حالت شب
حالت شب

خطرناک‌ترین زمان برای معامله کردن

توسط روانشناسی بورس و بازار فارکس که در 2022-05-08
حالت شب

خطرناک‌ترین زمان برای معامله کردن

مقدمه

مهمترین مساله در معامله گری زمان ورود به معامله است.در آموزش فارکس این بخش بسیار اهمیت دارد که چه زمانی وارد معامله نشوید.آیا تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است‌ که پس از یک معامله موفق، در معامله بعدی شکست بخورید؟ پس از یک معامله موفق، احساساتی بروز می‌کند که باعث می‌شود فرد معامله‌گر دوباره بخواهد به بازار برگردد، بدون اینکه سیگنالی برای ورود به معامله دریافت کرده باشد.

اعتماد‌به‌نفس کاذب و اعتیاد به خرسندی و سرخوشی پس از معاملات موفق عواملی هستند که می‌توانند به حرفه معامله‌گری شما آسیب بزنند. پس از معاملات موفق، ما واقعا ممکن است الگوهایی را در نمودار ببینیم یا آن‌ها را اختراع کنیم که اصلا وجود ندارند. در واقع ما بطور ناخودآگاه خودمان را به نحوی قانع می‌کنیم که دوباره به بازار برگردیم.

پیش از اینکه این موضوع را ادامه دهیم، اجازه دهید یک نکته را توضیح دهم. شما نمی‌توانید از تمام معاملات منفی جلوگیری کنید. گاهی اوقات معاملات منفی صرفا اتفاقات نرمالی هستند که به لحاظ آماری در سبک و روش معاملاتی شما پیش می‌آیند. در این مقاله در مورد معاملات ناموفقی صحبت می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید. معاملاتی که به دلیل احساسات و فعل و انفعالات شیمیایی مغز شما انجام می‌شوند و احتمالا از آن‌ها اطلاعی ندارید و لذا به یک برنامه احتیاج دارید تا با آن‌ها مقابله کنید.


چرا پس از یک معامله موفق، تمایل به شکست خوردن داریم

خطرناک‌ترین زمان برای معامله کردن، قطعا پس از یک معامله موفق است. اگرچه ممکن است این جمله بعضی از شماها را متعجب کند، اما این موضوع پایه و اساس علمی دارد که لازم است آن را درک کنیم.

ما بعد از یک معامله موفق احساس خوبی داریم و این حس خوب را نه می‌توان انکار کرد و نه می‌توان متوقف نمود، و اصلا چرا باید از این حس خوب جلوگیری کنیم؟ اما همین حس خوب و سرخوشی می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد اگر از نحوه برخورد با آن آگاهی نداشته باشید. دوپامین یک ماده شیمیایی است که وقتی اتفاق خوشحال‌کننده‌ای برای شما رخ دهد، در مغز ترشح می‌شود و برای شما حس خوبی ایجاد می‌کند، مثل انجام یک معامله موفق. مسئله خطرناک این است که شما ممکن است به احساسی که از دوپامین حاصل می‌شود، معتاد شوید.

این موضوع برای ما به عنوان معامله‌گر به این معنی است که پس از یک معامله موفق، به احتمال زیاد به انجام چندین و چند معامله دیگر اقدام کنیم و در نتیجه مرتکب اشتباهات زیادی شویم، چرا که مغز ما بطور ناخودآگاه به دنبال راهی می‌گردد تا همچنان بتواند جریان دوپامین را حفظ کند. وقتی پس از یک معامله موفق دوپامین ترشح می‌شود، مغز ما اینطور برداشت می‌کند که بازار ریسک کمی دارد و همین امر می‌تواند منجر به انحراف از استراتژی معاملاتی شود.

مغز ما هر کاری می‌کند تا این حس خوشحالی و سرخوشی کمرنگ نشود. اما همانند دیگر انواع اعتیاد، مانند اعتیاد به مواد مخدر یا قمار، دوپامین همینطور ترشح می‌شود، حالا چه کاری که انجام می‌دهید برای شما یا بدن شما مفید باشد یا نباشد. مثلا همین امر ورود به معامله، یعنی اتفاقی که باعث شد شما سود کنید و خوشحال شوید، باعث می‌شود دوپامین در مغز شما ترشح شود و حالا مغز شما باز هم می‌خواهد این اتفاق تکرار شود تا در نتیجه حس سرخوشی و اصطلاحاً بالا (high) بودن حفظ شود. امیدوارم متوجه شده باشید که این حالت چقدر می‌تواند خطرناک باشد و دنباله‌ای از معاملات منفی و در نهایت از دست رفتن کل حساب معاملاتی را رقم بزند.

بنابراین مغز بالاخره چیزی که می‌خواهد را بدست می‌آورد، حالا چه شما سود کنید یا ضرر کنید. اما ما به عنوان معامله‌گر باید از این نقص ژنتیکی آگاهی داشته باشیم. دوپامین مثل یک شمشیر دولبه است که هم می‌تواند عادت‌های خوب و هم عادت‌های مخرب را در شما تقویت کند. درک این موضوع و اینکه اجازه دهید کدام دسته از عادت‌ها در شما ایجاد شوند، کاملا به خود شما بستگی دارد. شما بایستی کارکرد ذهن خودتان را درک کنید و آن را تحت کنترل درآورید، در این صورت دیگر اجازه نمی‌دهید که شما را به روش‌های مخرب کنترل کند.


راه حل

حالا که متوجه شدید که بعد از یک معامله موفق به راحتی ممکن است پول خود را از دست بدهید، وقت آن رسیده به دنبال راه حلی باشیم که از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کنیم. باید یک نوع فیلتر داشته باشیم که از انجام معاملات احساساتی یا دوپامینی جلوگیری کند. شاید خیلی کلیشه به نظر برسد که دوباره از تهیه و تنظیم یک برنامه معاملاتی صحبت کنیم، اما هرچقدر از اهمیت یک برنامه بگویم، اغراق نکرده‌ام.

راه حل این است که تنها از یک برنامه معاملاتی کاملا تعریف شده پیروی کنید. به عبارتی باید یک برنامه معاملاتی برای خودتان تهیه کنید و از آن تبعیت کنید تا به این ترتیب بطور تصادفی و رندوم به هر معامله‌ای ورود نکنید یا مثلا چون صرفا فکر می‌کنید از حرکت بعدی قیمت اطلاع دارید، معامله‌ای را انجام ندهید. در اصل باید از فعل و انفعالات شیمیایی مغز خود آگاه باشیم و یاد بگیریم که با فیلتر کردن معاملات و پیروی از برنامه معاملاتی خودمان می‌توانیم به حدی از توانایی برسیم که دیگر ترشح مواد شیمیایی ایجاد کننده حس خوب مانند دوپامین، باعث نشود به احساسِ بودن در یک معامله معتاد شویم.

خلاصه راه‌حل‌های مقابله با تمایل به انجام معاملات مکرر پس از یک معامله موفق عبارتست از:

  • شما یک استراتژی معاملاتی دارید که به خوبی آن را تعریف کرده‌اید و آن را درک می‌کنید.
  • شما یک برنامه معاملاتی دارید که حول استراتژی معاملاتی شما ایجاد شده است.
  • خود را صرفا به انجام معاملاتی محدود کنید که مطابق برنامه معاملاتی شما باشند.
  • برنامه معاملاتی شما باید مثل یک فیلتر عمل کند. با این فیلتر می‌توانید بگویید که کدام یک از معاملات منفی شما از روی احساسات و ترشح دوپامین بوده، یا اینکه از جمله خطاهای آماری روش معاملاتی شما محسوب می‌شود.

گفته می‌شود یک سفر هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید از ضررهای غیرضروری در بازار جلوگیری کنید، وقت آن رسیده که قدم اول را در مسیر درست بردارید. برای آشنایی با نوع تفکر افراد موفق در بازارهای مالی توصیه می کنیم مقاله “ ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟” را مطالعه کنید

گرداوری و ترجمه : آکادمی ویو

منبع: learntotradethemarket

اینستاگرام اکادمی ویو 

یوتیوب آکادمی ویو

4.8/5 - (215 امتیاز)
نظرات 59
  1. خوب و مفید مقاله جالبی بود

  2. سلام وقت بخیر استاد
    چهارتا وبلاگ پشت سر هم خوندم رسیدم به این سوال
    خلاصه مقاله ها
    مقاله اول
    دوپامین میتونه خوب باشه میتونه بد باشه باید تو موقعیت خودش بررسی بشه
    مقاله دوم
    تفکر فرایند گرا یعنی توانایی عمل کردن بدونن در نظر گرفتن نتیجه پایانی
    مقاله سوم
    نظم یعنی هر چیزی سر جاش باشه حالا جاش باید بررسی بشود
    پیروی از اصول و نظم درنهایت به موفقیت منجر میشه
    مقاله چهارم
    صبر است
    استاد روز ۱۰۹ بازی فراوانی هستم صبر نمیدونم چیه
    در صورتی که پایه و اساس این ۳ تا مقاله بالایی که مثل چرخه بهم وصل هستن صبر است.
    اگه محبت بکنین گره ماروباز کنین.
    بهترین تعریف نظم رو از شما شنیدم
    صبر یعنی چی؟
    جوادی

    • سلام
      صبر یعنی زندگی در لحظه حال.
      چون وقتی در لحظه حال زندگی میکنی منتظر چیزی نیستی که اتفاق بیوفته و از طرف دیگه بخاطر موقیت های گذشته دچار استرس نمیشی که فکر کنی زمان رو از دست دادی.

      • ممنونم استاد واقعا نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم که عمل ساده اما پرکاربرد در اختیار دوستان میزارین.
        فزونی بیاد تو زندگیتون
        جوادی
        صبر یعنی زندگی در لحظه حال

  3. سلام و خدا قوت به نظر من علاوه بر این که یک برنامه برای ورود به ترید داشته باشیم مهمترین چیزی که به شکست ما در معامله منجر میشود طبق گفته جناب دهقان عدم تعهد هست و بس . و یک مورد دیگه هم برای اون دسته از افرادی هست که بدون دانش مستقیم رو حساب ریل شروع میکنن به ترید و به فنا میرن.

  4. مرسی بابت این پستای خوب سلطان مثل همیشه عالی ❤💯

  5. در واقع مغز چیزی که میخواهد را بدست می آورد!
    چه شما سود کنید چه ضرر!
    چقدر عالی
    در یکی از فایل های روانشناسی امین جان در یوتیوب بود(من وبینار ها و فایل های روانشناسی استاد رو به شخصه جدی تر از تمرین ها دنبال میکنم)
    که من داشتم نگاه میکردم و هنوز در دوره ها ثبت نام نکرده بودم
    به خودم قول داده بودم که این مسیر با مسیرای دیگه فرق داره و این شخص شخصی موفقه و هرچی که میگه درسته چون فطرت درونم درستی رو حس میکرد
    (یه چیزای تشخیص خوب و بدش دست خودمون نی و یک سری الهامات و احساسات پشتشه)
    گفتم باید تغییر، قبل شروعم به اموزشات ایجاد بشه که جزوی از این تغییر رو در مقاله قبلی استاد عرض کردم
    من طی ۹ سال معتاد به سیگار بودم
    و رفتم دنبالش
    با یک کتابی برخورد کردم به اسم (ترک سیگار آسان اثر آلن کار)
    (دوستان سیگاری این کتاب بی نظیره یعنی هرچی بگم کم گفتم با یک روش و تکنیک عالی و آسان حتما پیشنهاد میکنم)

    من این کتاب و شروع کردم به خواندن
    در قسمتی از این کتاب نوشته بود
    انسان یک ماشین قدرتمند است و سمی که از طریق سیگار وارد بدن میشود را پس از اتمام سیگار، تمام نیکوتین را ۳ ثانیه بعد از اخرین سیگار تمام و کمال از بدن خارج کند (در واقع شخص میتواند ۳ثانیه بعد از سیگار یک غیر سیگاری باشد)
    اما علت اینکه شخص میرود سراغ سیگار بعدی چیه؟؟
    برمیگردیم به اصل مطلبه امین جان
    (مغز هر آنچه که میخواهد به دست می اورد چه سود کنید چه ضرر)
    در این کتاب علت اصلی را فقط اون اخرین سیگار میدانست که مانند یک زنجیر به هم متصل هستند
    و در صورت اگاه سازی ذهنی و قطع اخرین سیگار از این چرخه در واقع این زنجیر پاره شده و ازاد میشوید

    باز هم رجوع میکنم به یکی از وبینار های امین جان
    (ذهن ناخوداگاه همیشه خوشحالی و حال خوب تورا میخواد و برایش هرکاری انجام میدهد تکرار میکنم هرررکاری)

    پس طبیعیه بعد از اخرین نخ سیگار که لذت میبیریم(که همش از ناآگاهی و از روی توّهمه)
    و از اخرین معامله ی موفق
    و از هرچیزی که انسان خشنود میشود
    باز هم احساس بیشتر خواستن بکنیم

    من توانستم این زنجیر جهل نادانی رو پاره کنم و از این چرخه ناپسند دوری کنم
    و الان سه ماه است که دارم زندگی میکنم نه زندگانی

    اما امیدوارم همگی این چرخه های ناپسند که به ضرر همگی مان هست و پیدا کنیم و اگاهانه این زنجیر را پاره کنیم

    من تشکر میکنم از استاد عزیزم امین دهقان
    دوست دار شما امیر علی♥️

    • سلام وقت بخیر
      بسیار بسیار عالی.خیلی خوشحالم از این بابت که سیگار رو ترک کردین.یکی از بزرگترین موفقیت ها رو بدست آوردین.

    • سلام وقت بیخر جناب امیر علی
      خوشحالم تونسیتن یکی از محدودیت های ذهنی خودتون بشکنین
      بسیار عالیست
      جوادی

    • بکش دنیا دوروزه .دوس دارشما

    • سلام
      بهتون تبریک میگم برای این موفقیت بزرگ
      فقط یه نکته رو اضافه کنم چون گفتین سه ماهه که ترک کردید
      خواستم بگم که دیگه نباید تعداد روزها و ماه هایی که ترک کردید رو بشمارید.چون شما دیگه معتاد نیستید و مثل بقیه که روزهای سیگار نکشیدشون رو نمیشمارن شما هم نیازی ندارید که بشمارید
      موفق باشید

  6. سلام
    منم در معامله ای دچار این حس شدم و اولین پوزیشن رو علاوه بر اینکه خودم باز کردم در حساب دمو به برادرم هم که تو حساب ریل بود هم گفتم باز کرد ۵۰ دولار سود کرد منم ۱۲ دلار این حس موفق بودن باعث شد من یه سیگنال دیگه ای هم خودم باز کنم هم برادرم من فقط بر اساس پرایس تمرین میکردم و از اندیکاتوری استفاده نمیکردم که تاییدیه بیشتری داشته باشم .معامله دوم که روز جمعه هم بود NFB هم بود پوزیشن به ضرر رفت من زیاد به فکر پوزیشن خودم نبودم چون دمو بود ولی اکانت برادرم ریل بود و من سیگنال داده بودم بعد از استرس رفتم اندیکاتور های دیگه ای تو ویدیو های آموزشی آکادمی هم گفته شده استفاده کردم و دیدم یک هیدنی هست و قرار بازار بالا بره ولی چون تایم خبر بود بازار پشت سرهم مثلث های بزرگ تر ایجاد میکرد و ۱۰۰ درصد همش میرفت تا جایی که اکانت ۶۰۰ دلار به ضرر رفت از نظر روانشناسی کلا بهم ریختم تا اینکه بعد ۵ ۶ ساعت برگشت و با ۴۰ دلار سود بستیم.

  7. این مقاله هم مثل مقاله های قبلی فوق العاده بود
    از استاد عزیز بابت توضیح هات مختصری که بصورت ویس قرار میدن و همچنین از ادمین های گرامی که تلاش میکنند و بهترین خدمات رو ارائه میدن تشکر ویژه دارم خیلی خیلی ممنون ❤❤⚘

  8. سلام
    صبر یعنی زندگی در لحظه حال.
    چون وقتی در لحظه حال زندگی میکنی منتظر چیزی نیستی که اتفاق بیوفته و از طرف دیگه بخاطر موقیت های گذشته دچار استرس نمیشی که فکر کنی زمان رو از دست دادی.

  9. سلام استاد عزیز

    مقاله ی خوب و مفیدی بود

    من بعد از چندین بار کال شدن حسابم فهمیدم که باید روی خورم کنترل داشته باشم

    کم کم دارم خودمو در بغضی از جاها کنترل میکنم

  10. مرتضی رضایی 2021-05-10 در 19:15 پاسخ

    سلام استاد خداقوت خیلی ممنونم بابت مقاله مفیدتون یک سوال برا من از قبل بوده و هست اونم اینکه تفاوت بین استراتژی و برنامه{پلن}چی هستش؟؟؟؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  11. ممنون بابت تمام پست های عالیتون از صمیم قلب ممنونم🙏🏻

    من جزانجمن هستم ‌تا به الان دو ماه هست عضو شدم واز کلیه اموزش هایی که دیدم خیلی کامل و جامع در همه موارد توضیح دادید ازتون ممنون بخصوص اینکه من تازه متوجه شدم که روانشناسی چقدر مفید و با ارزش هست در آموزش و …
    سپاسگزارم🌹🙏🏻

  12. بهترین تعریفی که از صبر شنیدم. عالی بود مثه همیشه

  13. بی شک بهترینی

  14. بی شک بهترینی استاد

  15. استاد واقعا چیزای خیلی خوبی داری بهتون تبریک میگم
    ی چیز خیلی بدیم دارین میدونی چیه
    اینی میگم تعریف نیست ۱۰۰ سال دیگه مردم ایران درک میکنن امینو کیه
    ی منجی هستی میخوای تحولی نوین توی دید تریدر های ایرانی بکنی این واقعا بسیار عالیست خوشحالم دانشجو شما هستم
    سوالم اینکه چرا میای با تصور ما بازی میکنی حالا چطوری بسیار عالیه
    الان بهتر شدین بعداز ۲ سال تازه فهمدیم شما ۴۲ سال دارین این از این متوجه شدیم
    مسله دیگه ای هسته نمیدونم چرا ناز میکنی عکس خودتون نشون نمیدی با تصور تمام دانشجو های دارین امار نمیدونم حداقل ۱۰۰۰ نفری هستن بازی میکنین.
    ایا امین دهقان چشم هاش رنگی است!
    ایا امین دهقان قد بلند است!
    ایا امین دهقان دندون های بسیار سفیدی داره!
    ایا امین دهقان صداش مثل چهرش زیبا است!
    ایا و ایا و…..
    خب چکاریه استاد عزیز
    دیگه بسه انتظار کشیدیم
    دیگه کوتاه بیاین لج نکنین
    بزار چهرتون ببنیم
    جوادی

    • مرتضی رضایی 2021-05-11 در 07:50 پاسخ

      سلام جوادی جان همونطور که پوست بدنمون ما رو از محیط فیزیکی اطرافمون جدا میکنه بهتره برای خودمون و دیگران حریم روانی رو هم لحاظ کنیم سعی نکنیم با پرسیدن سوالات شخصی ک دوست نداره جواب بده و اون شخص رو در فشار میزاره آزار بدیم هرچند مطمعنم همچین قصد و غرضی نداری این مثل این میمونه که من انگشتمو در چشم شما فرو کنم و از شما بخوام عادی باشین و دردی رو متوجه نشین در مجموع عذر خواهی میکنم اگه کمی زیاده روی کردم اما لازم بود موفق باشین.

      • سلام وقت بخیر
        تا حالا چیزو از ته دلت خواستی
        تا این لحظه دوتا چیز میخوام
        اولیش بهترین معامله گر دنیا
        دومیش دیدن استاد
        نمیدونم شما چطوری برداشت کردین اما ادم دلش برا کسی که مسیر زندگیشو تغییر داده تنگ میشه میخوااااااااااااااد ببینش میخواد باهاش دست بده. میخواد رودردرو باهاش حرف بزنه.
        شما بگین احساساتی هستم اما واقعا دلم پر میکشه واسه ی بارم شده با استاد برم کافه با هم ی نوشیدنی بخوریم
        خلاصه
        میخوام استاد ببنیم باهاش دست بدم.
        جوادی

    • آقای جوادی، به نظرم شیوه رفتاری استاد کاملا عاقلانه است. ایشون زندگی شخصی خودشون رو دارن و به نظر می رسد دنبال شهرت نیستند وگرنه با توانایی که ایشون دارن مثل آب خوردن می توانند به شهرت برسند. ولی ایشان آرامش زندگی را ترجیح دادن و یکی از ملزوماتش هم همین است که اگر بنده و شما، فردا ایشون رو در یک رستوران یا یک جای عمومی دیدیم، نرویم آرامششان را بهم بزنیم….

      باید به ایشان حق بدهید و وقتی خودشان تمایلی ندارند، پرسیدن این سوالات محلی از اعراب ندارد.

    • سلام و درود اقای جوادی عزیز
      لطفا بر اعصاب خودتون مسلط باشید!(:
      حالا ما چ ببینیم استادو چه نبینیم – اصل اینه ک بتونیم نتیجه زحماتشون رو ب اندازه ی توان جبران کنیم .

    • سلام وقت بخیر استاد
      در یکی از وزینار هاتون گفتین زمانی موفیقت شما اقا ساسان شکل گرفت که تیک صبر توی ذهنتون خورد. درصد قابل توجه ای بهش دادین ۹۰%
      سوال:
      برداشتم از داشتن صبر درست یا غلط هست؟
      راهنمایی کنید
      زمانی جوادی منتظر اینکه بدونه ایا با امین دهقان دست میدهد یا نمیدهد!
      یعنی عدم صبر یا عدم لحظه حال
      صرفا مثال هستن چون منتظر این اتفاق بودم که در زندگیم شکل بگیره
      یا زمانی میگم جمله معروف بین کرمانی ها که اگه من زمین تو بلوار جمهوری میخریدم الان ثروت مند بودم
      خلاصه
      ایابرداشتم درسته یا خیر لطفا راهنمایی کنید
      کسانی که از ایا یا اگه در جملات خودشون استفاده میکنن

      در ۸۰ درصد مواقع کسانی هستن که صبر ندارن؟.
      جوادی

    • جوادی عزیز
      چه فرقی میکنه که امینو چه شکلی باشه.
      مگه برای شما مهمه که خدا چه شکلیه؟؟
      شما به گفته و اطلاعات بچسب نه به گوینده.
      شما به این دلیل اسرار دارید چهره امینو را ببینید چون ذهن شما میخواهد از روی ظاهر ایشون قضاوت کنه و بخواد خوب یا بد بودن اطلاعات رو بررسی کنه.
      خودتو درگیر این حواشی نکن.
      من از استاد بابت اینکه چهره خودشون رو نشون نمیدن از صمیم قلبم سپاس گذارم.چون این کارشون دلیل روانشناسی دارد یا هر دلیل دیگری که به سود ما است.

    • باید که جمله جان شوی، تا لایق جانان شوی

    • سلام اقای جوادی من که یکی دوبار استاد امینو رو دیدم البته نمیدونم خودشون بودن یا نه ولی تو خواب های که دیدم بهشون میگفتم استاد امینو

  16. مقاله را که می خواندم، انگار فقط برای من نوشته شده بود… بارها و بارها این اشتباه را تکرار کرده ام و شاید هیچ وقت هم به این فکر نکرده بودم که چه اتفاقی می افتد که بعد از یک معامله خوب، ناگهان یک اتفاق بد رخ می دهد. اما الان متوجه اشتباهی که می کردم شدم. بارها از معاملاتی، ۱۰ یا ۱۵ درصد سود گرفتم اما ساعتی بعد آن را به باد دادم…

  17. تک تک مقالات درست مثل چراغ های کنار جاده هستن که با بودنشون مسیر رو روشن میکنن و مرحله به مرحله اینکارو میکنن … ممنون از زحمات شما بابت این منبع فوق العاده قوی

  18. سلام وقت بخیر

    نکاتی که اشاره شد بسیار آموزنده بود. علاوه بر ترشح دوپامین وحس خوب آن، همانطور که در مقاله هم اشاره شد دست کم گرفتن بازار و اعتماد به نفس کاذب رو من دقیقا حس کردم و کاملا با این مقاله به دلیل علمیشم واقف شدم.
    ممنونم از مقاله های کاربردی و فوق العاده شما

  19. سلام استاد وقت بخیر و دوستان عزیز
    دیشب خواب دیدم عکسی جلو اینه گرفته بودین گذاشته بودین توی اواتار انجمن من داشتم عین چارت زوم میکردم رو چهرتون عالی بود فهمیدیم که عینک ندارین.
    خخخ
    خخخ
    خخخ
    خخخ
    خخخ
    🙂
    🙂
    🙂
    جوادی

  20. این مقاله فوق العاده بود. محتوای رایگان وبلاگ میلیون دلاریه

  21. سلام وقت بخیر استاد
    در یکی از وبینار هاتون به آقای ساسان گفتین که زمانی موفقیت شما شکل گرفته که تیک صبر در ذهنتون خورده
    درصد قابل توجه ای ۹۰ درصد دادین بهش
    این به این معنا است که بسیار مهم است
    راهنمایی کنید آیا برداشتم درست است یا خیر
    زمانی جوادی داره فکر میکنه ایا جوادی با امین دهقان دست میده یا نمیده
    صرفا مثال هستن
    یا جمله معروف زین کرمونی ها که میگن اگه زمین تو خیابون بلوار جمهوری میخریدم الان ثروتمند بودم
    خلاصه
    کسانی که ذز جملات اگه یا ایا استفاده میکنن
    در ۸۰درصد مواقع به‌این معنی است که صبر ندارن یا در لحظه حال نیستن؟
    جوادی

  22. جوادی جان درود با این حجم احساس و در گیریهای ذهنی بهتره ترید نزنی رو احساساتت تمرین کن همیشه رو سود ببینمت

  23. وقتون بخیر اقای جادو واقعا حرفتون درسته و موافقم
    اینقد فیلتر ذهنی دارم که نمیبنم و نمیدونم کجارو باید دست بزارم و درست کنم.
    اول امدم مسواک زدن بعداز هر وعده درست کردم جون قبلا مسواک نمیزدم.
    دوم امدم گفتم برای اموزش دیدن باید بها بدی و بهای دوره ای امین دهقان خریدم قبلا دنبال چیزای رایگان بودم فکر میکردم خیلی زرنگم اما در اشتباه بودم.
    سوم امدم به طور منظم روزانه یک تایم مشخص خط روند کشیدم نزدیک ۳۰ روز پیوسته شد البته زمان بسیار زیادی در حد چندین سال توی بازار بودم و خط روند های جوادی میکشیدم نه خط روند های امینو که خط روندهای جوادی موثر نبودن.
    چهارم امدم گفتم برای موفق شدن انرژِی کافی باید داشته باشم امدم به طور روزانه هر روز صبح به طور یک ساعت تو اتاقم ورزش میکنم به قول کرمونی ها ورجکو میکنم اینم قسمت فان پستم که پر انرژی پستم بخونید
    پنجم الان اینقد سوالات و فکرای غیر موثر و موثر میاد توی ذهنم که اصلا ثبات ندارم و به هیچ عنوان طبقه بندی ذهنم مرتب نیست برای مرتب شدن ذهنم مجبورم به کسی اعتماد کنم حالا من امینو انتخاب کردم چون جوادی فکر میکنه امین دهقان بهترین معامله گر دنیاست حالا امین دهقان میتونه جواب سوالات منو بده تا ذهنم مرتب بشه و تمام انرژی من در یک جهت با شتاب ثابت نه مثل پاندول ساعت قرار بگیره.
    خلاصه و جمع بندی
    محمد علی کلی بهترین بوکسور سنگین وزن جالب میگه
    این کوه جلوی چشمانت نیسته که داره اذیتت میکنه بلکه سنگریزه های داخل کفشت است.
    الان افتادم دنبال سنگ ریزه های داخل کفشم.
    همیشه رو سود ببینمت بهترین درخواست بود.
    منم هم درخواستی میکنم برا شما اینکه رکورد های سودده امینو بزنی.
    جوادی

  24. سلام خسته نباشید
    ایا مقاله ای ندارید که نحوه نوشتن یک برنامه معاملاتی خوب رو توضیح داده باشه
    ممنون

  25. سلام وقت بخیر
    استاد اگه در حالت برتر باشیم نه مثبت و نه منفی
    دوتا دید ببینیم
    توی مغزمون از لحاظ دوپامینی چه اتفاقی میفته؟
    جوادی

  26. عرض سلام خدمت استاد امینو و دوستان آکادمی
    بسیار عالی و کاربردی بود دونستن مکانیسم پشت پرده ی ذهن در هنگام موفقیت اولیه…
    سپاس بیکران

  27. باز هم یک مقاله مختصر اما بسیار مفید برای تریدرهای مبتدی و یا حتی حرفه ای.باز هم تایید اینکه روانشناسی فردی چقدر میتونه توی موفقیت تریدر اثرگذار باشه .مطمین هستم بسیاری از دوستان با این اتفاق رو به رو شدن .و جالبه که راه حل رفع این مشکل هت پیروی اکید از استراتژی و چک لیسته .
    ممنون بابت تهیه و نشر این مقاله

  28. بسیار عالی بود ممنونم ازتون استاد
    منم دقیقا این مشکل و داشتم و با نوشتن ژورنال متوجهش شدم و از یک حالت ساید خارج شدم.

  29. مقاله فوق العاده مفیدی بود ممنون از استاد امینو و تیم اکادمی ویو

  30. رضا صادقی 2022-05-08 در 21:26 پاسخ

    در بهترین موقع بهترین مطلب، ممنون از شما

  31. سلام وقت بخیر
    تو چک لیستم نوشتم لعنت به پوزیشن دوم بعد از پوزیشن اول سود ده.
    از وقتی که اینو اضافه کردم اوضام بهتر شده

  32. احسان حیدری 2022-05-09 در 01:03 پاسخ

    ممنون بابت مقاله ی مفیدتون

  33. عالی بود ممنون و خوش به حاله دوست عزیزم امیر علی

  34. من چندسال پیش با ی استراتژی ساده توی باینری روزانه ۵۰ دلار سود داشتم اما طمع و اینکه فکر میکردم بیشتر باشه باعث شد خیلی زیاد ضرر کنم و هربار پول بیشتری میذاشتم. قرض میکردم و وام میگرفتم. باز هم تا ۵۰ دلار روزانه میومد و بعد با یه طمع کل پولم میرفت. حتی اگه اونموقع این نکته های روانشناسی رو میدونستم توی باینری هم میتونستم سود مستمر داشته باشم. الان توی فارکس هر چیزی استاد میگن رو رعایت میکنم . عالی جواب میده

  35. جریان من عکس این مورد مقاله هستش و اونم اینه که من همیشه با یک ضرر اکانتمو به باد میدم نه با سود .پی جبرانکردنش میرم واحساسات بر من غلیه میکنه و ….

  36. سلام و عرض ادب و احترام ممنون استاد بابت مقاله خوبتون در این مقاله به دو زمان اشاره شده امکانش هست در مورد زمان اول هم یک مقاله یا توضیحی بدید؟
    ممنون از توجهتون

  37. یک مقاله فوق العاده پرفکت بود استاد عزیزم.
    فوق العاده بر روی روانشناسی من تاثیر گذاشت و متوجه شدم که باید چه زمانی مراقب باشم که دارم چه کاری انجام میدهم.

  38. محشر بود بسیار کیف کردم و لذت بردم از مقاله خوبتون استاد عزیز

  39. فوق العاده بود

  40. سلام و خسته نباشید به استاد عزیزممم، بسیار لذت بردم از این مقاله و نکته هایی که گوشزد کرده بودید، انشاالله همیشه سالم و سلامت در کنارمون باشید

  41. بسیار عالی
    فوق العاده بود

  42. عالی هستین

  43. خطرناک‌ترین زمان برای معامله کردن، قطعا پس از یک معامله موفق است. اگرچه ممکن است این جمله بعضی از شماها را متعجب کند، اما این موضوع پایه و اساس علمی دارد که لازم است آن را درک کنیم.

    دوپامین یک ماده شیمیایی است که وقتی اتفاق خوشحال‌کننده‌ای برای شما رخ دهد، در مغز ترشح می‌شود و برای شما حس خوبی ایجاد می‌کند، مثل انجام یک معامله موفق. مسئله خطرناک این است که شما ممکن است به احساسی که از دوپامین حاصل می‌شود، معتاد شوید.

    راه حل این است که تنها از یک برنامه معاملاتی کاملا تعریف شده پیروی کنید. به عبارتی باید یک برنامه معاملاتی برای خودتان تهیه کنید و از آن تبعیت کنید تا به این ترتیب بطور تصادفی و رندوم به هر معامله‌ای ورود نکنید یا مثلا چون صرفا فکر می‌کنید از حرکت بعدی قیمت اطلاع دارید، معامله‌ای را انجام ندهید

    گفته می‌شود یک سفر هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید از ضررهای غیرضروری در بازار جلوگیری کنید، وقت آن رسیده که قدم اول را در مسیر درست بردارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید