حالت شب

زمان مناسب برای مهاجرت از حساب دِمو به حساب ریِل

توسط مقالات عمومی بورس که در 2024-01-24
حالت شب

زمان مناسب برای مهاجرت از حساب دِمو به حساب ریِل

 مقدمه

حساب دمو (آزمایشی) یکی از خدمات بسیار خوبی است که اکثر بروکرها به مشتریان خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در زمان آموزش فارکس خود در این نوع از حساب‌ها اندیکاتورهای مختلف و روش‌های گوناگون معاملاتی را بدون اینکه روی پول و سرمایه خود ریسک کنید، مورد بررسی قرار دهید. اما قطعا هیچکس برای تفریح حساب دمو باز نمی‌کند. شما در نهایت می‌خواهید به کسب سود و درآمد از بازار برسید و برای این منظور باید در حساب ریِل (واقعی) کار کنید.

سوال مهم این است که چه زمانی برای پایان دادن کار در حساب دمو و شروع معاملات در حساب ریل مناسب است؟ در این مقاله به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

دو دسته متفاوت از معامله‌گران

وقتی مسئله تغییر حساب از دمو به ریل مطرح می‌شود، معامله‌گران به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که خیلی دیر وارد حساب ریل می‌شوند و گروه دوم افرادی هستند که خیلی زود برای افتتاح حساب ریل اقدام می‌کنند.

خیلی دیر

حساب دمو حکم زمین تمرینی را دارد که قبل از شروع سرمایه‌گذاری با پول واقعی، بتوانید در آن تمرین کنید. اما به نظر می‌رسد بعضی از معامله‌گران در همین مرحله متوقف می‌شوند و سال‌ها در حساب دمو کار می‌کنند. آن‌ها علم و دانش بازار را بدست آورده‌اند، استراتژی معاملاتی خود را طراحی کرده‌اند و حتی به کسب سود مستمر هم رسیده‌اند. اما وقتی از آن‌ها سوال می‌شود که چرا فعالیت خود را در حساب واقعی شروع نمی‌کنند، پاسخ‌های نامفهوم و مبهمی می‌دهند. مثلا می‌گویند که هنوز باید فلان کار را انجام دهند، یا باید ریسک کار را بررسی کنند، یا باید قدری سرمایه جمع کنند و … .

اما به نظر می‌رسد به لحاظ روانشناسی مشکل داشته باشند. به عبارتی دیگر چیزی که مانع از افتتاح حساب ریل می‌شود، وجود احساس ترس و وحشت است. این احساس ترس هم فقط به فارکس مربوط نمی‌شود. بسیاری از مردم در خیلی از زمینه‌ها و مشاغل دیگر اطلاعات زیادی جمع‌آوری می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام می‌دهند، اما هیچ‌وقت به مرحله عمل کردن نمی‌رسند. بنابراین این دسته از افراد همیشه در ناحیه امنی که قرار دارند باقی می‌مانند. اما اگر وارد تجربه عملی و واقعی نشوند، هرگز نخواهند دانست که اوضاع چطور ممکن بود پیش برود.

خیلی زود

از طرف دیگر افرادی هم هستند که کلاً عادت دارند در همه چیز عجله کنند. این دسته از افراد برای مدت کوتاهی در حساب دمو معامله می‌کنند و کمی سود می‌کنند، در نتیجه اعتماد به نفس آن‌ها بالا می‌رود و در نهایت وارد حساب ریِل می‌شوند و شکست می‌خورند.

 

این افراد معمولا آمادگی لازم برای معامله کردن در حساب ریل را ندارند. آن‌ها از ضرر کردن هراس دارند، بنابراین به محض اینکه معامله وارد ضرر می‌شود از آن خارج می‌شوند و یا به سودهای خیلی کم قناعت می‌کنند.

اما به یاد داشته باشید که بهتر است اشتباهات و خطاهای معاملاتی را در حساب دمو مرتکب شوید. اصلا عجله نکنید و صبر کنید تا به اندازه کافی تمرین کنید و مهارت‌های لازم را بدست آورید.

چه زمانی برای شروع حساب ریِل مناسب است؟

۱) سودها از ضررها بیشتر باشند

در وهله اول بسیار مهم است که در بلندمدت به سطحی از ثبات و پایداری رسیده باشید. منظور از پایداری این نیست که یک معامله بزرگ مثبت داشته باشید که تمام ضررهای قبلی را پوشش دهد. بلکه به این معنی است که قادر باشید سود پایدار و ثابتی را از بازار بدست آورید. ممکن است این سود اندک باشد، اما باید دستیابی به آن در طول زمان به اثبات رسیده باشد. برای مثال می‌توانید بررسی کنید که چند درصد از معاملات شما در طول شش ماه گذشته یا ۱۰۰ معامله اخیر مثبت بوده‌اند.

۲) به قوانین مدیریت سرمایه پایبند باشید

داشتن استراتژی مدیریت سرمایه یک بحث است، پایبندی و تبعیت از آن بحثی دیگر. استراتژی مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند تا افت و خیزهای موجودی حساب معاملاتی خود را تحت کنترل بگیرید. این استراتژی در واقع از مجموعه‌ای از قوانین تشکیل می‌شود مانند اینکه در هر معامله چقدر ریسک کنید. البته من توصیه می‌کنم در هر معامله بین ۱ تا ۵ درصد از سرمایه خود را درگیر کنید. وجود چنین قوانینی تضمین می‌کند که در صورت عدم حرکت بازار در جهت معامله شما، همه پول و سرمایه خود را از دست نمی‌دهید. در فارکس هیچ معجزه‌ای وجود ندارد و هرکس ممکن است گاهی اوقات دچار ضرر و زیان شود. اما پایبندی به قوانین استراتژی مدیریت سرمایه باعث می‌شود بتوانید بطور مستمر و منظم از بازار کسب درآمد داشته باشید.

۳) کنترل احساسات

در حرفه معامله‌گری، توانایی کنترل احساسات بسیار اهمیت دارد. هر فردی به طریق متفاوتی از دیگری به احساسات خود واکنش نشان می‌دهد. شاید گاهی اوقات حفظ آرامش و خونسردی به نظر غیرممکن برسد، اما هرچه باشد باید سعی کنید کنترل خود را از دست ندهید.

خوب است این مهارت را در حساب دمو تمرین کنید. اگرچه سرمایه‌گزاری و کار با پول واقعی به لحاظ روانی کاملاً با معامله کردن با پول مجازی متفاوت است، اما برای رسیدن به تسلط باید تمرین کنید. بنابراین هرچه بیشتر معامله کنید، بیشتر با احساسات و رفتارهای خودتان آشنا می‌شوید.

زمانی که معامله موفقی انجام می‌دهید، نباید خیلی سرخوش و هیجان‌زده شوید، چرا که در این صورت ممکن است از برنامه خود منحرف شوید و اشتباهات زیادی انجام دهید. از طرف دیگر، وقتی بازار برخلاف معامله شما حرکت می‌کند نیز ناراحت و افسرده نشوید. همیشه به یاد داشته باشید که همه معامله‌گران گاهی اوقات ضرر می‌کنند، اما نکته مهم اینجاست که در بلندمدت چه چیزی عاید شما می‌شود.

چه مدت روی حساب دمو تمرین کنیم؟

هدف اصلی حساب دمو این است که برای مدتی روش‌ها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلف را بررسی کنید و آن‌ها را یاد بگیرید. بعلاوه این نوع حساب به شما امکان می‌دهد تا با پلتفرم معاملاتی آشنا شوید و انواع و اقسام اندیکاتورها را امتحان کنید. همه این‌ها تجاربی را برای شما به همراه دارند که باید برای شروع کار در حساب ریل با خود داشته باشید.

متأسفانه هیچ فرمول و قاعده مشخصی وجود ندارد. هیچکس نمی‌تواند بگوید که شما باید یک ماه در حساب دمو تمرین کنید یا یک سال. هر فردی با توانایی‌های متفاوتی این حرفه را شروع می‌کند و لذا مدت‌زمان تمرین در حساب دمو برای هر فردی متفاوت است. اینکه چه زمانی حساب دمو را کنار بگذارید و معامله کردن در حساب ریل را شروع کنید، تصمیمی است که باید خودتان به تنهایی بگیرید. اما امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چه زمانی برای شروع کار در حساب ریل و معامله کردن با پول واقعی مناسب است.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که بصورت گام‌به‌گام و تدریجی پیشروی کنید. منظورم این است که بعد از مدتی که در حساب دمو تمرین کردید و وارد حساب ریل شدید، در ابتدا کار خود را با سرمایه بسیار اندکی شروع کنید. مثلا می‌توانید در ابتدای کار در حد ۲۰ یا ۳۰ دلار به حساب معاملاتی خود واریز کنید. البته با این میزان موجودی نمی‌توانید سودهای بزرگی بدست آورید، اما فرصتی فراهم می‌شود تا کار را پول واقعی را احساس کنید. به تدریج می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید و در نتیجه سودهای بیشتری بدست آورید.

حساب دمو و ریل تفاوت های بسیاری با هم دارند.برای اطلاع از این تفاوت ها مقاله” تفاوت‌های مهم حساب‌های دمو و ریل “را مطالعه نمایید.

 

گردآوری و ترجمه: آکادمی ویو

منبع: investingstockonline

اینستاگرام اکادمی ویو 

یوتیوب آکادمی ویو

4.8/5 - (239 امتیاز)
نظرات 37
  1. سلام وقت بخیر
    سه تا سوال استاد
    کنترل یعنی بررسی؟
    حس یعنی چی؟
    حالا کنترل احساسات یعنی چی؟
    توی کتاب انتونی رابینز نوشته بود که تمام موفقیت من برمیگرده به کنترل احساساتم.
    جوادی

    • سلام
      عذر ميخوام جواب ميدم
      كنترل بله به معناى بررسى و همچنين به معناى بازبينى،تنظيم كردن، تحت سلطه در آوردن هست
      حس يعنى ادراك، دريافت
      كنترل احساسات به معناى قابل لمسش ميشه: تحت سلطه درآوردن ادراكاتِ ناشى از عمل و فكرمون البته با تمرين و تكرار( چرخه ى : فكر، احساس، عمل)

      • اقا مهندس بسیار عالی
        کنترل یعنی بررسی و تحت سلطه در اوردن
        کنترل احساس یعنی تحت سلطه در اوردن ادراکات ناشی از عمل و فکرمون با تمرین وتکرار
        مرسی اقا مهندس

  2. راستی استاد ی چیز دیگه
    استاد این عکسه از بالا دومی
    که معامله گرانی داریم میبنیم سیتسم های بسیار فوق العاده و نرم افزار بسیار پیچیده داریم توی تصویر میبنیم
    و تصویری برام ساخت اینا معامله گران موفق هستن
    شماهم تصویری برام ساختین به این شکل هسته که یک معامله گر برای معامله کردن دوتا ابزار نیاز داره اولی اینترنت دومی سیستم هوشمند
    خلاصه
    عکس از بالا دومی
    بسیار پیچیده
    بررسی امینو
    بسیاره ساده
    میشه از سادگیتون در معامله گری بیشتر صحبت کنین؟
    جوادی

    • کل محتوای مقاله رو ول کردید، به یه چیزهایی چسبیدید که نه به درد دنیات میخوره نه آخرتت

    • خداوکیلی دنبال چی هستی،استاد داره از دمو و ریل میگه اونوقت شما از گودرز و سقایق

  3. مصل همیشه عالی بود سلطان❤💯💯

  4. استاد سلام.
    من جز,دسته اول هستم علتش هم شغل اولم هست که واقعا موندم که یه موقع شغل اولم را ازدست بدم.هرچند تودمو بد نیستم،،

  5. یاشار صاحب قران 2021-05-26 در 00:46 پاسخ

    فقط بچه ها کارای ویزاتون رو با اقای امینو انجام بدید که اجازه ورود به ریل رو بده…شیطونا قاچاقی نرید ریل کال کنید بعد تقصیر بندازید گردن بروکر و متای بیچاره:)

  6. مقاله مفیدی بود ولی به نظر نکاتی که استاد تو رادیو تیوپ های اخیر گفتن برای باز کردن اکانت ریل ۱۰۰ برابر اطلاعات بیشتری نسبت به این مقاله داشت از دوستانی که این کامنت رو میخونید و یوتیوب آکادمی رو ندارید حتما برید و یه سر به ویدیو هاش بزنید مطمعنم که شما هم عاشق ویدیو های استاد میشید 🙂

    یه نکته دیگه من خودم تا الان حساب ریل فاکس باز نکردم انشالله اولین اکانت ریلم رو با مشاوره استاد بعد از تاپیک ترید پرایس باز میکنم 🙂

    خیلی ممنون از کسایی که توی جمع آوری مقاله های آکادمی فعالیت دارن و اینکه استاد ما همچنان دوستون داریم 😆💚

  7. سلام..از لحظه ب الحظه چارت با توجه ب اموخته ها سیگنال چند پیپی میگیرم. نتیجه ترید.در ۱۰۰ معامله دمو ۹۷ تا مثبت .نه اینکه باز بوده مثل معامله خیلی ها و چند بار استاپ خورده حساب شده بعد با چند پیپ ناپلیونی تو سود رفته. اما ب هیچ وجه در ریل موفق نبودم. دچار فلج روانی میشم.و ب راحتی کال میشم.از نظر خودم مشکل من ریشه ای تر هست.عجولم و این در ذاتم بوده.مغرورم چون پیشرفت و سرعت درک مطلب در تایم پایینی بوده.چک لیست ثابت ندارم و با توجه ب وضعیت بازار میتونم منعطف بشم و راه برای سود کردن در دمووو پیدا کنم. اما در ریل من.من نیستم.در سقف میخرم در کف میفروشم.وقتی پوزیشن های ریل رو کنار دمو میذارم بیشتر ب ترید های حسین ۴ ساله از اهواز میخوره تا یک دانشجوی اکادمی.ممنون میشم ب این ها پاسخ بدین.

    • سلام وقت بخیر
      از نظر تکنیکالی مشکلی نباید داشته باشید
      برای رفع مشکل روانشناسیتون در ریل یکمدت فقط بر اساس چک لیست نه بصورت تحلیلی که یک راهی پیدا کنید برای سود کردن.فقط و فقط طبق چک لیست و با کمترین حجم ممکن ترید بزنید.
      امینو

    • سلام وقتی کامنت شمارو خوندم انگار خودم اینو نوشته بودم. در دمو از ۱۰۰ پوزیشن نزدیک به ۹۹ تاش با سود میبندم حتی شده در در عرض چند ساعت هم حسابم ۱۰۰درصد افزایش دادم ولی در ریل یا زود وارد میشوم یا تعلل و دست به دست میکنم که موقعیت ورود از دست میدم بعد وارد می شوم و همون حسین ۴ ساله از اهواز میشم پ ن هم اسمم حسین هم از اهوازم
      و در اخر از استاد امینو عزیز کمال تشکر دارم

      • مقاله بسیار بسیار عالی ممنون از استاد امینو و تیم قدرتمند آکادمی ویو

      • سلام با اجازه استاد عزیز
        اگر بالانس شما زیر ۱۰۰ دلار هست اول از حساب ریل سنتیcent استفاده کنید و کمترین حجم رو درگیر کنید.حرص و طمع مانع تثبیت عملکرد اصولی میشه

  8. سپاس و خدارو شاکریم که مفتخریم به شاگردی چنین انسان با فهم و راستگویی چون امینو

  9. بسیار مفید بود.ممنون

  10. مقاله بسیارمفیدی بود

  11. خیلی ممنون بابت توضیحات مفیدتون
    بله واقعا تست استراتژی و صبر و حالات روانی اگه توی حساب دمو باشه بسیار بسیار بهتر از اینه که داخل حساب ریل بررسی کنیم و خدایی نکرده دچار ضرر های مادی و روانی زیادی بشیم

  12. درود بر استاد امینوی بزرگ ❤️

  13. سلام استاد وقت بخیر استاد یه سوالی داشتم من الان از ۱۴ فروردین عضو اکادمی شدم و فقط پرایس رو خریداری کردم و بعد از اموزش یعنی همون نقشه راه (۴ بار دیدن) دمو باز کردم و روند سود مناسبی داشتم و حالا بدون اجازه شما ریل باز کردم و الان ۳ هفته هست که دارم ترید میکنم و نتیجه این سه هفته خنثی بوده و دوباره به مبلغ واریز شده ام برگشتم و میخوام در این هفته که یک ماه کاری میشه دوباره ترید کنم به نظرتون ادامه بدم بهتره؟

  14. باتشکر از مقاله خوبتون

  15. ممنون از مقاله خوبتون آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما استاد بزرگوار و همه بچه‌های آکادمی

  16. کاملا درسته من تو دمو خیلی راحت سودهای خوب میگیرم ولی تو حساب ریل با اینکه ۱ درصد ریسک میکنم ولی تا یکم تو ضرر میرم زود معامله رو میبندم.چند بار سعی کردم ولی نتونستم نتیجه بگیرم.یبار اومدم حساب ۴۰۰ دلاری شارژ کردم و گفتم دیگه ریل میزنم و ۱ درصد ریسک میکنم روز اول و دوم خیلی خوب گرفتم اما روز سوم چند معامله باز کردم و در نهایت ضرر ۱۲۰ دلاری کردم.اینقدر ضربه محکمی بهم وارد شد که از شدت ناراحتی و فکر،گفتم یکم بخوابم و تو خواب همون ضرر رو دیدم.ولی بعد از اون لحطه یک اتفاق جالبی برام افتاد، گفتم باید هر طور شده این رو جبران و در کمال ناباوری معاملم زمانی که میرفت تو ضرر ۱۰ دلاری،هیچ احساس بدی نداشتم و همون روز رو تونستم ضررم رو جبران کنم و حتی سود روزانه خودم رو بگیرم.خدارو هزار مرتبه شکر میکنم که یه پله بالاتر رفتم.انگار باید این اتفاق برای من میوفتاد.

  17. مهران ازغندی 2022-08-01 در 12:05 پاسخ

    بسیار عالی واقعا هر مرحله که پیش میریم چالش های مختص به خودش رو داره و ممنون که مرحله به مرحله همراه ما هستی استاد عزیز

  18. ممنون از زمانی که میذارید
    یک استراتژی رو ۱۰۰۰۰بار تمرین کنید
    اگر مستمر سودده بود برید ریل

  19. ممنون استاد جان

  20. من مشکل سیستم ندارم مشکل روان دارم ترس از ضرر باعث شده نتونم حساب ریل باز کنم فعلا انشالله با ادامه تمرینات مستمر بتونم حساب ریل باز کنم

  21. ممنون جناب امینو با مقاله زیباتون
    پیشنهاد تون در مقاله شروع حساب تمرینی ریل ۲۰ یا ۳۰ دلار و معیار برای شروع مبلغیه که از دست دادنش فرد و دچار چالش نکنه
    تا اینجا درست
    چه مدت فرد باید با یک حساب میکرو ریل مثلا همین اعداد تمرین کنه و علاوه بر حفظ بالانس اونو رشد
    بعد موفقیت در این حساب میکرو۲۰ یا ۳۰ دلاری ( مثلا ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه)چه زمانی میتونه افزایش بالانس داده بشه (دپوزیت مجدد حساب ریل) مثلا به میزان چند هزار دلار؟
    و یا پیشنها اینه که این مسیر به صورت پله ای و بسیار گام به گام و آهسته و با همان حساب طی بشه

  22. ممنون بابت مقاله مفیدتون
    متاسفانه حساب دمو برای من بعضی وقتا به صورت بازی در میاد استراتژی مختلف تست میکنم / چک لیستو بیخیال میشم/ مدیریت سرمایه رو رعایت نمیکنم و .. تا میرسه به اینکه ی حساب دموی دیگه باز کنم تا جایی خوب پیش میرم بعدش دوباره همون میشه
    توصیه تون چیه استاد؟
    ممنون

    • با سلام.تا زمانی که در حساب دمو حس واقعی نداشته باشین نمیتونین تو حساب ریل خوب کار کنین .اینو من از استاد شنیدم و خودم هم تجربه کردم

    • دو تا حساب دمو جداگانه باز کن ، تو یکیش هر جوری دلت میخواد ترید بزن ، به قول خودت بازی . که اون حس رضایت رو بهت بده .
      اون یکی حساب هم به میزان بالانسی که تو ریل میخوای بزاری شارژ کن و خودت و ملزم کن فقط طبق چک لیست ترید کنی تا اکانتت دو برابر بشه
      همون مثلا روزی ۳ درصد
      اینجوری کم کم هدف و نظم پیدا میکنی

  23. عالی عالی

  24. داشتن استراتژی مدیریت سرمایه یک بحث است، پایبندی و تبعیت از آن بحثی دیگر. استراتژی مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند تا افت و خیزهای موجودی حساب معاملاتی خود را تحت کنترل بگیرید. این استراتژی در واقع از مجموعه‌ای از قوانین تشکیل می‌شود مانند اینکه در هر معامله چقدر ریسک کنید. البته من توصیه می‌کنم در هر معامله بین ۱ تا ۵ درصد از سرمایه خود را درگیر کنید. وجود چنین قوانینی تضمین می‌کند که در صورت عدم حرکت بازار در جهت معامله شما، همه پول و سرمایه خود را از دست نمی‌دهید. در فارکس هیچ معجزه‌ای وجود ندارد و هرکس ممکن است گاهی اوقات دچار ضرر و زیان شود. اما پایبندی به قوانین استراتژی مدیریت سرمایه باعث می‌شود بتوانید بطور مستمر و منظم از بازار کسب درآمد داشته باشید.

  25. محمد زندی 2024-01-25 در 10:01 پاسخ

    سلام
    متشکرم

  26. ممنون از استاد عزیز

  27. داشتن استراتژی مدیریت سرمایه یک بحث است، پایبندی و تبعیت از آن بحثی دیگر. استراتژی مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند تا افت و خیزهای موجودی حساب معاملاتی خود را تحت کنترل بگیرید. این استراتژی در واقع از مجموعه‌ای از قوانین تشکیل می‌شود مانند اینکه در هر معامله چقدر ریسک کنید. البته من توصیه می‌کنم در هر معامله بین ۱ تا ۵ درصد از سرمایه خود را درگیر کنید. وجود چنین قوانینی تضمین می‌کند که در صورت عدم حرکت بازار در جهت معامله شما، همه پول و سرمایه خود را از دست نمی‌دهید. در فارکس هیچ معجزه‌ای وجود ندارد و هرکس ممکن است گاهی اوقات دچار ضرر و زیان شود. اما پایبندی به قوانین استراتژی مدیریت سرمایه باعث می‌شود بتوانید بطور مستمر و منظم از بازار کسب درآمد داشته باشید.

    چه زمانی برای شروع حساب ریِل مناسب است؟
    ۱) سودها از ضررها بیشتر باشند
    در وهله اول بسیار مهم است که در بلندمدت به سطحی از ثبات و پایداری رسیده باشید. منظور از پایداری این نیست که یک معامله بزرگ مثبت داشته باشید که تمام ضررهای قبلی را پوشش دهد. بلکه به این معنی است که قادر باشید سود پایدار و ثابتی را از بازار بدست آورید. ممکن است این سود اندک باشد، اما باید دستیابی به آن در طول زمان به اثبات رسیده باشد. برای مثال می‌توانید بررسی کنید که چند درصد از معاملات شما در طول شش ماه گذشته یا ۱۰۰ معامله اخیر مثبت بوده‌اند
    ۲) به قوانین مدیریت سرمایه پایبند باشید
    داشتن استراتژی مدیریت سرمایه یک بحث است، پایبندی و تبعیت از آن بحثی دیگر. استراتژی مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند تا افت و خیزهای موجودی حساب معاملاتی خود را تحت کنترل بگیرید. این استراتژی در واقع از مجموعه‌ای از قوانین تشکیل می‌شود مانند اینکه در هر معامله چقدر ریسک کنید. البته من توصیه می‌کنم در هر معامله بین ۱ تا ۵ درصد از سرمایه خود را درگیر کنید. وجود چنین قوانینی تضمین می‌کند که در صورت عدم حرکت بازار در جهت معامله شما، همه پول و سرمایه خود را از دست نمی‌دهید. در فارکس هیچ معجزه‌ای وجود ندارد و هرکس ممکن است گاهی اوقات دچار ضرر و زیان شود. اما پایبندی به قوانین استراتژی مدیریت سرمایه باعث می‌شود بتوانید بطور مستمر و منظم از بازار کسب درآمد داشته باشید.
    ۳) کنترل احساسات
    در حرفه معامله‌گری، توانایی کنترل احساسات بسیار اهمیت دارد. هر فردی به طریق متفاوتی از دیگری به احساسات خود واکنش نشان می‌دهد. شاید گاهی اوقات حفظ آرامش و خونسردی به نظر غیرممکن برسد، اما هرچه باشد باید سعی کنید کنترل خود را از دست ندهید.

    زمانی که معامله موفقی انجام می‌دهید، نباید خیلی سرخوش و هیجان‌زده شوید، چرا که در این صورت ممکن است از برنامه خود منحرف شوید و اشتباهات زیادی انجام دهید. از طرف دیگر، وقتی بازار برخلاف معامله شما حرکت می‌کند نیز ناراحت و افسرده نشوید. همیشه به یاد داشته باشید که همه معامله‌گران گاهی اوقات ضرر می‌کنند، اما نکته مهم اینجاست که در بلندمدت چه چیزی عاید شما می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید