حالت شب

الگوی ABC و کمی تغییر قوانین در تایم‌فریم‌های مختلف

توسط مقالات تکنیکال که در 2022-04-03
حالت شب

 الگوی ABC و کمی تغییر قوانین در تایم‌فریم‌های مختلف

شناخت الگوها و رفتارهای تکراری در چارت های بازارهای مالی می تواند باعت موفقیت شما در گرفتن دید معامله گری در آموزش فارکس باشد.الگوی پرایس اکشنی ABC به دلیل نسبت سود به ضرر خوبی که دارد، یکی از الگوهای محبوب در بین معامله‌گران محسوب می‌شود. این الگوی معاملاتی معمولا نسبت سود به ضرری حداقل معادل ۱:۲ دارد. در بسیاری موارد، حتی امکان کسب سودهای بیشتر نیز وجود دارد. اما گاهی اوقات ممکن است قیمت به سختی از سطح B عبور کند. در این مرحله است که معامله‌گران الگوی ABC بایستی صبور باشند و احساسات خود را در زمان انجام معاملات در تایم‌فریم‌های پایین کنترل کنند. در تایم‌فریم‌های بالا، قضیه قدری فرق می‌کند. در این مقاله نمونه‌ای از معامله با الگوی ABC در یک تایم‌فریم پایین را نشان می‌دهیم.

تصویر بالا مربوط به یک نمودار در تایم‌فریم ۱ ساعته است. مشاهده می‌شود که قیمت پس از یک دوره طولانی از محدوده رِنج (Range) خارج شده و با انرژی و مومنتوم خوبی به سمت بالا حرکت کرده است. معامله‌گران الگوی ABC بایستی صبر کنند تا قیمت یک اصلاح نزولی انجام دهد و یک کندل برگشتی صعودی در نقطه C ایجاد کند.

قیمت اکنون در یک اصلاح نزولی قرار دارد. در طول این حرکت، سه کندل نزولی متوالی ایجاد کرده است. حال خریدارانی که از الگوی ABC استفاده می‌کنند، باید در انتظار یک کندل برگشتی صعودی، به دقت نمودار را زیر نظر بگیرند.

مشاهده می‌شود که یک کندل پوششی (Engulfing) صعودی ایجاد شده که اعتبار بالایی برای صعود مجدد قیمت دارد. پیش از ظاهر شدن کندل برگشتی، معامله‌گران الگوی ABC باید برای کمی نقاشی روی نمودار دست به کار شوند. ما در عرض یک دقیقه این ناحیه را پیدا کردیم. آیا می‌توانید حدس بزنید که کندل برگشتی صعودی کجا شکل گرفته است؟ نمودار زیر را ملاحظه کنید.

آیا می‌توانید ببینید که قیمت در گذشته نیز در مواجهه با همین سطح مقاومت کرده و به پایین حرکت کرده است؟ کندل برگشتی صعودی در سطحی ایجاد شده که از مقاومت به حمایت تغییر ماهیت داده است. این نقطه C کاملا ایده‌آل است. خریداران می‌توانند دقیقا پس از بسته شدن این کندل برای ورود به معامله اقدام کنند و حد ضرر آن را در زیر این کندل قرار دهند. همانطور که گفته شد، حد سود را می‌توان حداقل با نسبت سود به ضرر ۱:۲ تعیین نمود.

پس از ورود به معامله، قیمت با مومنتوم صعودی خوبی به اندازه سه کندل دیگر به سمت بالا حرکت کرده است. سپس در حوالی آخرین سقف ایجاد شده (نقطه B) بصورت رِنج نوسان کرده است. این حالت اغلب اتفاق می‌افتد. خریداران بایستی صبور باشند و معاملات خود را باز نگه دارند. معامله‌گران الگوی ABC که در تایم‌فریم‌های میان‌روزی کار می‌کنند، باید از قانون «ثبت سفارش و رها کردن معامله» پیروی کنند. اما در تایم‌فریم‌های ۴ ساعته و روزانه، شرایط متفاوت است. اجازه دهید به نمودار بعدی بپردازیم.

یک کندل صعودی دیگر نیز ایجاد شده و قیمت حد سود معامله را فعال کرده است. خریداران به هدف سودی که معادل دو برابر ریسک معامله بود، دست پیدا کردند. باید به یاد داشته باشید که زمانی که با استفاده از الگوی ABC معامله می‌کنید، حد سود معاملات را براساس نمودار قیمت تنظیم کنید. در نمودارهای میان‌روزی (۵M، ۱۵M، H1) قیمت معمولا از نقطه B عبور می‌کند. به همین خاطر، اجازه می‌دهیم معاملات باز بمانند و قیمت مسیر خود را طی کند. از طرف دیگر، اگر ورود به معامله براساس الگوی ABC در تایم‌فریم‌های بالاتری مانند ۴ ساعته و روزانه انجام گرفته باشد، می‌توانیم در نقطه B با حداقل ۵۰ درصد سود از معامله خارج شویم. به همین دلیل است که می‌گوییم اگر با استفاده از الگوی ABC معامله می‌کنید، لازم است متناسب با هر تایم‌فریمی، کمی قوانین معاملات را تغییر دهید.توصیه می کنیم برای آشنایی با الگوهای قیمتی در بازار مقاله ” محبوب‌ترین الگوهای تغییر روند “ را مطالعه نمایید.

 

گردآوری و ترجمه : آکادمی ویو

منبع: forex.academy

اینستاگرام آکادمی ویو

یوتیوب آکادمی ویو

 

4.8/5 - (220 امتیاز)
نظرات 31
  1. عااالی بود، ممنونم

  2. مثل همیشه عالی سلطان❤💯💯

  3. سلام و درود خدمت استاد عزیز
    ممنونم از مقالات با ارزشتون
    سوالی داشتم از خدمتتون
    تو این مقاله از تغییر قوانین معاملات به تناسب تایم فریم صحبت شده آیا با اصول فراکتالی بودن بازار که تمام تایم فریمها مشابه هم حرکت میکنند و دارای قوانین یکسان هستند تناقض ندارد؟
    سپاس

  4. مثل همیشه عالی و بی نظیر بود. ممنونم از مطالب آموزشی ارزشمندتون

  5. ممنونم استاد امینو و تیم فوق‌العاده آکادمی ویو
    که مطالب باارزشی در اختیار ما میگذارند

  6. سلام وقت بخیر
    من تایم فریم بالا معامله نمی کنم ولی در گذشته بازار خیلی دیدم که مثلا تایم ۴ساعته نهایتا تا ۵۰درصد موج BC رو پر می کنه.. ممکنه دلیلش این باشه که معاملات به روزهای بعدی منتقل میشه و تمایلات مردم در روزهای مختلف، متفاوته؟ یا لزوما ربطی به این موضوع نداره؟

  7. سپاس از استاد عزیز

  8. نازنین فانی 2021-07-21 در 20:37 پاسخ

    خیلی عالی بود ممنون بابت تایمی که برای انتشار این مطالب میزارید

  9. سلام استاد وقت بخیر
    بسیار عالی
    استاد من یک دفتر تهیه کردم برای نکته برداری مطالب و مقالاتی که در آکادمی ویو ارائه می شود
    و از خودم پرسیدم چرا استادی که چنین مهربان و دلسوز است و به دنبال بالا بردن دانش تریدری ماست من فقط مقالات رو بخونم
    نه این روش اشتباه هست
    و طبق فرمایش شما افراد موفق روزی ۳ تا ۴ ساعت از وقت خودشون رو اقدام به نوشتن می کنن
    مطلب بسیار مهمی که متوجه شدم
    در نقطه cدر بیشتر اوقات قیمت یک کندل پوششی ارائه میکند و می توان گفت یکی از نشانه های برگشت قیمت و تاییدیه نقطه cمی باشد
    و این موضوع در تمام تایم فریم ها صدق میکند
    تشکر استاد

  10. خیلی ممنون از زحماتتون

  11. استاد شما نمونه هستید

  12. John D. Rockefeller 2021-08-02 در 13:45 پاسخ

    مقاله ای عالی و کاربردی

  13. بسیار عالی بود ممنونم ازتون

  14. آیا واکنش این کف به خط رون صعودی مهمه ؟ مثلا این لو قبل از شکستن خط روند باشه یا روی خط روند با اینکه خط روند رو بشکونه ؟ و اینکه کدومش ایدآل تره؟

  15. ممنون بابت مقالات ارزشمندتون.تشکر از جناب امینو و تیمشون

  16. مقاله بسیار مفیدی بود

  17. سلام برای معامله فارکس بهتره یا کریپتو میشه بگید. من کریپتو ام ولی همه میگن بیای فارکس بهتره

  18. پرایس اکشن در یک نگاه ❤❤❤
    مقاله بسیار مفیدی بود 😍❤❤

  19. رضا نظری زاده 2022-04-04 در 07:34 پاسخ

    قدرت پرایس اکشن 👌 بسیار عالی

  20. سلام استاد وقت بخیر
    در چنین مواقعی من یک تایم میام بالاتر و طبق چک لیست تاییدیه های خوبی از لحاظ پرایس اکشن و اندیکاتور بدست میارم
    و بعد طبق مطالب گفته شده در پرایس اکشن در فراکتال های پایین در یک کف ورود میکنم
    ممنون از مقاله بسیار مفیدتون

  21. سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز و تشکر بابت مطالب بسیار آموزنده و مفید

  22. عالی بود ممنون

  23. عالی بود ممنون.

  24. سلام استاد و خیلی ممنون بابت مقالات ارزشمند تون. من دقیق نقاط ABC رو متوجه نشدم کجاست و آیا این هم نوعی از پترن۱۲۳هست یانه؟؟ چون بازم یک سطح شکسته و پولبک زده و ادامه پیدا کرده یعنی ۱۲۳ در جهت روند بعد از شکست یک سطح مقاومتی.
    من تو تاپیک تمرین پست ۱۱۳۴۵۶ با شکل پرسیدم و توضیح دادم ممنون میشم اگه فرصت داشتین ببینین🙏🙏

  25. سلام استاد من چندین بار این مقاله رو خوندم ولی درست جای نقاط A B C رو متوجه نشدم . با یک شکل آنچه فهمیدم تو تاپیک تمرین پرایس اکشن فرستادم . ممن.ن میشم پست ۱۱۳۴۵۶ رو ملاحظه بفرمایید و نظرتون رو بدونم.

  26. سلام
    توی شکل هیچ A یا B یا C دیده نشد احتمالا معامله بر اساس ABC فرضی بوده 🙂
    احتمالا ترتیب عکس ها هم اشکال داره
    شکل اول باید دوم میشد و شکل اول اصلا جا افتاده و باید اون تکه اصلاح در خودش نداشته باشه
    شکل دوم تکراری و در اصل شکل سوم
    به هر حال تشکر جال بود

  27. ممنون از زحماتتون

  28. تشکر فراوان از جنابعالی

  29. متشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید