حالت شب

حرکت در جهت روند، سودآور است

by مقالات تکنیکال in 2023-07-25
حالت شب

حرکت در جهت روند، سودآور است

روند دوست معامله‌گر است. توانایی تشخیص روند و نقطه تغییر آن، دو مورد از مهمترین عوامل معامله‌گری با پرایس اکشن است. در بازار فارکس و در نمودارهای تایم‌فریم‌های پایین، روند در عرض چند ثانیه تغییر می‌کند. اما در تایم‌فریم‌های بالاتری مانند ۴ ساعته، روزانه و هفتگی، روند برای مدت‌ها ادامه پیدا می‌کند. در این مقاله با ارائه مثالی نشان می‌دهیم که چطور می‌توان با یک روند همراه شد و حداکثر استفاده را از آن کرد.

نمودار فوق نشان می‌دهد که پس از یک حرکت نزولی قوی، سه کندل متوالی و اصلاحی صعودی تشکیل شده است. این کندل‌های صعودی با یک سطح مقاومتی روبرو می‌شوند و سپس یک کندل پوششی (Engulfing) نزولی ظاهر می‌شود که زیر ناحیه‌ای که قیمت در آن محصور شده بسته می‌شود. فروشندگان ممکن است به محض بسته شدن این آخرین کندل، برای ورود به معامله اقدام کنند. اجازه دهید تصویر بعدی را بررسی کنیم.

قیمت نزول کرده و به اندازه حد ضرر حرکت کرده است. آخرین کندل را ملاحظه کنید. این کندل پس از یک بازه طولانی از حرکات رِنج (Range) به صورت پوششی و نزولی شکل گرفته است. اما فروشندگان به دلیل عرض کم ناحیه رِنج قیمتی، از ورود به معامله در این موقعیت صرفنظر می‌کنند. اجازه دهید ببینیم در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد.

قیمت مجددا در یک ناحیه رِنج گرفتار می‌شود و دوباره یک کندل پوششی نزولی ایجاد می‌شود. در این هنگام فروشندگان ممکن است به محض بسته شدن آخرین کندل، وارد معامله فروش دیگری شوند. این دومین موقعیت ورود به معامله برای این روند است.

همانطور که انتظار می‌رفت، قیمت دوباره نزول کرده است. این بار قیمت با مومنتوم نزولی شدیدی حرکت کرده است. فروشندگان مجددا از این موقعیت کسب سود کرده‌اند. اجازه دهید سراغ نمودار بعدی برویم.

قیمت پس از تشکیل یک کندل نزولی قوی، بصورت رِنج حرکت کرده است. این مرتبه با وجود یک ناحیه رِنج قیمتی با عرض زیاد و همچنین تشکیل یک کندل پوششی نزولی قوی، شاهد یک موقعیت معاملاتی فوق‌العاده هستیم. فروشندگان ممکن است وارد معامله فروش دیگری با نسبت سود به ضرر ۱:۱ شوند.

این معامله تا به اینجا بهترین نقطه ورود این نمودار بوده است. اما قیمت همانطور که انتظار می‌رفت در جهت روند حرکت نکرده است. با اینحال قیمت دوباره به اندازه حد ضرر حرکت کرده و به هدف معامله رسیده است. فروشندگان مجددا توانستند از این معامله نیز کسب سود کنند. در مجموع در سه نقطه از این روند امکان ورود به معامله وجود داشته و این طریقه معامله کردن تحت عنوان حرکت در جهت روند شناخته می‌شود. اگر با دقت بیشتری به این نمودار توجه کنید، ممکن است نقاط ورود بیشتری نیز پیدا کنید. خریداران بایستی تا زمانی که برگشت صعودی و قوی قیمت شکل نگرفته، از این نمودار فاصله بگیرند.

در عین حال، فروشندگان باید به این نمودار کمال دقت و توجه را داشته باشند تا به همین روش، وارد معاملات فروش دیگری شوند. این حالت خیلی اتفاق نمی‌افتد، اما زمانی که چنین روندهایی شکل می‌گیرند، معامله‌گران باید بسیار هوشمندانه با آن برخورد کنند.

همانطور که گفته می‌شود، «روند دوست شماست»، و در این مقاله نشان دادیم که حرکت در جهت روند، بسیار سودآور است و یکی از بهترین روش‌های کسب سود و درآمد، معامله کردن در جهت روند است. در اینجا توجه شما را به سوال اساسی و مهمی که خیلی از معامله گران ممکن است بپرسند جلب می کنیم.درست است که روند دوست معامله گران است و معامله در جهت روند می تواند بسیار سودمند باشد.اما چگونه باید شروع و ادامه یک روند را تشخیص بدهیم؟ برای این منظور توصیه می کنیم مقاله ” چگونه جهت روند قیمت را پیدا کنیم؟ ” را مطالعه کنید.در نهایت پاسخ اساسی به این سوال در دوره پرایس اکشن فراکتالی امینو است.

 

گردآوری و ترجمه: آکادمی ویو

منبع: forex.academy

اینستاگرام آکادمی ویو

یوتیوب آکادمی ویو

4.8/5 - (111 امتیاز)
24 Comments
  1. خیلی ممنون بابت این مقاله مفید

  2. مرتضی رضایی 2021-07-06 at 23:06 پاسخ

    سلام خدمت استاد عزیز وقتتون بخیر باشه تا ب امروز معامله ای در جهت روند نداشته ام و همیشه سر ستیز دارم با روند چ راه حلی رو پیشنهاد میدین خودم رو عادت بدم در جهت روند ترید بزنم؟؟؟؟

    • سلام وقت بخیر
      راه حل رو خودتون گفتین دیگه.درجهت روند معاملاتی رو در دمو باز کنید و تست کنید نتیجش رو.
      معامله در جهت روند نیاز ببه صبر بیشتری داره ولی میتونه لذت بخش تر باشه.

  3. بسیار عالی و مفید و مختصر

  4. درود. خیلی جالبه. من در روند دنبال ترید نقض میگردم. این توانایی رو شما در دوره فراکتالی ب من دادین یک ترید ۱۰۰ درصدی.که چارت رو ریز ریز کنیم و حتی ۳ پیپ در خلاف جهت رو بگیرم. در این نوع ترید من ضربان قلبم بالا میره و این افزایش سطح ادرنالین در اثر یک پوزیشن خلاف جهت برام لذت بخش شده متاسفانه.
    بنظرتون راه حل ترید مکانیکی و بر اساس چک لیست هست؟

    • سلام وقت بخیر
      اگر در دوره فراکتالی هستید.با تغییر دیدگاه می تونید همیشه در جهت روند ترید بزنید حتی اگر ترید شما به ظاهر در جهت خلاف روند باشه.
      چون با درک ساختار فراکتالی هر حرکت در مارکت میتونه یک روند باشه.مهم انتخاب تایم فریم مبدا هست

  5. حمیدرضا 2021-07-07 at 16:10 پاسخ

    مثل همیشه عالی سلطان❤💯💯

  6. من در ابتدا دوره دیدگاه خلاف جهت روند داشتم استاد اما با یه تغییر کوچیک در دیدگاه و چک لیست تونستم در جهت روند پوزیشن بگیرم و این باعث شد با استرس کم تر و اطمینان بیشتر نسبت به حرکت قیمت را داشته باشم همینطور حجم معامله کنترل شده میشه و متانسب با حد ضرر و درصد ضرر مورد قبول خودتون(۳تا۵درصد ) و در کل راحت تره

    • سلام
      بسیار عالی
      همیشه تغییر دیدگاههای اصولی می تونه نتایج عجیبی به بار بیاره
      امینو

  7. ممنون جناب امینو

  8. ممنون جناب امینو.

  9. استاد ممنون بابت زحمتی که میکشید و مقالات عالی و مفیدتون🙏

  10. ممنون جناب امینو.

    بسیار عالی

  11. عالی بود ممنونم از لطفتون

  12. بله. به نظرتون ورود در پولبک ها بهتر نیست؟ دضرر هم کمتر و ریسک کمتر و تی پی بیشتر

  13. مقاله بسیار مفیدی بود

  14. استاد ولی خاطرم هست که در یک جا گفتید اصلا چیزی به اسم در خلاف جهت یا در جهت روند وجود نداره چون همان خلاف جهت هم در فراکتال های بالاتر میتونه در جهت باشه.

  15. مشخص کردن های و لوی تایم چهار ساعتها.بردن اصلاح یا موج اصلی تایم چهارساعته به تایم یک ساعت و مشخص کردن های ولو.و هر موج تایم یک ساعت در تایم ۵ دقیقه با شکست خط روند و تشکیل ۱۲۳ آمینو مورد بررسی قرار داد .

  16. حالا موج تایم چهار ساعته در جهت روند هست یا خلاف .و موجهای تایم یک ساعت که در یک موج تایم چهار ساعتها مشخص کردیم هم جهت تایم ۴ساعت هست یا نیست؟و همینطور برای تایم ۵.و از میزان حرکت یک موج و اصالت منطقه.خط میانه.چنگال.کانالهای قیمتی .نسبت به تایم خودش می توان استفاده کرد و در جهت روند حر کت کنیم

  17. سلام و درود خدمت استاد عزیز و تشکر از شما و تیم قدرتمندتون

  18. سلام .منم خیلی خلاف روند معامله میزدم خیلی زیاد .اما الان فقط در جهت روند معامله میزنم .و علت خیلی ساده بود وقتی حد ضرر بدون تعغیر برای خودم تعریف کردم دیگه نتونستم خلاف روند معامله بزنم .و این علت خیلی ساده رو بیش از یکسال باهاش جنگیدم و در آخر دیگه رنج کشیدن مجبورم کرد .ولی نقطه جالب اونجاست وقتی به ذهنت بگی باید سود کنم راه رو نشون میده اما شایدم مثل من با رنج و بعد یکی دو سال

  19. دوستم روند 😅

  20. سپاس بابت زحکات شما و مطالب مفیدی که ارایه دادید.

  21. بسیار عالی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart