حالت شب

چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟

by مقالات تکنیکال in 2021-02-23
حالت شب

چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟

مقدمه

در این مقاله به مطالب زیر می‌پردازیم:

  • چگونه در آموزش فارکس (وآموزش سایر بازارهای مالی) قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را پیدا کنیم؟
  • به هنگام تعیین سطوح مهم حمایتی و مقاومتی، چه متغیرهایی را باید در نظر بگیریم؟
  • چگونه تشخیص دهیم که یک سطح حمایتی و مقاومتی اصلی چقدر قدرتمند است؟

برای اینکه در حرفه معامله‌گری به سودآوری برسید، باید قادر باشید سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را تشخیص دهید. هیچ راه دیگری هم ندارد. اگر قصد دارید با درک پرایس اکشن معامله کنید، باید یاد بگیرید که چگونه سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنید و همچنین چگونه با استفاده از آن‌ها معامله کنید.

یکی از سوالات متداولی که از جانب دانشجویان مطرح می‌شود این است که «چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟»

در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و همچنین توضیح می‌دهیم که به هنگام شناسایی سطوح مهم حمایتی و مقاومتی چه متغیرهایی را باید در نظر داشته باشید و اینکه چگونه میزان قدرت این سطوح را تشخیص دهید.

ذهنیت پیرامون سطوح مهم حمایتی و مقاومتی

پیش از هر چیز لازم است بدانید که شما باید ذهنیت و درک مشخصی از سطوح حمایتی و مقاومتی داشته باشید. منظورم این است که شما باید دیدگاه «احتمالی» به سطوح حمایتی و مقاومتی داشته باشید. شما نمی‌توانید این سطوح را سفید یا سیاه، بد یا خوب، بازدارنده یا غیر بازدارنده در نظر بگیرید.

در کل معامله‌گری، پرایس اکشن و سطوح حمایتی و مقاومتی هیچکدام به این شکل نیستند. شما باید بصورت احتمالی فکر و معامله کنید.

بعلاوه بسیار مهم است که سطوح حمایتی و مقاومتی را بیشتر بصورت یک «منطقه» در نظر داشته باشید و نه به شکل یک خط ثابت. یعنی باید متوجه باشید که سطوح حمایتی و مقاومتی در یک قیمت شکسته نمی‌شوند. به همین خاطر نمی‌توانید مثلاً اینطور فکر کنید که «اگر EURUSD از قیمت ۱٫۱۳۵۰ بالاتر برود، من خرید می‌کنم ولی اگر قیمت روی ۱٫۱۳۴۹ باشد، نمی‌توانم خرید کنم».

جریان سفارشات به این شکل کار نمی‌کند. همچنین تمام معامله‌گران موسسات بزرگ و صندوق‌های مالی نیز سفارشات خرید یا فروش خود را در یک قیمت قرار نمی‌دهند. آن‌ها معمولا سفارشات خود را حول و حوش قیمت‌های مشخصی تجمیع می‌کنند. و این تجمع سفارشات (یا به عبارتی دیگر محدوده قیمتی) است که منطقه حمایتی و مقاومتی را تشکیل می‌دهد.

بنابراین این طرز تفکر خطی دیدن سطوح حمایتی و مقاومتی را کنار بگذارید و آن‌ها بصورت مناطق قیمتی با جریان سفارشات مهم در نظر بگیرید.

چگونه در فارکس (و سایر بازارهای مالی) قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟

قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی اغلب اوقات همراه با روند هستند. منظور از این جمله این است که اگر مثلا در یک روند صعودی باشیم، سطحی که قیمت به آن برگشته (پولبک کرده) بیشتر اوقات قوی‌تر از سطح مقاومتی پیش‌روی قیمت است. به این خاطر که غالب جریان سفارشات در یک روند صعودی در سمت خرید قرار دارد. اگر قیمت چندین مرتبه با یک سطحِ هم‌جهت با روند برخورد داشته باشد، معمولاً نشان از میزان قوت و سختی آن سطح دارد.

تا زمانی که روند تغییر نکرده است، موسسات بزرگ و صندوق‌های مالی بیشتر به دنبال خرید هستند تا فروش، بنابراین جریان سفارشات روی سطوحی که قیمت به آن‌ها برمی‌گردد (پولبک می‌کند) اغلب «قوی‌تر» از سطوح مقاومتی پیش‌رو هستند.

در زیر می‌تواند چند مثال را مشاهده کنید.

در تصویر بالا مربوط به نمودار USDMXN (تایم‌فریم روزانه) مشاهده می‌کنید که چطور سطوح مقاومتی فقط بعد از چند برخورد قیمت شکسته شده‌اند، در حالیکه سطوح مهم حمایتی چندین مرتبه از نزول قیمت جلوگیری کرده‌اند و قیمت به سطوح بالاتری حرکت کرده است. این حالت باید گویای این امر باشد که غالب سفارشات در چه جهتی قرار دارند (در جهت خرید) و لذا تا زمانی که این ساختار برقرار باشد و جریان سفارشات تغییری نکرده باشد، بهتر است حتی‌المقدور در جهت روند معامله کنید.

نمونه دیگری از اینکه چگونه یک سطح حمایتی در روند صعودی توانسته چندین مرتبه از نزول قیمت جلوگیری کند را می‌توانید در تصویر زیر مربوط به نمودار USDJPY (تایم‌فریم روزانه) ملاحظه کنید.

می‌بینید که چگونه سطح حمایتی چندین مرتبه از نزول قیمت جلوگیری کرده است. اینکه قیمت چندین مرتبه در عبور از یک سطح مقاومت کند، نشان می‌دهد که غالب جریان سفارشات در چه جهتی قرار دارد (در مثال فوق در جهت خرید).

بعلاوه توجه دارید که آخرین سطح حمایتی (در حدود قیمت ۱۰۵٫۳۵) خیلی کوتاه لمس شده و سپس قیمت به شدت صعود کرده است؟ این قبیل واکنش‌های سریع که از سقف قبلی هم عبور می‌کند، معمولاً نشان از شدت حرکت و حجم بالایی از جریان سفارشات دارد که همانطور که می‌بینید قیمت برای ۱ تا ۲ کندل روی سطح باقی مانده و سپس به اندازه ۱۵۰۰ پیپ صعود کرده است. بنابراین هنگامی که به قدرت یک سطح حمایتی یا مقاومتی پی بردید، حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید:

۱) قیمت پس از چندین مرتبه برخورد به سطح قادر به عبور از آن نباشد

۲) واکنش‌های قوی یا کوتاه در برابر سطوح مهم حمایتی و مقاومتی

۳) سطوحی که در جهت روند هستند، معمولاً قوی‌تر از سطوحی هستند که در خلاف جهت روند قرار دارند

حالا که از چند نکته در مورد سطوح حمایتی و مقاومتی مطلع شدید، حتماً سعی کنید در زمینه شناسایی این عوامل تمرین کنید و مهارت‌های لازم را بدست بیاورید تا اینکه به بخش ناخودآگاه ذهن شما منتقل شوند.

به هنگام تعیین سطوح حمایتی و مقاومتی، به چه عوامل دیگری باید توجه داشته باشیم؟

علاوه بر سطوحی که در جهت روند قرار دارند، یکی دیگر از عواملی که باید به آن توجه داشته باشید، یکی از ساختارهای اصلاحی است که در آن هر دو سمت بازار فشار یکسانی وارد می‌کنند.

یک مثال خوب از این مورد اخیراً در جفت‌ارز AUDJPY اتفاق افتاد که در تصویر زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

در تصویر بالا که مربوط به نمودار تایم‌فریم ۴ ساعته است، می‌توانید مشاهده کنید که قیمت چگونه چندین مرتبه با سطوح بالایی و پایینی این ساختار اصلاحی برخورد داشته است. آنچه این حرکت از دیدگاه جریان سفارشات بیان می‌کند این است که هر دو سمت بازار در یک حالت تعادلی قرار دارند، و بنابراین هنوز هیچ گروهی بر گروه دیگر غالب نیست.

هنگامی که با یک ساختار اصلاحی مشابه این مورد مواجه هستید، باید تا زمانی که هنوز هیچیک از سطوح بالایی یا پایینی شکسته نشده، در هر دو طرف بازار معامله کنید. اینگونه ساختارها فرصت‌های معاملاتی بسیاری با حد ضررهای کوچک (بالا و پایین ساختار) و حد سودی در طرف مقابل، برای شما فراهم می‌کنند.

نمونه دیگری از این ساختارهای اصلاحی را می‌توانید در نمودار زیر مربوط به ASX 200 (تایم‌فریم ۱ ساعته) مشاهده کنید.

اگرچه در این مثال ساختار اصلاحی به اندازه مثال قبلی خیلی دقیق و تمیز بین دو سطح قرار نگرفته، اما با اینحال کلیت ساختار اصلاحی تشکیل شده و چندین فرصت معاملاتی ایجاد کرده است.

بنابراین سعی کنید نوعی از ساختارهای اصلاحی را شناسایی کنید که قیمت با هر دو سمت آن برخورد کرده باشد و تا زمانی که هیچیک از سطوح آن شکسته نشده، در هر دو سمت معامله کنید.

خلاصه

به ابزارها و عوامل زیادی در خوانش رفتار قیمت باید توجه داشته باشید که می‌توانند به شما در تشخیص سطوح قوی حمایتی و مقاومتی کمک کنند. فراموش نکنید که همه این‌ها مهارت‌هایی هستند که یادگیری آن‌ها زمان‌بر است. بنابراین انتظار نداشته باشید که با مطالعه یک مقاله به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید. شما باید در طول زمان مهارت‌های خود را توسعه دهید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، زمانی فرا می‌رسد که شما هم می‌توانید سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را شناسایی و با آن‌ها معامله کنید.

امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و حتماً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. برای آشنایی با یک تئوری مفید در زمینه سطوح حمایت و مقاومت مقاله” نظریه‌ای قدیمی درباره سطوح حمایتی و مقاومتی” را مطالعه نمایید.

گرداوری و ترجمه : آکادمی ویو

منبع: ۲ndskiesforex

اینستاگرام اکادمی ویو 

یوتیوب آکادمی ویو

4.8/5 - (156 امتیاز)
29 Comments
  1. ممنون از زحماتی که برا تهیه مقالات میکشید ،سپاسگذارم

  2. باسلام وقت بخیر ممنون از زحمات استاد عزیزم و آکادمی که مطالب و مقالات سایت واقعا مفید هستند
    این جمله ( سطوحی که در جهت روند هستند، معمولاً قوی‌تر از سطوحی هستند که در خلاف جهت روند قرار دارند ) واقعا مفید بود برام و نوشتمش
    در هر مقاله تقریبا یک یا چنتا مطلب مهم رو میشه نوشت و استفاده کرد با تشکر

    • سلام خوبین داداش میشه در موردش کمی توضیح بدین ممنون❤️🙏

  3. محمد موسوی 2021-02-24 at 18:56 پاسخ

    مطلب بسسار عالی بود.برداشتی که من از این مطلب کردم اینکه به روند احترام بگذاریم و در جهت روند معامله کنیم

  4. ممنون از مقاله فوق العاده خدا به شما استاد عزیز سلامتی و طول عمر با عزت دهد

  5. ممنون از مقالات حوب شما

  6. به نظر میاد مشخص شدن تکلیف قیمت با سطوح حمایت و مقاومت مقدم بر سیگنال های خرید و فروش هر سیستمی هست. سیگنال های خرید هر سیستمی اگر نزدیک و زیر یک سطح مقاومتی باشه فاقد اعتباره و برعکس.

  7. محمد زمانی 2021-02-24 at 22:30 پاسخ

    اتفاقا اگر از دید فراکتالی به قضیه نگاه کنید میتوانید حتی نقطه زنی کنید . یعنی با رفتن به تایمهای بالاتر در گذشته چارت آن قیمت را تشخیص دهیم و واکنش قیمت به آن را با کم کردن تایم ببینیم و اینجا بیشتر ساختار قیمت مهم هست. یعنی چگونه رسیدن قیمت به آن نقطه .

  8. Reza mozafari zadeh 2021-02-24 at 22:41 پاسخ

    سلام خدمت استاد گرانقدر. ممنون از زحمات بی دریغ وارزشمندشما.

  9. درود بیکران به استاد عزیز
    این مقاله به اندازه یا فایل آموزشی برای بنده موثر و کاربردی بود،واقعا ممنونم ازتون

  10. علی شعبانی 2021-02-25 at 10:04 پاسخ

    بسیار عالی و کاربردی سطوح حمایت و مقاومت مهم و تشخیص درست اونها خیلی مهمه و پایه تمام سیستم های تحلیلی هست.ممنون از استاد آمینو

  11. به نام خداوند نامحدود
    سلام بر استاد آمینو
    تجربه شخصی
    یه مووینگ ۱۵ میندازم های و لو های نرمال رو نشون میده حالا اگه در یه رو روند سقف و کف روی یک خط افقی بودند اون سطح مهمی در مواردی هم سطوح مورب بسیار مهمی داریم نباید ازش غافل شیم در کل برای ترید یه مووینگ ۱۵ رو میندازم توی زوم معمولی های و لو هارو پیدا میکنم یا صعودی یا نزولی یا ساید وی اگه ساید وی بود کار ندارم چه الگویی زده یه تایم می رم بالا ببینم این سایدوی اصلاح روند نزولی یا صعودی تایم بالاست بعد براحتی آب خوردن تو ساید وی یا هر روندی ترید میزنم بازار کلا براساس اصل سقف و کف و به راحتی با یه مووینگ ۱۵ میشه از بازار پول در آورد
    تشکر

    • من یه تجربه یا نکته رو جا انداختم
      شاید خوندنش خالی از لطف نباشه
      ما بجای مووینگ ۱۵ میتونیم از مووینگ ۱۷ استفاده کنیم دوستان ۱۷ ملاک ریورس یا چرخش ولی توی کن دل ۱۸ ام تریدر ورود میکنه
      حالا چرا هجده، ۱۸ از ضریب ۴.۵ میاید ۴.۵ عدد ایچیموکو یا ذات ایچیموکو بخاطر اینه که ما در ایچیموکو های و لو برامون مدنظر یعنی کلا محل های ریورس محل های تعادل و نشان دادن های و لو تایم بالاتر
      و ۱۷ یه معنی دیگه میده از نظر روانشناسی
      کسانی که عدد ۱۷ رو دوست دارند این افراد ویژگی رهبر بودن رو دارند یعنی تاثیر گذارند یعنی افکار یه عده رو تغییر میدن بعبارت چارتی
      باعث ریورس افکار یه عده یا جماعتی میشن
      تشکر

    • مووینگ رو با چه تنظیماتی روی چارت اضافه میکنید

  12. با تشکر از تیم آکادمی ویو
    برای من مفید بود
    ممنون

  13. مهدی موذن 2021-02-26 at 01:27 پاسخ

    با سلام خدمت استاد عزیز

    در یک جایی مطالعه میکردم در مورد سطوح دارای اعتبار که تا چه زمانی یک سطح قیمتی یا همون های و لو ها دارای اعتبارند این بود که وقتی قیمت میخواهد یک از یک محدوده عبور کند به عنوان مثال در eurusd قیمت ۱.۲۰۰۰ یک محدوده قیمتی است و قیمت حال بازار ۱.۱۹۰۰۰ هست وقتی قیمت میخواهد به آن محدوده برسد دو دسته معامله گر وجود دارند یا کسانی هستند که به خرید فکر میکنند با گذاشتن دستور بای استاپ و دسته دیگر به فروش با گذاشتن سل لیمیت که قاعدتاً اگر در محدوده قیمتی ۱.۲۰۰۰ حجم هر کدام بر دیگری بچربد قیمت در همان جهت ادامه یا تغییر پیدا خواهد کرد مثلا در این مثال فرض را میگیریم خریداران حجم های بیشتری را وارد کردند و قیمت کمی بالا رفت و به ۱.۲۱۰۰۰ رسید و بنا بر هر دلیلی قیمت توان ادامه نداشت و مجددا به محدوده ۱.۲۰۰۰ نزدیک شد و اینبار معامله گرانی که دستورات سل استاپ کاشته بودند قوی تر بودند و مجدد قیمت به همان محدوده ۱.۱۹۰۰۰ بازگشت

    حالا سوالم از جناب استاد عزیز این است آیا با توجه به فعال شدن همه چهار نوع دستور معاملاتی میتوانیم بگیم چون دستور خرید یا فروشی در آن محدوده نیست اون محدوده قیمتی ۱.۲۰۰۰ دیگر اعتبار ندارد؟

    ممنون میشم اگر پاسخ سوال را بدهید

  14. مرتضی رضایی 2021-02-26 at 15:56 پاسخ

    سلام خدمت استاد امینوی عزیز برداشت من از این مقاله خوب و مفید ۱_تبدیل حمایت و مقاومت ها به هم بعنوان مثال در یک روند نزولی وقتی ی کف(حمایت) شکسته میشه و بهش پولبک میزنه تبدیل به ی مقاومت میشه ۲_در تغییر روند از نزولی به صعودی در این مثال این سطوح میتونن ایجاد مقاومت در برابر حرکت قیمت کنن اگه درست متوجه شده باشم۳_در مناطق رنج در نزدیکی سطوحی که قیمت درش گیر کرده اقدام به خرید و فروش کنیم. استاد اگر امکانش هست مقاله ای هم در خصوص انواع چارت ها مثل هیکن آشی و رنکو…محبت بفرمایین.

  15. این مقالات عالی و بکر واقعا کمک بزرگی میکنند ممنون از تیم اکادمی و استاد عزیز

  16. ممنون از زحمت تهیه و ترجمه مقالات
    استفاده کردیم مثل همیشه

  17. عالی بود این مقاله .ممنونم

  18. بسیار عالی مثل همیشه

  19. سلام ممنون از مقاله خوبتون.
    منظور همون سطوح حمایت مقاومت اصیل هست.

  20. خیلی برام سازنده بود عالی

  21. مفید و عالی بود
    ممنونم ازتون

  22. مثل همیشه عالی
    فقط من یه سوال ذهنم رو مشغول کرد که مگه نباید در ساید مستطیل منتظر ماند که اون سطح از یک طرف با توجه به اصالت منطقش بشکنه ؟
    در اینجا فرمودید که در هر دو طرف بازار میتونیم تو اون ساید معامله کنیم
    ممنون

  23. مقاله بسیار مفیدی بود

  24. سلام.ممنون از جناب امینو و تیم خوبشون.
    من ی سوال برام پیش اومد.تو بعضی منابع دیگه که بزگرفته از اقای لنس و ال بروکس هست گفته شده که هر سطحی که بیشتر بهش برخورد بشه و قیمت رو برگردونه، ای سطح قوی نیست بلکه از اعتبار اون سطح کاسته میشه یعنی فشار از طرف مخالف به این سطح یبشتر بوده که برخورد بیشتری رو متحمل شده و ریسک ترید در این سطح بالاتره. میشه اینو با جمله بالا تو مقله تون تمیز بدین و شفافسازی کنین چون مخالف هم هستند.
    سوال بعدیم در موردمطلبتون در مورد: واکنش‌های قوی یا کوتاه در برابر سطوح مهم حمایتی و مقاومتی. نفهیدم منظورتون رو. ما واکنش قوی قیمتی داریم که میتونه از نظر زمانی هم کوتاه باشه یعنی زمان کمی رو طی کنه یعنی شارپ باشه. منظور از کوتاه چیه؟ پس کلمه یا بین این دو( قوی یا کوتاه) چه معنی رو میرسونه؟از طرفی واکنش ضعیف قییمتی و کوتاه هم داریم.ای کاش این جمله رو روی عکس پیاده سازی میکردین. سپاس

  25. برای اینکه در حرفه معامله‌گری به سودآوری برسید، باید قادر باشید سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را تشخیص دهید. هیچ راه دیگری هم ندارد

    بسیار مهم است که سطوح حمایتی و مقاومتی را بیشتر بصورت یک «منطقه» در نظر داشته باشید و نه به شکل یک خط ثابت

    چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟
    پشتیبانی امور دانشجویان آکادمی ویو توسط مقالات تکنیکال که در ۲۰۲۱-۰۲-۲۳
    حالت شب
    فهرست محتوا [مخفی]

    ۱ چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟
    ۲ مقدمه
    ۳ ذهنیت پیرامون سطوح مهم حمایتی و مقاومتی
    ۴ چگونه در فارکس (و سایر بازارهای مالی) قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟
    ۵ خلاصه
    چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟
    مقدمه
    در این مقاله به مطالب زیر می‌پردازیم:

    چگونه در آموزش فارکس (وآموزش سایر بازارهای مالی) قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را پیدا کنیم؟
    به هنگام تعیین سطوح مهم حمایتی و مقاومتی، چه متغیرهایی را باید در نظر بگیریم؟
    چگونه تشخیص دهیم که یک سطح حمایتی و مقاومتی اصلی چقدر قدرتمند است؟

    برای اینکه در حرفه معامله‌گری به سودآوری برسید، باید قادر باشید سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را تشخیص دهید. هیچ راه دیگری هم ندارد. اگر قصد دارید با درک پرایس اکشن معامله کنید، باید یاد بگیرید که چگونه سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنید و همچنین چگونه با استفاده از آن‌ها معامله کنید.

    یکی از سوالات متداولی که از جانب دانشجویان مطرح می‌شود این است که «چگونه در فارکس قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟»

    در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و همچنین توضیح می‌دهیم که به هنگام شناسایی سطوح مهم حمایتی و مقاومتی چه متغیرهایی را باید در نظر داشته باشید و اینکه چگونه میزان قدرت این سطوح را تشخیص دهید.

    ذهنیت پیرامون سطوح مهم حمایتی و مقاومتی
    پیش از هر چیز لازم است بدانید که شما باید ذهنیت و درک مشخصی از سطوح حمایتی و مقاومتی داشته باشید. منظورم این است که شما باید دیدگاه «احتمالی» به سطوح حمایتی و مقاومتی داشته باشید. شما نمی‌توانید این سطوح را سفید یا سیاه، بد یا خوب، بازدارنده یا غیر بازدارنده در نظر بگیرید.

    در کل معامله‌گری، پرایس اکشن و سطوح حمایتی و مقاومتی هیچکدام به این شکل نیستند. شما باید بصورت احتمالی فکر و معامله کنید.

    بعلاوه بسیار مهم است که سطوح حمایتی و مقاومتی را بیشتر بصورت یک «منطقه» در نظر داشته باشید و نه به شکل یک خط ثابت. یعنی باید متوجه باشید که سطوح حمایتی و مقاومتی در یک قیمت شکسته نمی‌شوند. به همین خاطر نمی‌توانید مثلاً اینطور فکر کنید که «اگر EURUSD از قیمت ۱٫۱۳۵۰ بالاتر برود، من خرید می‌کنم ولی اگر قیمت روی ۱٫۱۳۴۹ باشد، نمی‌توانم خرید کنم».

    جریان سفارشات به این شکل کار نمی‌کند. همچنین تمام معامله‌گران موسسات بزرگ و صندوق‌های مالی نیز سفارشات خرید یا فروش خود را در یک قیمت قرار نمی‌دهند. آن‌ها معمولا سفارشات خود را حول و حوش قیمت‌های مشخصی تجمیع می‌کنند. و این تجمع سفارشات (یا به عبارتی دیگر محدوده قیمتی) است که منطقه حمایتی و مقاومتی را تشکیل می‌دهد.

    بنابراین این طرز تفکر خطی دیدن سطوح حمایتی و مقاومتی را کنار بگذارید و آن‌ها بصورت مناطق قیمتی با جریان سفارشات مهم در نظر بگیرید.

    چگونه در فارکس (و سایر بازارهای مالی) قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟
    قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی اغلب اوقات همراه با روند هستند. منظور از این جمله این است که اگر مثلا در یک روند صعودی باشیم، سطحی که قیمت به آن برگشته (پولبک کرده) بیشتر اوقات قوی‌تر از سطح مقاومتی پیش‌روی قیمت است. به این خاطر که غالب جریان سفارشات در یک روند صعودی در سمت خرید قرار دارد. اگر قیمت چندین مرتبه با یک سطحِ هم‌جهت با روند برخورد داشته باشد، معمولاً نشان از میزان قوت و سختی آن سطح دارد

  26. برای اینکه در حرفه معامله‌گری به سودآوری برسید، باید قادر باشید سطوح مهم حمایتی و مقاومتی را تشخیص دهید. هیچ راه دیگری هم ندارد

    بسیار مهم است که سطوح حمایتی و مقاومتی را بیشتر بصورت یک «منطقه» در نظر داشته باشید و نه به شکل یک خط ثابت

    همچنین تمام معامله‌گران موسسات بزرگ و صندوق‌های مالی نیز سفارشات خرید یا فروش خود را در یک قیمت قرار نمی‌دهند. آن‌ها معمولا سفارشات خود را حول و حوش قیمت‌های مشخصی تجمیع می‌کنند. و این تجمع سفارشات (یا به عبارتی دیگر محدوده قیمتی) است که منطقه حمایتی و مقاومتی را تشکیل می‌دهد.

    بنابراین این طرز تفکر خطی دیدن سطوح حمایتی و مقاومتی را کنار بگذارید و آن‌ها بصورت مناطق قیمتی با جریان سفارشات مهم در نظر بگیرید.

    چگونه در فارکس (و سایر بازارهای مالی) قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنیم؟
    قوی‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی اغلب اوقات همراه با روند هستند. منظور از این جمله این است که اگر مثلا در یک روند صعودی باشیم، سطحی که قیمت به آن برگشته (پولبک کرده) بیشتر اوقات قوی‌تر از سطح مقاومتی پیش‌روی قیمت است. به این خاطر که غالب جریان سفارشات در یک روند صعودی در سمت خرید قرار دارد. اگر قیمت چندین مرتبه با یک سطحِ هم‌جهت با روند برخورد داشته باشد، معمولاً نشان از میزان قوت و سختی آن سطح دارد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart