حالت شب

آموزش جامع اصطلاحات بازار فارکس

by اصطلاحات بازار in 2022-02-20
حالت شب

آموزش جامع اصطلاحات بازار فارکس (Forex Market Idioms)

مقدمه:

صنعت فارکس مملو از واژه‌ها و اصطلاحاتی است که شاید گاهی اوقات باعث سرگردانی ما شوند.

عدم آگاهی از این اصطلاحات تخصصی و نداشتن درکی از زبان مشترک معامله‌گران می‌تواند مانع بزرگی در مسیر موفقیت و سودآوری یک معامله‌گر باشد.

این مقاله را مطالعه کنید تا با بعضی از عبارات و اصطلاحات اصلی و پایه‌ای فارکس که اطلاع از آن‌ها بر هر معامله‌گری واجب است، آشنا شوید.

۱- معاملات CFD

منظور از معاملات CFD انجام قراردادهای خرید و فروش برای کسب سود از طریق اختلاف ارزش دارایی مورد معامله با یک کارگزار (بروکر) آنلاین است. وقتی یک معامله CFD انجام می‌دهید، یعنی در واقع توافق می‌کنید که اختلاف قیمت یک دارایی از زمان شروع معامله تا پایان آن را مبادله کنید. بنابراین سود و ضرر این نوع معامله به این بستگی دارد که تا چه حد پیش‌بینی شما صحیح بوده است.

یکی از مزایای اصلی معاملات CFD این است که شما می‌توانید در هر دو جهت بازار معامله کنید. در معاملات معمولی شما تنها از افزایش قیمت می‌توانید سود کنید، اما در معاملات CFD می‌توانید حتی با کاهش ارزش و قیمت دارایی مورد معامله نیز کسب سود کنید. برای مثال اگر فکر می‌کنید که قیمت سهام شرکت Apple کاهش پیدا می‌کند، می‌توانید به یک معامله فروش CFD برای سهام این شرکت ورود کنید. در این حالت شما اختلاف بین قیمت سهام این شرکت از زمانی که معامله را باز کرده‌اید تا زمان بستن آن را مبادله می‌کنید. بنابراین اگر قیمت سهام این شرکت در پایان معامله کاهش پیدا کرده باشد، شما سود می‌کنید، اما اگر قیمت سهام افزایش یافته باشد، ضرر می‌کنید.

۲-  جفت‌ارز

۱۸۰ ارز مختلف وجود دارد که در ۱۹۵ کشور دنیا در حال استفاده هستند. ما به عنوان معامله‌گر، می‌توانیم از طریق تحقیق، تحلیل و بررسی به عملکرد و ارزش یک ارز در بازار پی ببریم.

ما در بازار فارکس هر ارزی را در برابر یک ارز دیگر معامله می‌کنیم. یعنی وقتی می‌خواهید یک ارز را برای معامله کردن انتخاب کنید، متوجه می‌شوید که بصورت جفتی ظاهر می‌شوند. اجازه دهید برای مثال جفت‌ارز EUR/USD را توضیح دهم.

اگر شما بخواهید ارز یورو (EUR) را در برابر دلار امریکا (USD) خریداری کنید، باید به این نتیجه رسیده باشید که یورو در آینده ارزش بیشتری نسبت به دلار امریکا پیدا خواهد کرد.

بطور کلی جفت‌ارزها به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

الف) جفت‌ارزهای اصلی: منظور ۸ جفت‌ارزی هستند که در آن‌ها دلار امریکا (USD) بصورت ارز پایه (ارز اول) یا ارز مظنه (ارز دوم)، یک سمت از این جفت‌ارزها را تشکیل می‌دهد. سمت دیگر این جفت‌ارزها یکی از ارزهای EUR، CAD، GBP، CHF، JPY، AUD و NZD است.

ب) جفت‌ارزهای فرعی یا کراس: در جفت‌ارزهای کراس (Cross Currency Pairs)، ارزهای مربوط به جفت‌ارزهای اصلی در کنار هم قرار می‌گیرند و دیگر شامل دلار امریکا نمی‌شوند. معمولاً این جفت‌ارزها نسبت به جفت‌ارزهای اصلی نوسانات بیشتری دارند. GBP/AUD، EUR/CAD و NZD/CAD نمونه‌هایی از جفت‌ارزهای فرعی هستند.

ج) جفت‌ارزهای نامتعارف: در یک طرف جفت‌ارزهای نامتعارف (Exotic)، یکی از ارزهای کمتر شناخته‌شده که ممکن است نوسانات زیادی داشته باشند، مانند رَند آفریقای جنوبی، فورینت مجارستان یا زلوتی لهستان و در طرف دیگر آن‌ها، یکی از ارزهای اصلی قرار می‌گیرد.

۳-  لِوِرِج (اهرم)

اهرم در واقع پول قرضی یا وامی است که می‌توان از آن در حساب معاملاتی استفاده نمود. استفاده از اهرم این امکان را به معامله‌گر می‌دهد که بتواند معامله‌ای با حجم زیاد را با سرمایه کمتری انجام دهد.

در صورت استفاده از لورج‌های سنگین، می‌توانید جفت‌ارزها، کریپتورکارنسی‌ها (رمزارزها) و بسیاری دیگر از گزینه‌های معاملاتی را بدون داشتن سرمایه زیاد، معامله کنید.

فرض کنید قصد دارید جفت‌ارز GBP/USD را معامله کنید. اگر بخواهید ۱۰۰ هزار واحد (یک لات) از این جفت‌ارز را بدون استفاده از اهرم خریداری کنید، بایستی موجودی حساب معاملاتی شما حدوداً ۱۳۰ هزار دلار باشد.

اما اگر از لورِج با نسبت ۱:۵۰۰ استفاده کنید، می‌توانید تنها با داشتن ۲۶۰ دلار این معامله را انجام دهید (۵۰۰/۱۳۰۰۰۰ = ۲۶۰). به عبارت دیگر، حالا می‌توانید فقط با ۲۶۰ دلار، ۱۳۰ هزار دلار را کنترل و مدیریت کنید.

۴- قیمت‌های Bid و Ask

قیمتی که شما در آن یک جفت‌ارز را می‌فروشید، Bid نام دارد. در مقابل، مبلغی که شما برای خرید یک جفت‌ارز می‌پردازید، Ask نام دارد. این قیمت‌ها برای هر جفت‌ارزی در قسمت «Market Watch» متاتریدر ۴ یا ۵ نمایش داده می‌شوند. اختلاف بین قیمت‌های Bid و Ask را اسپرِد (Spread) می‌نامند.

۵- اسلیپج (Slippage)

اسلیپیج (Slippage) اتفاقی است در بازار فارکس که یعنی در زمان ثبت سفارش، قیمت جفت‌ارز تغییر می‌کند. بنابراین، این امر سبب می‌شود معامله‌گر در قیمتی بالاتر یا پایین‌تر از قیمتی که مورد نظر بوده، به معامله‌ای ورود کند یا از معامله‌ای خارج شود. اسلیپج (لغزش قیمت) به دلیل عدم تعادل بین خریداران، فروشندگان و حجم معاملات رخ می‌دهد. همچنین این اتفاق در زمانی که نقدینگی و فعالیت کمتری در بازار وجود دارد نیز پیش می‌آید.

برای مثال، معامله‌گری قصد دارد یک جفت‌ارز را در بروکر انتخابی خود به نرخ ۱٫۰۰۱۵ دلار (قیمت فعلی بازار) خریداری کند. دقیقا زمانی که سفارش خود را ثبت می‌کند، قیمت ناگهان به ۱٫۰۰۲۰ دلار تغییر می‌کند. یعنی اسلیپجی به اندازه منفی ۵ پیپ اتفاق افتاده است. حال در همین مثال، اگر قیمت به ۱٫۰۰۰۵ دلار تغییر می‌کرد، میزان اسلیپیج برابر بود با مثبت ۱۰ پیپ.

۶- سواپ (Swap)

سواپ (Swap) تفاوت میان نرخ‌های بهره است و معمولاً واژه‌ای است که در بازار ارز بیشتر به کار می‌رود. البته کارگزاری‌هایی که امکان معامله CFD هم دارند از نرخ‌های سواپ استفاده می‌کنند. اگر عمر معاملات شما زیر یک روز باشد و معاملات را قبل از پایان روز ببندید، نیازی به دانستن نرخ سواپ نخواهید داشت. اما اگر عمر معاملات شما بیش از یک روز است و معمولاً معاملات را تا چند روز باز نگه می‌دارید، نرخ سواپ برای شما اهمیت خواهد داشت.

نرخ سواپ می‌تواند سود و یا زیان جانبی را به معاملات شما تحمیل کند.در زبان انگلیسی Swap به معنی تعویض و تبادل است و در فارکس نیز تقریبا به همین معناست.

زمانی که شما ارزی با نرخ بهره بالا را خریداری می‌کنید و ارز با نرخ بهره پایین را می‌فروشید، نرخ سواپ مثبت خواهد بود. در این نوع معامله در واقع شما ارز با نرخ بهره پایین را قرض گرفته‌اید و آن را به دارایی با نرخ بازدهی بالاتر تبدیل کرده‌اید. در مقابل اگر ارز با نرخ بهره پایین را خریداری نمایید و ارز با نرخ بهره بالا را بفروشید، نرخ سواپ منفی خواهد بود.

فرض کنید که جفت‌ارز AUDUSD  خریداری کرده‌اید. نرخ بهره در استرالیا ۲٫۵درصد است و در امریکا برابر با ۰٫۵درصد. حالا با خرید AUDUSD نرخ بهره شبانه به صورت زیر محاسبه می‌شود:

۲٫۵-۰٫۵=۲%

سواپ مثبت نتیجه این است که بهره‌ای که بدست می‌آورید بیشتر از مقداری است که باید بپردازید. اگر در همین مثال شما جفت‌ارز AUDUSD  را می‌فروختید، میزان سواپی که در روز بعد برای این معامله محاسبه می‌شد، منفی بود.

۷- مارجین (Margin)

مارجین در واقع سرمایه اولیه لازم برای ورود به یک معامله است. بعلاوه، مارجین این امکان را به معامله‌گر می‌دهد که بتواند معاملاتی با حجم‌های بیشتر انجام دهد.

زمانی که با مارجین معامله می‌کنید، تنها لازم است به اندازه درصدی از ارزش حجم معامله، سرمایه داشته باشید. در واقع وقتی با مارجین معامله می‌کنید یعنی از اهرم استفاده می‌کنید. اما توجه داشته باشید که مارجین به همان اندازه که می‌تواند سود معاملات شما را افزایش دهد، می‌تواند ضررهای معاملات شما را هم سنگین‌تر کند.

۸- موجودی حساب (Balance)

میزان موجودی حساب معاملاتی بدون در نظر گرفتن سود یا ضرر معاملات باز را بالانس می‌گویند.

۹- موجودی شناور (Equity)

موجودی حساب معاملاتی با در نظر گرفتن سود یا زیان معاملات باز را اِکوئیتی می‌نامند. اگر معامله بازی نداشته باشید، اکوئیتی با بالانس برابر خواهد بود. اما اگر مثلاً موجودی حساب شما ۱۰۰۰ دلار باشد و یک معامله باز داشته باشید که در حال حاضر به اندازه ۱۰۰ دلار در سود باشد، در این صورت بالانس شما برابر ۱۰۰۰ دلار و اکوئیتی حساب شما در این لحظه برابر ۱۱۰۰ دلار است.

۱۰- پیپ (Pip)

Pip مخفف «Percentage in point» و کوچک‌ترین واحد ارزش نرخ ارز است. پیپ در واقع چهارمین رقم اعشار نرخ اعلام شده برای یک جفت‌ارز است. از پیپ برای سنجش و اندازه‌گیری ارزش ارزها استفاده می‌شود.

برای مثال، نرخ قیمت جفت‌ارز AUD/USD برابر ۰٫۶۸۷۶ است. این رقم به این معنی است که شما با داشتن یک دلار استرالیا (AUD) می‌توانید ۰٫۶۸۷۶ دلار امریکا (USD) خریداری کنید. حال اگر این نرخ به اندازه یک پیپ یعنی ۰٫۰۰۰۱ افزایش یابد و به رقم ۰٫۶۸۷۷ برسد، یعنی حالا شما می‌توانید با یک دلار استرالیا، کمی بیشتر دلار امریکا خریداری کنید.

۱۱- معاملات Short و Long

وقتی معامله‌گری وارد معامله Long (خرید) یک جفت‌ارز می‌شود، در واقع ارز اول (ارز سمت چپ) را خریداری می‌کند و ارز دوم (ارز سمت راست) را می‌فروشد. در واقع خریداری کردن یا وارد معامله Long شدن یک جفت‌ارز به این معنی است که شما انتظار دارید قیمت آن جفت‌ارز افزایش یابد.

برای مثال جفت‌ارز AUD/USD را در نظر بگیرید. فرض کنید پس از تحلیل و بررسی به این نتیجه رسیده‌اید که قیمت این جفت‌ارز در آینده نزدیک افزایش می‌یابد. بنابراین باید این جفت‌ارز را بخرید. یعنی دلار استرالیا (AUD) را در برابر دلار امریکا (USD) خریداری کنید.

از طرف دیگر، زمانی که معامله‌گر وارد معامله Short (فروش) یک جفت‌ارز می‌شود، در واقع ارز اول (ارز سمت چپ) را می‌فروشد و ارز دوم (ارز سمت راست) را خریداری می‌کند. در واقع فروختن یا وارد معامله Short شدن یک جفت‌ارز به این معنی است که شما انتظار دارید قیمت آن جفت‌ارز کاهش یابد.

۱۲- سفارشات شرطی

منظور از سفارشات شرطی، خرید یا فروش یک دارایی در صورت برقراری شرایط مشخصی در بازار است. این نوع از سفارشات تنها زمانی اجرا می‌شوند که شرایط معینی برآورده شود. به عبارتی دیگر، این نوع از سفارشات مشروط هستند. با استفاده از سفارشات شرطی دیگر لازم نیست برای انجام یک معامله، مدام به صفحه نمایشگر خیره شوید. به این طریق یک سیستم ثبت سفارش خودکار وضع می‌کنید که به محض برقراری شرایط خاصی، معاملات را اجرا می‌کند. انواع مختلفی از سفارشات شرطی وجود دارند که عبارتند از:

  • Buy Limit
  • Sell Limit
  • Buy Stop
  • Sell Stop

۱۳- سفارشات خرید و فروش از نوع Limit

این نوع سفارش جهت خرید یا فروش یک ارز در قیمت مشخصی، ثبت می‌شود. معمولا این قیمت مشخص، از قیمت فعلی بازار بهتر است. معامله‌گران می‌توانند هر دو نوع سفارش Buy Limit و Sell Limit را در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی پیدا کنند. یک سفارش Buy Limit همیشه پایین‌تر از قیمت فعلی بازار (یا گاهی اوقات در همان قیمت فعلی) ثبت می‌شود. در حالیکه یک سفارش Sell Limit همیشه بالاتر از قیمت فعلی بازار (یا گاهی اوقات در همان قیمت فعلی) ثبت می‌شود. به عنوان مثال، اگر قصد داشته باشید EUR/USD را در نرخ ۱٫۰۵ خریداری کنید و قیمت فعلی بازار ۱٫۱۱ باشد، می‌توانید یک سفارش Buy Limit در قیمت ۱٫۰۵ ثبت کنید. حال اگر قیمت این جفت‌ارز به رقم مشخص شده شما برسد، سفارش شما بطور خودکار اجرا می‌شود.

۱۴- سفارشات خرید و فروش از نوع Stop

این نوع از سفارشات برعکس سفارشات Limit هستند. معامله‌گران با استفاده از این نوع سفارش می‌توانند بالاتر از قیمت فعلی بازار خرید کنند و پایین‌تر از قیمت فعلی، برای فروش اقدام کنند. به این طریق می‌توانند احتمال ورود به معامله یا خروج از آن را در قیمت مورد نظر خود، افزایش دهند.

۱۵- سفارش حد ضرر

معامله‌گران با استفاده از این سفارش، میزان ضرر معاملات خود را محدود می‌کنند. با استفاده از این نوع سفارش، اگر قیمت یک جفت‌ارز به رقم مشخصی تحت عنوان «قیمت توقف» برسد، آن جفت‌ارز می‌تواند خریداری یا فروخته شود. برای مثال، اگر USD/CAD را در قیمت ۱٫۳۱$ خرید کرده باشید و تمایل نداشته باشید که در زمان خروج از معامله، بیشتر از ۰٫۱$ از دست بدهید، می‌توانید سفارش حد ضرر معامله را روی قیمت ۱٫۲۱$ ثبت کنید. این سفارش فقط و فقط اگر قیمت جفت‌ارز به زیر ۱٫۲۱$ برسد، اجرا می‌شود.

۱۶- سفارش حد سود

حد سود یکی از سفارشات نوع Limit است که توسط آن قیمت دقیقی که در آن معامله خاتمه می‌یابد و سود حاصل از آن حفظ می‌شود، مشخص می‌گردد. در صورتیکه قیمت به حد سود مشخص شده نرسد، این سفارش فعال نمی‌شود و تا زمانیکه فرد معامله‌گر اقدامی نکند و در عین حال مارجین حساب معاملاتی به اندازه‌ای باشد که ضررهای احتمالی وارده منجر به کال مارجین شدن حساب نشود، معامله همچنان باز می‌ماند.

۱۷- کال مارجین

وامی که بروکر به شما قرض می‌دهد تا با آن معامله کنید، اگر معامله به دلخواه شما پیش برود، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. وقتی معامله را خاتمه دهید، قرض بروکر را پس می‌دهید و سود معامله به شما تعلق می‌گیرد. اما اگر معامله مطابق میل شما پیش نرود، در این صورت شما ضرر می‌کنید.

بروکر می‌داند که شما می‌توانید مبلغی که برای معامله قرار داده‌اید را به آن پس دهید. به این خاطر برای اینکه مطمئن شود بیشتر از آن مبلغ ضرر نمی‌کنید و بتواند پولی که به شما قرض داده بود را باز پس بگیرد، معامله شما را خاتمه می‌دهد.

این حالت تحت عنوان فراخوان مارجین (مارجین کال) شناخته می‌شود. بنابراین مبلغی که شما برای یک معامله به میان می‌گذارید، اندازه مارجینی است که از حساب در برابر حرکات قیمت در خلاف جهت معامله محافظت می‌کند. اگر فرض کنیم اهرم حساب به اندازه ۱:۱۰۰ باشد و شما یک دلار برای معامله قرار دهید، می‌توانید معامله‌ای به حجم ۱۰۰ دلار انجام دهید.

حال اگر بازار به اندازه ۰٫۵ درصد در خلاف جهت معامله حرکت کند، شما به اندازه ۰٫۵۰$ از دست می‌دهید. این مقدار هنوز از حد مارجین یک دلاری شما فراتر نرفته. اما اگر بازار به اندازه یک درصد در خلاف جهت معامله حرکت کند، در این صورت شما ۱ دلار از دست داده‌اید و بروکر برای اینکه بیش از این ضرر نکنید و پول خود را پس بگیرد، این معامله را خاتمه می‌دهد.

۱۸- حجم

لات (Lot) در حرفه معامله‌گری فارکس به معنی حجم معامله‌ای است که انجام می‌دهید. یک لات استاندارد فارکس برای یک جفت‌ارز برابر است با ۱۰۰ هزار واحد از ارز پایه آن جفت‌ارز.

برای مثال جفت‌ارز EUR/USD را در نظر بگیرید. اگر با دلار امریکا یک لات معامله انجام دهید، یعنی حجم معامله شما معادل ۱۰۰ هزار دلار امریکا است. در این حالت یک پیپ نوسان قیمت، ارزشی معادل ۱۰ دلار خواهد داشت. یعنی اگر وارد معامله خرید شوید و ارزش این جفت‌ارز به اندازه ۱۰ پیپ افزایش یابد، شما ۱۰۰ دلار سود می‌کنید.

توجه داشته باشید که در این جفت‌ارز، ارز پایه یورو (EUR) است.

۱۹- بازارهای گاوی و خرسی

تمایلات بازار، دیدگاهی از نحوه عملکرد معامله‌گران آن بازار را در اختیار افراد قرار می‌دهد. وقتی تمایلات بازار از نوع گاوی (Bullish) است، یعنی قیمت رو به افزایش است. در مقابل، هنگامی که تمایلات بازار از نوع خرسی (Bearish) است، به این معنی است که قیمت رو به کاهش است.

برای اینکه بتوانید معنای این دو اصطلاح را به خاطر بسپارید، کافی است بدانید که گاوها شاخ دارند و وقتی تحریک می‌شوند، همه چیز را با شاخ‌های خود به بالا پرتاب می‌کنند (قیمت بالا می‌رود).

ولی خرس‌ها وقتی تحریک می‌شوند، روی پاهای عقبی خود بلند می‌شوند و حیوان مقابل خود را با خشم به زمین می‌زنند و آن را می‌درند (قیمت پایین می‌رود).

خلاصه

همانطور که می‌بینید، دنیای معامله‌گری فارکس مملو از عبارات و اصطلاحات فنی و تخصصی است.

ما به عنوان معامله‌گر، همواره باید مطالعه کنیم و در حال یادگیری باشیم و علم و دانش حرفه‌ای خود را افزایش دهیم، با این دیدگاه که به سودآوری بیشتری برسیم.

دفعه بعد که وارد یکی از انجمن‌های معامله‌گران می‌شوید و با اصطلاحاتی مواجه می‌شوید که هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارید، سؤال کنید، تحقیق کنید و معنی و مفهوم آن‌ها را پیدا کنید.

شما با در اختیار داشتن ابزارهای مناسب و آموزش صحیح، می‌توانید رشد کنید و به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید.

 

گردآوری و ترجمه: آکادمی ویو

منبع: financemagnates

دوره پرایس اکشن
دوره فراکتالی
آموزش فارکس
اینستاگرام آکادمی ویو
یوتیوب آکادمی ویو

4.7/5 - (94 امتیاز)
24 Comments
  1. سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز و تشکر بابت مطالب بسیار آموزنده و مفید

  2. مثل همیشه عالی سلطان❤💯💯

  3. بسیار عالی.ممنون از استاد عزیز

  4. خيلي عالي و كاربردي بود ممنون

  5. علی جهانگیری 2022-02-20 at 21:47 پاسخ

    با سلام خدمت استاد امین دهقان
    واقعا ممنون از این همه اطلاعات مفیدی که در اختیار ما دانشجویان قرار میدهید

  6. سلام بر استاد عزیز جناب امین دهقان
    بسیار ممنون از مطالب آموزنده بسیار عالی

  7. خیلی ممنون استاد نمونه

  8. ابراهیم 2022-02-21 at 06:19 پاسخ

    احسنت به این آموزش زیبا

  9. دانیال سرافرازی 2022-02-21 at 10:34 پاسخ

    سلام و خداقوت به همه دوستان
    بسیار عالی

  10. مقاله بسیار مفیدی بود

  11. وحیدمیرسعیدی 2022-02-22 at 01:22 پاسخ

    عالی مثل همیشه

  12. خیلی خوب بود. تشکر فراوان

  13. مهدی شکوریان 2022-02-26 at 12:35 پاسخ

    انسانها در زندگی برای خود یک بتی می‌سازند که در مواقع نیاز بتوانند به آن تکیه کنند،من ۴۰ سال از عمر خودم را در تنهایی و انزوا بدون داشتن هیچ نیروی مطلقی سپری کردم،تا اینکه مرداد ماه ۱۳۹۹ با امینو عزیز آشنا شدم.چند ماهی گذشت و با آموزشهای ایشان ﴿البته توسط سایت و نه آکادمی)پیش آمدم.تا اینکه مهر ماه ۱۴۰۰نیروی برتر و با خود را پیدا کردم.

    جناب استاد بزرگوار،امینو عزیز،شما با کاریزما و نفوذ گفتار و قدرت ماورایی که دارید،در عمق افکار من ریشه دوانیدید و من را از یک عذاب بزرگ(تنهایی و افسردگی)نجات دادید.
    واقعا کلمات بسیار کوچکتر از آن هستند که بتوانند حس واقعی من را نسبت به شما ابراز کنند.
    همیشه موفق و پایدار و بهروز و سلامت باشید.
    ممنون که هستید.

  14. حسین روحی 2022-03-03 at 23:47 پاسخ

    سلام و احترام …..تشکر بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما میگذارید.

  15. سلام به همه عزیزان بخصوص آقای امین دهقان و تشکرویژه بابت بخش های مفیدی که در اختیار گذاشته شده است.

  16. بسیار عالی بود استاد گرامی

  17. با سپاس از شما…بسیار عالی

  18. ابراهیم 2022-08-12 at 02:16 پاسخ

    سلام و خداقوت خدمت استاد و خانواده آکادمی ویو.واقعا ممنون از این همه تلاش و اطلاعاتی که بدون چشم داشت در اختیار ما قرار میدید

  19. سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز … مطالب بسیار عالی و سودمند.

  20. بسیار عالی.
    واقعا این آکادمی جایی است که تمام نیاز های آموزشی لازم برای دانشجویان رو فراهم کرده.
    همان طور که همیشه در انجمن های آکادمی به دوستانم گفتم این آکادمی مثل یک معدن طلاست که هر شخص بسته به وقت و توانی که میزاره از اون برداشت می‌کنه پهنه چی برای دانشجو فراهم.پس از این فرصت تا میتونید استفاده کنید.
    سپاس
    M.T.z دانشجو دوره های آکادمی ویو

  21. سلام و خسته نباشید استاد من قضییه سواپ رو متوجه نشدم یعنی ممکنه سواپ مثبت باشه و به ما سود بده؟ یعنی اگه ما دلار استرالیا رو در مقابل دلار آمریکا بخریم و سواپ بخوره سود میده بهمون؟

  22. با سلام. مفید بود

  23. با سلام. مفید بود.

  24. زمانی که شما ارزی با نرخ بهره بالا را خریداری می‌کنید و ارز با نرخ بهره پایین را می‌فروشید، نرخ سواپ مثبت خواهد بود. در این نوع معامله در واقع شما ارز با نرخ بهره پایین را قرض گرفته‌اید و آن را به دارایی با نرخ بازدهی بالاتر تبدیل کرده‌اید. در مقابل اگر ارز با نرخ بهره پایین را خریداری نمایید و ارز با نرخ بهره بالا را بفروشید، نرخ سواپ منفی خواهد بود.

    فرض کنید که جفت‌ارز AUDUSD خریداری کرده‌اید. نرخ بهره در استرالیا ۲٫۵درصد است و در امریکا برابر با ۰٫۵درصد. حالا با خرید AUDUSD نرخ بهره شبانه به صورت زیر محاسبه می‌شود:

    ۲٫۵-۰٫۵=۲%

    وقتی معامله‌گری وارد معامله Long (خرید) یک جفت‌ارز می‌شود، در واقع ارز اول (ارز سمت چپ) را خریداری می‌کند و ارز دوم (ارز سمت راست) را می‌فروشد. در واقع خریداری کردن یا وارد معامله Long شدن یک جفت‌ارز به این معنی است که شما انتظار دارید قیمت آن جفت‌ارز افزایش یابد.

    این نوع سفارش جهت خرید یا فروش یک ارز در قیمت مشخصی، ثبت می‌شود. معمولا این قیمت مشخص، از قیمت فعلی بازار بهتر است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart