معامله‌گری فارکس فقط با ۲۰۰ دلار

by مقالات عمومی بورس in 2022-05-29
حالت شب

شروع معامله‌گری فارکس با یک حساب ۲۰۰ دلاری

آیا می‌توان تنها با ۲۰۰ دلار معامله‌گری فارکس را آغاز نمود؟


آیا واقعا می‌توان با سرمایه ای اندک ، معامله‌گری فارکس را آغاز کرد؟ این سوالی است که اکثر دانشجویان در زمان آموزش فارکس می پرسند. پاسخ مختصر و مفید به این سوال این است که بله، می‌توانید. بسیاری از بروکرها به شما اجازه می‌دهند با حداقل ۱۰ دلار بتوانید یک حساب معاملاتی افتتاح کنید، بنابراین از این لحاظ مانعی وجود ندارد. اما صرفنظر از شرایط بروکرها، آیا شروع معامله‌گری با ۲۰۰ دلار کار صحیحی است؟ اینجاست که مساله قدری پیچیده می‌شود و لازم است برای پاسخ به این سوال که آیا با یک حساب با موجودی اندک هم می‌توان معامله‌گری را شروع کرد یا خیر، چند عامل مختلف را در نظر بگیریم.

  ۲۰۰دلار کافی است؟

بسیاری افراد اغلب می‌پرسند با یک حساب ۲۰۰ دلاری چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند؟ فارکس و در کل حرفه معامله‌گری، صنعتی است که باید در آن پول داشته باشید که بتوانید پولی بدست آورید. بنابراین اگر سرمایه خوبی نداشته باشید، ممکن است روزی مجبور شوید از این کار کناره‌گیری کنید. اما در این مقاله نمی‌خواهیم به اینکه چگونه ثروتمند شویم بپردازیم، بلکه صرفا می‌خواهیم روی این مساله تمرکز کنیم که آیا توصیه می‌شود یا اساسا منطقی است که با یک حساب کوچک ۲۰۰ دلاری معامله کنیم؟ مورد اولی که در رابطه با حسابی با این موجودی کم باید در نظر بگیریم این است که تا چه حد در مدیریت ریسک مهارت دارید و اینکه آیا این توانایی‌های شما در سطح استانداردهای لازم هست یا خیر. هر چه موجودی حساب کمتر باشد، قوانین مدیریت ریسک نیز باید سختگیرانه‌تر باشند.

مدیریت ریسک

آیا تا به حال با حسابی با این موجودی کار کرده‌اید؟ بسیاری افراد با حساب‌های دمویی در اندازه ۵۰٫۰۰۰ دلار کار می‌کنند و لذا دچار اشتباه می‌شوند. مدیریت ریسکی که روی این حساب‌های بزرگ می‌توان اعمال کرد بسیار فراتر از مدیریت ریسک مربوط به حساب‌های کوچک است. در حساب‌های بزرگ، اشتباهات کوچک خیلی به چشم نمی‌خورند، در حالیکه همین اشتباهات کوچک ممکن است حساب‌های با موجودی کم را به کلی از بین ببرند. البته اگر واقعا بتوانید یک حساب کوچک را به ارقام بزرگتر رشد دهید، قطعا در زمینه مدیریت ریسک به مهارت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اید. بسیاری از معامله‌گران کار با حساب‌های کوچک را امتحان می‌کنند ولی اکثر آن‌ها شکست می‌خورند. اما اگر شما  خوب آموزش ببینید و روی مهارت های سیستمی و ذهنی خود مسلط شوید از عهده آن برمی‌آیید، در این صورت تبحر و استعداد خاصی در زمینه معامله‌گری دارید و به کار خود آگاه هستید.


تاثیر سود مرکب

کاملا واضح است که با یک حساب ۲۰۰ دلاری، می‌توانید سود کنید و شاید درآینده موجودی آن خیلی بیشتر از موجودی فعلی حساب شود. اگر بطور مرکب حساب را رشد دهید، می‌توانید روی سودهای بدست آمده نیز ریسک کنید و به این ترتیب هر مرتبه حجم معاملات را قدری افزایش دهید. به این روش، در طولانی مدت سودها مرتبا زیاد شده و آن حساب ۲۰۰ دلاری می‌تواند به رقم بسیار بزرگتری افزایش پیدا کند. البته تحقق این امر زمان می‌برد، اما امکان‌پذیر است. بنابراین اگر با حساب‌های کوچک شروع کنید و انگیزه برای ادامه کار داشته باشید و حساب را رشد دهید، در آینده می‌توانید به خوبی فعالیت کنید.

ارتقای مهارت های معامله گری

در آغاز کار با یک حساب کوچک، باید به مباحث مربوط به مدیریت ریسک توجه داشته باشید. مثلا اینکه به ازای هر معامله، روی چه مقدار از موجودی حساب ریسک کنید. اما جنبه مثبت کار با حساب‌های کوچک این است که به مرور مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهید و یاد می‌گیرید در زمینه مدیریت سرمایه حساب خود سختگیرانه‌تر عمل کنید. این نکته مثبتی است که در آینده می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. یعنی هر آنچه یاد گرفته‌اید که روی حساب کوچک خود انجام دهید، در صورتی که در آینده موجودی حساب افزایش یابد، همان تکنیک‌ها را خیلی راحت‌تر می‌توانید روی حساب‌های بزرگتر اعمال کنید.

 

به دنبال “سریع پولدارشدن” نباشید

امروزه تعداد زیادی از معامله‌گران کار خود را با سرمایه‌ای کمتر از ۹۹۹  دلار آغاز می‌کنند. بنابراین شما تنها فردی نیستید که با حساب کوچک شروع به کار کرده است. دلایل زیادی برای افتتاح حساب‌های کوچک وجود دارد. برای مثال همه مردم پول لازم برای معامله‌گری را در اختیار ندارند و بعضی افراد هم البته در مورد این کار خیلی جدی نیستند و صرفا می‌خواهند آن را امتحان کنند. اما خوب است به یاد داشته باشید که هرچه موجودی حساب بیشتر باشد، انعطاف بیشتری در عملکرد خود خواهید داشت. با صبر و حوصله حساب خود را رشد دهید، بیشتر از حدی که لازم است ریسک نکنید، برای آن زمان بگذارید و مثل یک کسب‌وکار بلندمدت با آن برخورد کنید و نه مانند برنامه‌ای برای سریع ثروتمند شدن.

تمرین روی حساب دمو(آزمایشی)

پیش از اینکه با حساب ریِل (واقعی) کار کنید، بهتر است از حساب دمو (آزمایشی) استفاده کنید. سعی کنید در محیط دمو نیز شرایط و موجودی مشابهی با حسابی ریلی که قرار است داشته باشید، ایجاد کنید. به این طریق، روش مدیریت ریسکی که روی حساب دمو استفاده می‌کنید را می‌توانید روی حساب ریل خود نیز اعمال کنید. دلیلی ندارد وقتی قصد دارید در واقعیت با یک حساب ۲۰۰ دلاری کار کنید، در شرایط دمو با حساب ۵۰٫۰۰۰ دلاری تمرین کنید. چرا که در این صورت وقتی توانایی‌ها و مهارت‌های بدست آمده در حساب دمو را روی حساب واقعی پیاده کنید، ممکن است سرمایه خود را خیلی زود از دست بدهید.

موفقیت امکان پذیر است

بنابراین اگر به فکر شروع با حساب‌های کوچک هستید، بدانید که قطعا رسیدن به موفقیت امکان‌پذیر است، اما در مقایسه با حساب‌های بزرگتر و سرمایه‌های بیشتر، باید وقت و انرژی خیلی بیشتری صرف کنید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که به برنامه مدیریت سرمایه خود متعهد باشید و اصلا سعی نکنید زیر بار ریسک‌های بزرگ بروید، چرا که حساب شما کوچک است و در نتیجه عملکرد شما نیز محدود است. یکی از مزایای حساب‌های کوچک این است که میزان ضرر و زیان‌های احتمالی نیز کوچک خواهد بود. برای مثال پذیرش از دست دادن ۲۰ دلار خیلی راحت‌تر از یک ضرر ۱۰٫۰۰۰ دلاری است. اگرچه می‌دانیم برای بعضی افراد ۲۰ دلار هم رقم سنگینی است.

موفقیت با یک حساب ۲۰۰ دلاری

یک مرتبه دیگر به سوال ابتدای مقاله برمی‌گردیم و می‌گوییم بله، می‌توانید با یک حساب ۲۰۰ دلاری هم معامله کنید. فقط فرایند معاملاتی طولانی و آهسته‌ای خواهید داشت. اما اگر بتوانید موجودی حساب را به رقم‌های بزرگتر افزایش دهید، می‌توانید به خود افتخار کنید و بگویید کاری را انجام داده‌ید و موفق شده‌اید که بسیاری از معامله‌گران امتحان می‌کنند و شکست می‌خورند. معامله کردن روی حساب های کوچک نیاز به آرامش و تسلط بیشتر روی روانشناسی فردی دارد برای کسب مهارت های لازم جهت دوری از استرس در زمان معامله گری مقاله “روش‌های کنترل استرس در حرفه معامله‌گری” را حتما مطالعه نمایید.

گردآوری و ترجمه : آکادمی ویو

منبع: forexacademy

اینستاگرام آکادمی ویو

یوتیوب آکادمی ویو

4.7/5 - (168 امتیاز)
25 Comments
  1. تشکر از مقاله بسیار ارزنده و عالی

  2. ممنون بابت مقاله زیباتون
    من در ابتدا فکر میکردم نمیشه با سرمایه کم شروع کرد
    اما وقتی استاد امینو تو دوره پرایس اکشن گفتن که روزی ۳ درصد کافیه برای اینکه آدم بعد چند سال از نظر مالی بی نیاز بشه. اولش یکم برام تعجب آور بود و وقتی اومدم برای یک ماه که حدودا ۲۰ روز کاری در نظر بگیریم با روزی ۳ درصد میشه ۷۵ درصد سود.
    برای ۱۰۰ دلار سرمایه من میشه ۷۵ دلار و این برای شروع من عالیه.
    به مرور زمان وقتی سرمایه اولیه زیاد میشه بعد دو سه سال واقعا از نظر مالی آدم بی نیاز میشه به شرط پذیرفتن ذهن که واقعا بازی فراوانی معجزه ست برای این شرط.

  3. چیا مام قادری 2021-06-21 at 16:07 پاسخ

    ممنون از مقاله پر محتوا و ارزنده تون
    بسیار آموزنده بود، درود بر شما جناب امینوی عزیز

  4. Mohammad Javad 2021-06-21 at 18:24 پاسخ

    ممنون آقای دهقان عریز

  5. خیلی ممنون . عالی بود

  6. ۳ در صد به ازای هر روز رو به صورت مرکب حساب کنید در ماه ( ۲۲ روز کاری) میشه ۹۱٫۶ درصد سود

  7. محمد رضا 2021-06-21 at 23:53 پاسخ

    با عرض سلام خدمت استاد عزیز و تشکر فراوان برای تمام زحمت هایی که برای آموزش می کشید ،در خواستی داشتم ازتون و امید وارم قبول کنید. اگر امکانش هست مقالاتی که امانش هست به صورت فایل صوتی هم قرار بگیره رو به صورت فایل صوتی هم قرار بدین خیلی ممنون میشم ، صداتون بسیار آرامش بخش هست و تا حد زیادی برای من به شخصه اون هیجان و استرس بازار رو کاهش داده
    با تشکر فراوان از استاد گرامی

  8. عین الدین 2021-06-22 at 01:22 پاسخ

    ممنون از امین عزیز
    اعتقاد دارم در واقع آکادمی ویو روی پرایس اکشن سایت خود فعالیت میکنه یعنی در اصل پایه و زیر بنای آکادمی را محکم و محکمتر میکنه و با این آموزشهای مفید و ارزشمند بصورت رایگان قطعا باعث موفقیت بیشتر آکادمی ویو خواهد شد
    ب شخصه سپاس از امین دهقان عزیز

  9. مثل همیشه عالی سلطان❤💯💯

  10. سلام اگه میشه یکی از دانشجو های استاد هم یک اکانت ۱۰۰ یا۲۰۰ دلاری را رشد بدهند و در قسمت پایان مقاله بگذارید. ممنون از اکادمی ویو

    • سلام
      من به عنوان یکی از شاگردان استاد خواستم جسارت کنم خدمت پیشکسوتان و جواب درخواست شما را دادم
      در لینک زیر میتوانید ببینید چطور در عرض حدود ۴۰ روز پوزیشن گیری اکانت از ۱۰۰ به بیش از ۸۰۰ دلار رسیده
      (لینک زیر پس از یکسال حذف خواهد شد )
      https://s2.uupload.ir/files/111_t4zm.png
      پیروز باشید

      • سلام وقت بخیر
        امکانش هست راهنمایی کنین درباره فرمول ها و استراتژی هاتون

  11. ممنونم از لطفتون عالی بود

  12. مقاله بسیار مفیدی بود

  13. درود به استاد امینو عزیز. ممنونم بابت زحماتتون. مقاله مثل همیشه مفید بود‌

  14. درود بر استاد عزیز

  15. Ebrahim yazdani 2022-05-30 at 00:44 پاسخ

    واقعا فکر خود من درگیر همین قضیه بود که آیا با مبالغ کم هم میشه در فارکس به سوددهی مستمر و روحیه بخش رسید یا نه

  16. سلام وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه
    هرجا هستین در پناه الله شاد سلامت و پیروز باشین
    اینقد دوست دارم نتیجه دستم باشه بیام درمورد مدیریت سرمایه درمورد روانشناسی درمورد سیتسم صحبت کنم و هر روز دارم ۵ %متعهد تر میشم برای این هدفم
    امیدوارم هدایت بشم و نتیجه ای میخوام بگیرم و دست پر بیام حرف بزنم اینجا کامنت بزارم با پول کم شروع کردم و به هدف مالی خودم رسیدم
    واقعا میخوام به دوستان امید بدم و توی زندیگشون تاثیر مثبتی بزارم و از این مهم تر توی زندگی خودم را ۱۰۰ درصد متحول کنم و مسولیت زندگی جدید خودم بپذیرم.
    چون با سرمایه اندک شروع کردن قانون تکامل هم بخوبی طی میشه و این موفقیت پایدار تا ابد همراه خودت داری و همیشه میتونی از مهارت برای نیاز های خودت استفاده کنی و باعث گسترش جهان بشی و این واقعا لذت بخش است. و من به خودم افتخار میکنم و موفقیت خودم جار میزنم و از خودم با دست پر تبلیغ میکنم نه مثل الان میخوام از خودم تبلیغ کنم که چند صفحه مینویسم و بعدش میام پاک میکنم بخاطر اینکه هنوز هیچی دستم نیست اما من میدونم چی میخوام صبر میکنم و موفقیت خودم توی کامنت های سایت قرار میدم نمیدونم کی اما هر ۳ تا اوکی شد من به هدفم میرسم
    جوادی

  17. تشکر استاد
    بسیار عالی بود

  18. ممنونم از شما جناب امین

  19. ممنون از استاد عزیز بابت این مقاله عالی و مفید

  20. سلام وقت بخیر چجوری میشه آکادمی ویو شرکت کنم

  21. باسلام خدمت استاد گرامی
    آیا در فارکس واقعا ما در حال تبدیل دلار به دیگر ارزها هستیم یا مثلا بروکر از طرف ما با دیپوزیتی که پرداخت میکنیم اقدام به خرید دلار و یا تبدیل به یورو، ین و… میکند.
    یا فقط فارکس بازار حدس و پیش بینی ارزش نسبت هاست(نه مبادله دلار) ؟ یعنی عملا پول پرداختی به بروکر در جهت تبدیل ارزها بهم و ارزشمندتر شدن یا کاهش ارزش آنها نسبت بهم هست یا خیر؟؟
    لطفا مکانیزم آنرا توضیح دهید؟
    باتشکر

  22. در آغاز کار با یک حساب کوچک، باید به مباحث مربوط به مدیریت ریسک توجه داشته باشید. مثلا اینکه به ازای هر معامله، روی چه مقدار از موجودی حساب ریسک کنید. اما جنبه مثبت کار با حساب‌های کوچک این است که به مرور مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهید و یاد می‌گیرید در زمینه مدیریت سرمایه حساب خود سختگیرانه‌تر عمل کنید. این نکته مثبتی است که در آینده می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. یعنی هر آنچه یاد گرفته‌اید که روی حساب کوچک خود انجام دهید، در صورتی که در آینده موجودی حساب افزایش یابد، همان تکنیک‌ها را خیلی راحت‌تر می‌توانید روی حساب‌های بزرگتر اعمال کنید

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart