و معمولا از الگوهای نموداری و اندیکاتورهای تکینکال در تحلیل‌های خود استفاده می‌کنند. اگر بازار کمی نوسان‌های تند و تیز داشته باشد برای این دسته از معامله‌گران بهتر است، چون در این صورت فرصت‌های معاملاتی بیشتری ایجاد می‌شود.

این استراتژی معاملاتی مناسب افرادی است که نمی‌توانند بصورت تمام‌وقت و دقیقه به دقیقه بازار را دنبال کنند. معمولا معامله‌گران پاره‌وقت و کسانی که گاهی در فواصل زمانی بین شغل دیگر خود می‌توانند بازار را چک کنند، این سبک معاملاتی را انتخاب می‌کنند. این گروه از معامله‌گران باید صبور باشند و بتوانند معاملات خود را در طول شبانه‌روز باز نگه دارند، به همین دلیل اگر با باز بودن معامله در طول روز یا شب استرس می‌گیرید، این سبک معاملاتی مناسب شما نیست.

جدول زیر بطور خلاصه تفاوت‌های اصلی بین این دو سبک معاملاتی را نشان می‌دهد:

هر سبک و روش معاملاتی، ریسک و سودهای مختص به خود را دارد. هیچ استراتژی عالی و بدون نقصی وجود ندارد که برای همه معامله‌گران مناسب باشد. بنابراین باید با توجه به مهارت‌ها، شخصیت، مدت‌زمانی که می‌توانید به این کار اختصاص دهید، میزان سرمایه، تجربه و آستانه تحمل ریسک خود، استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کنید. شما چه یک معامله گر کوتاه مدت باشید چه بلند مدت برای موفقیت در مارکت باید به بصورت مستمر کسب سود کنید.برای این منظور توصیه می کنیم مقاله نکاتی برای انجام معاملات مستمر و سودآوررامطالعه نمایید.

 

 

گردآوری و ترجمه: آکادمی ویو

منبع: investopedia.com

اینستاگرام اکادمی ویو 

یوتیوب آکادمی ویو

4.7/5 - (96 امتیاز)
16 Comments
  1. سلام و درود فراوان
    این که توی سبک نوسانگیری نوشته برای بلند مدت هست خب همین دید رو میشه اورد توی مثلا یک ساعته رش رو دید تو تایم پایین ورود خروج کرد بازم میشه اسکلپ؟؟

    • درود استاد عزیز این مقاله برای من خیلی مفید بود به این خاطر که کمی خود شناسی در من به وحود اورد که بیشتر متوجه سبک و سیاق خودم لشوم واین مقاله باعث شد بیشتر با روحیه شما اشنا بشوم

  2. سلام و خدا قوت
    ممنون از مقاله عالی شما . به نظر من چون جناب دهقان گفتند که اصل یکی هست و ما در همه تایم فریمها اگر چک بکنیم یک قانون خاص دایم در حال تکرار شدن هست فرقی در روش کوتاه مدت و بلند مدت نیست هر دو یک رفتار خاص دارند فقط سرعت عمل در تایم پایین باید بیشتر باشه . با تشکر از شما امین جان بابت دیدی که به ما نسبت به بازار دادین . پایدار باشی جیگر

  3. بسیار عالی.ممنون

  4. درود استاد عزیز این مقاله برای من خیلی مفید بود به این خاطر که کمی خود شناسی در من به وحود اورد که بیشتر متوجه سبک و سیاق خودم لشوم واین مقاله باعث شد بیشتر با روحیه شما اشنا بشوم

  5. درود استاد عزیز این مقاله برای من خیلی مفید بود به این خاطر که کمی خود شناسی در من به وجود اورد که بیشتر متوجه سبک و سیاق خودم بشویم واین مقاله باعث شد بیشتر با روحیه شما اشنا بشوم

  6. سلام استاد مشکل من این هست حد سود اسکلپ دارم اما حد ضرر رو نوسان گیری. متعصب هستم و نمیتونم قبول کنم ک ضرر هم جزوی از ترید هست.
    همین یک خط تعریف ک نوشتم از خودم بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار تا الان ب من ضرر داده و هنوز ضرر در جریانه ب صورت اثر مرکب

  7. عالی بود .
    این دوستانی که در تایم بالا ترید میکنن واقعا جایگاه حضرت ایوب رو دارن .من که اصلا نمیتونم بالای یک دقیقه رو حتی نگا کنم
    اسکلپ با تیپ شخصیتی من بسیار همخوانی داره
    و من تا الان فک میکردم هر دو به یک معنی هستن ولی حلا تفاوت اسکلپ و نوسانگیری رو هم فهمیدم .

    مرسی استاد

  8. عالی مثل همیشه سلطان 💯💯💯❤

  9. ممنون بابت زحمات تیم آکادمی ویو

  10. بسیار مفید بود ..سپاس

  11. سلام وقت بخیر استاد
    سوال استاد
    ایا در یک نقطه چهار دید بهترین نوع دید مارکت هست یا دید بهترم داریم؟
    جوادی

  12. بسیار عالی بود ممنونم
    مهم ترین چیز این هست که بدونیم که تو چه دیدی بررسی میکنیم و ترید میزنیم

  13. ممنون از زحماتتون…

  14. مقاله بسیار مفیدی بود بهترین حالت برای اسکلپ این هست که اگر موقعیتی رو در بازار می بینیم که مناسب هست سود خود را تریل کنیم و پس از خروج از معامله به اندازه ی سود روزانه ای که در این معامله کردیم آن تعداد روز را معامله نکنیم

  15. بسیار عالی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart