حالت شب

چگونه یک ذهنیت معامله گری پرورش دهیم؟

by روانشناسی بورس و بازار فارکس in 2023-04-04
حالت شب

چگونه یک ذهنیت معامله‌گری پرورش دهیم

مقدمه:

یک جمله معروف در زمینه روانشناسی در آموزش فارکس این است که «بزرگترین دشمن یک معامله‌گر ترس است. کسانی که می‌ترسند، شکست می‌خورند.» این اصل مطلبی در زمینه «روانشناسی معامله‌گری» است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است.

نورمَن وِلز، نویسنده، روانشناس و روزنامه‌نگاری است که به بازار سهام و مبحث روانشناسی آن علاقمند است. تخصص او روانشناسی معامله‌گری است، حوزه‌ای که نه تنها در آن تجارب زیادی دارد، بلکه دیدگاه‌های منحصربه‌فردی نیز در این زمینه دارد. علاوه بر همه‌ این‌ها، به معامله‌گران نیز آموزش می‌دهد که چگونه ذهن خود را در جهت صحیح پرورش دهند.

وِلز اظهار می‌کند که وجه تمایز بین او و سایر افراد در این زمینه این است که او بر روانشناسی معامله‌گری کاربردی تأکید دارد. همگان به خوبی می‌دانند که معامله‌گران باید نظم و دیسیپلین داشته باشند، اما صرف پذیرش این مطلب برای اینکه سرمایه‌گذاران را برای عملکرد معاملاتی صحیح آماده کند، کافی نیست.

همه چیز در ذهن می‌گذرد

اصل مشکل اینجاست که اکثر مردم امنیت را دوست دارند و به آن نیاز دارند، اما وِلز می‌گوید «معامله‌گری ناامن‌ترین و نامطمئن‌ترین شغلی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد». او همچنین بیان می‌کند که هیچ شغل دیگری تا این حد منعکس‌کننده شخصیت افراد نیست و همچنین در هیچ حرفه دیگری این حجم و شدت از احساسات ایجاد نمی‌شود. . وِلز در ادامه توضیح می‌دهد که فعالیت‌های بازارهای مالی به پول شخصیت می‌دهد: «ما فقط پول و دارایی‌ها را معامله‌ نمی‌کنیم، ما خود پول می‌شویم».

 

برای اینکه به درستی معامله کنیم، داشتن ذهنیت صحیح یک ضرورت است. در عین حال هیچ کاری سخت‌تر از جدا کردن خودمان از عوامل متعددی که ذهنیت ما را شکل داده، نیست. ما تحت تأثیر والدین، خانواده، دوستان، محیط، جامعه، رسانه‌ها، کتاب‌ها و خیلی موارد دیگر قرار داریم. لذا زمانی که کار معامله‌گری را شروع می‌کنیم، تمام این عوامل الگوهایی را در ما ایجاد می‌کنند که اغلب ناکارآمد هستند. تلاش برای تغییر این الگوها مشکل و تا حدی وحشت‌زا است.

چرا معامله‌گران روانشناسی را نادیده می‌گیرند

در ابتدا لازم است به اهمیت نقش روانشناسی و مغز پی ببرید. اگرچه این مطلب جدیدی نیست که روانشناسی در بازارهای مالی بسیار اهمیت دارد، اما   افراد موفق در این زمینه  معتقد هستند معامله‌گری تماماً و ۱۰۰ درصد روانشناسی است. بدون روان آرام هرگز نمی‌توانیم ریسک‌های مالی را ارزیابی کنیم یا روندها را شناسایی کنیم. بنابراین قدرت ذهنی اساس موفقیت در حرفه معامله‌گری است. بعلاوه، تقریباً ۹۵ درصد اعمال ما بصورت ناخودآگاه انجام می‌شود و ما همواره تمایل داریم رفتارهای خود را تکرار کنیم. بسیاری اوقات این تمایل به تکرار رفتارها، باعث تکرار اعمال اشتباه یا حتی فاجعه‌بار نیز می‌شود.

در یک آزمایش به ۱۲۰ معامله‌گر یک سیستم معاملاتی یکسان داده شد که کارکرد آن بطور آماری طی ۱۹ سال گذشته به اثبات رسیده است. پس از یک سال که از این آزمایش گذشت، مشاهده شد که ۱۱۹ نفر از این معامله‌گران با این سیستم ناموفق عمل کرده بودند، به این دلیل که تمایلات ذهنی آن‌ها باعث گمراهی و سرگردانی آن‌ها شده بود. یعنی به غیر از یک نفر، همگی گرفتار فرایندهای ذهنی اشتباهی بودند. «موفقیت از ذهن می‌آید». سیستم معاملاتی خوب بود و ایرادی نداشت، اما مشکل از رویکرد و روانشناسی معامله‌گران بود.

اکثر معامله‌گران مرد هستند و معمولاً فکر می‌کنند روانشناسی خیلی اهمیت ندارد. آن‌ها فکر می‌کنند آنچه اهمیت دارد این است که خیلی سرسختانه منطقی باشند و همچنین تجربه و اطلاعات خوبی نیز بدست بیاورند. اما منطقی بودن، داشتن اطلاعات و تجربه هیچکدام نمی‌تواند مفید واقع شود اگر ذهن به درستی تنظیم و برنامه‌ریزی نشده باشد. حال سوال اینجاست که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا ذهن و ناخودآگاه ما عملکرد مناسبی داشته باشند؟

رویکرد وِلز

وِلز از طریق ناخودآگاه و هیپنوتیزم روی مغز معامله‌گران کار می‌کند. به این صورت که مراجعه‌کنندگان در یک حالت آرام و مطمئن قرار داده می‌شوند و سپس توانایی‌ها و قابلیت‌های ضروری در بخش ناخودآگاه مغز آن‌ها وارد می‌شود. ممکن است این فرایند قدری عجیب به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که وِلز طی سالیان گذشته به افراد بسیاری کمک کرده تا بر ترس‌ها و موانع ذهنی خود غلبه کنند، بتوانند در مسابقات ورزشی پیروز شوند و حتی به مقام قهرمانی در المپیک نائل شوند. همچنین به معامله‌گران بسیاری کمک کرده تا بتوانند از طریق فعال‌سازی انرژی ذهنی، ایجاد انگیزه و تغییر رفتارها به سودآوری برسند. او تأکید دارد که هر شخصی پل‌ها و موانع ذهنی مختص به خود را دارد که برای رسیدن به موفقیت باید از آن‌ها عبور یا به آن‌ها غلبه کند.

نظم و دیسیپلین معامله‌گری از تغییر رفتار افراد در جهت مطلوب و غلبه بر ترس‌ها و مقاومت‌های ذهنی که معمولاً در مسیر پیشرفت وجود دارند، حاصل می‌شود. به ویژه در زمینه معامله‌گری وِلز معتقد است که «نیروهای مقاومتی عظیمی وجود دارد». مغز معامله‌گری در واقع ترکیبی است از علم و دانش صحیح بازاری و سرمایه‌گذاری همراه با توانایی‌های ذهنی. منظور این نیست که دانش و مهارت‌های معمول در زمینه معامله‌گری اهمیتی ندارند، بلکه معمولاً تأثیر الگوهای رفتاری و ذهنی اشتباه بر این توانایی‌ها غالب شده و مانع از موفقیت معامله‌گر می‌شوند.

بنابراین تغییر شخصیت از لازمه‌های معامله‌گری کارآمد است. مطابق گفته‌های وِلز، «افرادی که تمایلی به تلاش برای ایجاد تغییراتی در خود ندارند، اصلا نباید سراغ معامله‌گری بروند». افرادی که صرفاً روی جنبه‌های اصطلاحاً منطقی نمودارها و روندها از قبیل الگوهایی مانند پرچم، مثلث، کانال‌ها و رِنج‌های قیمتی تمرکز می‌کنند، در نهایت در دریایی از احساسات که به طرز اجتناب‌ناپذیری وارد عمل می‌شود و حتی بر کل بازار چیره می‌شود، دست و پا خواهند زد.

وِلز در ادامه توضیح می‌دهد که آنچه گفته شد «نسخه‌ای بسیار خلاصه» از نظریه اوست. بعلاوه او معتقد است هر کسی می‌تواند معامله‌گر شود و بر ترس‌های خود غلبه کند. اگر کسی بیماری خاصی نداشته باشد و واقعاً بخواهد روی خود کار کند، قطعا می‌تواند مسائل بنیادی مربوط به نگرانی‌ها و اضطراب‌های خود را حل کند. ضمناً اگر افراد به دنبال موفقیت هستند، باید درک درستی از واقعیت داشته باشند. و البته لازم به ذکر است که تمام دانش و مهارت‌های مالی، داشتن اطلاعات و انجام تحقیقات مربوط به این حوزه همچنان نقش مهمی در رسیدن به موفقیت در این حرفه بازی می‌کنند.

اما به هر حال رسیدن به موفقیت کار و تلاش زیادی می‌طلبد. وِلز بر این باور است که مردم نباید اینطور فکر کنند که می‌توانند با یک حساب معاملاتی کوچک کار خود را شروع کنند و در عرض شش ماه، مانند یک معامله‌گر حرفه‌ای از سود و درآمد حاصل از معاملات زندگی خود را اداره کنند. برای رسیدن به چنین هدفی باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید. به بیان وِلز اگر اینطور نبود، الان خیابان‌ها پر بود از پورشه و فِراری!

خلاصه مطلب

معمولا افراد جنبه روانشناسی حرفه معامله‌گری را دست‌کم می‌گیرند و بیشتر روی مباحث تکنیکال تمرکز می‌کنند. اگرچه هر دو ضروری هستند، اما بدون شک آنچه معامله‌گران موفق را از معامله‌گران ناموفق متمایز می‌کند، داشتن ذهنیت صحیح است. اما یادگیری جنبه‌های تکنیکال معامله‌گری به مراتب از تلاش برای پرورش یک ذهنیت موفق معامله‌گری ساده‌تر است. برای پرورش یک ذهنیت موفق معامله‌گری، لازم است فرد به شدت روی شخصیت خود کار کند و الگوهای رفتاری کهنه و قدیمی را از وجود خود ریشه‌کن کند. چنین کاری اصلا آسان نیست و وقت، انرژی، توجه و اغلب کمک یک مربی ماهر را می‌طبد. اما در نهایت پس از طی کردن تمام این مراحل، به احتمال بسیار زیاد به سودآوری می‌رسید.

 

گرداوری و ترجمه : آکادمی ویو

منبع: investopedia

اینستاگرام اکادمی ویو 

یوتیوب آکادمی ویو

 

4.6/5 - (288 امتیاز)
41 Comments
  1. با سلام وقت بخیر
    جنگیز خان مغول حرف قشنگی میزنه اگه میترسی انجامش نده یا اگه انجامش دادی نترس
    اقای راسل میگه غلبه بر ترس شروع خردمندی است توی تک چرخ زدن با دوچرخه ام متوجه شدم.
    اقا ولز میگوید معامله گری نامطمعن ترین کار دنیاست
    اقای امینو میگه قویترین حس اطمینان بهتون میده که در هیچ کاری نمیتونید پیدا کنید اینجا تضاد بسیار بزرگی هست که من حرف استاد واسه خودم بیشتر کاربردی اقای ولز نظرش قابل احترامه اما من میخوام چشم بسته حرف استاد قبول کنم بیشتر تو وجودم قرار میگیره.
    استاد منظورش متوجه نشدم ما خود پول میشویم یعنی چی؟

    مرد ها زیاد به جزییاتت دقت نمیکنن اینو از تو کتاب مردا مریخی و زنان ونوسی متوجه شدم
    حالا من اینو برا خودم دارم اینجوری حل میکنم که به جزییات دقت کنم تمرین ظرف شدن با تمام ریز بینی ها و حتی یک ذره بو سار یا کثیفی رو ظرف نباشد.میخوام مثل زنا سیستم عصبی روی جزییات هم کار کنه. این باعث شد متوجه بشم سیستم ۱۰۰ درصدم کافی نیست همه چی خودمم.
    اقای ولز بسیار جالب میگویند که هرکسی ی سری مقاومت های ذهنی دارد اره واقعا من اولین مقاومت ذهنی داشتم رفتار نادرستم در نوع طرز بیانم که بعداز ۱۰ روز کاری من رو از تو انجمن انداختن بیرون خدایش مدیر انجمن حق داشت. و مهم الانمه که دارم تغییر رفتار ایجاد میکنم تو لحن خودم
    اگه الان یک موینگ ۶۰٫۷۵ روزه بندازم رو خودم متوجه میشم که واقعا تغییر رفتار درمن شکل گرفته و این بسیار عالیست.
    هنوز نمیدونم انگیزه از کجا میاد و باید اونو هروز مثل حموم رفتن شارژَش کنیم شاید از حس ها میاد اگه میشه استاد راهنمایی کنید
    و سومین چیزی نمیدونم یعنی چی؟ فعال سازی انرژی ذهنی به چه معنا است چون من فکر میکنم اگه بتونم انرژِی ذهنی فعال کنم نیازی به این نیست وقتی بخواد برم باشگاه بندسازی نیاز به داروهای مکملی باشد.اگه میشه راهنمایی کنید یعنی چی
    در اخر استاد نظم یعنی چی من اینو به درجه درک نرسیدم
    که ۲۶ ریسس جمهور امریکا تئودوروزولت میگه تنها تنها تنها چیزی که هر شخصی از طبقه معمولی در سطح جامعه عبور میکند و به تراز های بالاتر یمیبرد نه تحصیلات نه استعداد ن نبوغ بللکه نظم شخصی است اخرش جالبه که میگه بدون هر کاری غیر ممکنه و با این هرکاری ممکنه اینم درخواستی دارم اینم توضیح بدین اگه وقت داشتین. چون این ذهن نظم شحصی که اقای تئودوروزولت میگه کلید گم شده ذهنیت صحیح است
    جالبی اینجاست نمدونم نظم شخصی یعنی چی؟ 🙂
    ۴ تا سوال پرسیدم اگه وقتداشتین پاسخ دین
    جوادی

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از پست شما اما جواب ها
      ۱- شما خود پول می شید یعنی دیگه نمیتونید از بیرون به موضوع نگاه کنید و خودتون بخشی از مارکت می شید.
      ۲- برای انگیزه در یوتیوب آکادمی ویو فایل های اشتیاق سوزان رو ببینید https://youtube.com/academywave_amino
      ۳- فعالسازی انرژی ذهنی در یکی از مقالات روانشناسی توضیح داده شده و فرمت تمرینش هم گفته شده.مقالات بخش روانشناسی رو زیاد مطالعه کنید.
      ۴- نظم یعنی هر چیزی سرجای خودش باشه-حالا اینکه هرچیز چه فرمتی داره و جای اصلیش کجاست باید بررسی بشه.
      امینو

  2. مرتضی رضایی 2021-04-11 at 19:51 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر باشه ، معمولا ما معامله گر های مبتدی یک ایراد نداریم و توقع بیش از حد از خود داریم که ب یک باره تمام موارد رو بتونیم رعایت کنیم این مقاله به من آموخت که شروع به تثبیت تدریجی عادات خوب در خودم بکنم.عالی بود سپاس از استاد عزیز.

  3. خیلی ممنونم ازتون استاد. شما که اون فیلمهای روانشناسی رو تو یوتیوب میزارید من تازه متوجه میشم این مقالات دارن چی میگن. واقعا واقعا وجود یک مربی حرفه ای برای همچین شغلی از واجباته و خداروشکر که شما رو داریم.

  4. درود فراوان ب بزرگ استاد عزیزم ک رسالتش رو موفقیت شاگردانش قرار داده و خدا را شاکرم ک توفیق شاگردی چنین استادی نصیبم شده.

    در مورد ترس.نظم و دیسیپلین معامله‌گری از تغییر رفتار افراد در جهت مطلوب و غلبه بر ترس‌ها و مقاومت‌های ذهنی که معمولاً در مسیر پیشرفت وجود دارند، حاصل می‌شود.
    من از خودم میترسم. رفتار هیجانی خودم و عدم تمرکز بر روی موضوع .اینها برای من ترسناک تر از ضرر مالی هست.چون ضرر مالی من از اینها میاد.
    اینها رو چگونه کنترل کنم؟چیزی ک در سرشتم نهادینه شده.

    • سلام
      با تمرین
      شناخت عادتهای خودتون و تلاش برای تغییر یا جایگزین کردنشون.
      مثلا شخص عادت کرده سرع غذا بوخوره(به هر دلیلی)معده درد شدید میشه بعد از خوردن غذا.میگه من بی دلیل عصبی هستم و ترش میکنم و معدم میسوزه.از عصبی شدن میترسم چون همه جور درد رو برام میاره.
      بررسی میکنه و متوجه میشه قضیه برعکسه.
      اول معده درد میشه بعد ترش میکنه و بعد عصبی.
      باز بررسی میکنه متوجه میشه زمان هایی معده درد میشه که خوارکی مصرف میکنه یا در وعده های خوراکش این اتفاق میوفته
      باز بررسی میکنه و با آزمون خطا نوع خوراک هاشو عوض میکنه باز خوب نمیشه.
      در نهایت متوجه میشه که خوراکش و سریع می بلعه و خوب نمیجوه.
      متوجه عادت اشتباه میشه و غذا رو خوب میجوه و بعد معجزه اتفاق میوفته معده دردش خوب میشه/ترش نمیکنه و دیگه عصبی نیست.
      خب پرسه طولانی مدتیه.اگر پیش یک پزشک خوب میرفت میتونست سریع بهش بگه علت غذای خوب جویده نشده است.این عادتت رو اصلاح کن.
      حالا توی مارکت یک مربی خوب اینکارو میکنه ولی اینکه دانشجو گوش بده یا نه به خودش بستگی داره.
      چک لیست ندارید یا چک لیست دارید بررسی نکردید یا چک لیست دارید و خوبه و بررسی شده ولی شما اجراش نمیکنید و بهش متعهد نیستید.
      امینو

  5. در مواجهه با چارت متوجه شدم بهانه گیر هستم ، مسئولیت پذیر نیستم ، و گاها گویا مثل یک کودک با چارت قهر میکنم البته نسبت به اونا آگاهم ولی رفتار صحیح اینطور مواقع رو نمیدونم ، عموما شبیه پدری که سر بچش داد میزنه به خودم حین معامله نهیب میزنم و اصطلاحا خودم رو دعوا میکنم فکر میکنم نیاز دارم پیش یک روانشناس برم ولی متاسفانه نمیدونم باید مسلط به کدوم روش درمانی باشه ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارین راهنمایی کنید

    • این حالتها بخاطر عدم تسلط و عدم رعایت چک لیست و سیستم معاملاتی هست.
      وقتی شخصی اطلاعات دقیق نداره و نمیدونه باید چیکار کنه دچار احساسات میشه.
      احساسات از کجا میان؟
      از نوع عملکرد و برخود ما به اتفاقات گذشته شکل میگیرن.
      نوع عکس العمل ما به یک رویداد(خوداگاه یا ناخودآگاه)باعث ترشح هورمونهایی درون مغز میشه و یک مسیر از رشته عصب ها برای اون احساس تولید میشه.وقتی شخص ندونه در مواجهه با یک پدیده چکار باید کنه مغز از نزدیکترین حالت برای عکس العمل استفاده میکنه.
      اونجاست که شخص مثل گذشته رفتار میکنه و دچار احساسات میشه.قهر – داد زدن – عصبانیت – شادی و…

    • سکوت در معامله تکرار وگرفتن نبض بازار.تمام الگوها رو باید یاد گرفت.تما م استراتژیهارو.وبعد اونهارو شکست داد🙃

  6. یک فیل رو چجوری میشه خورد؟ بله. آروم، به مرور زمان و تکه تکه…
    این حجم از مطالبی که باید بهش مسلط شد واقعا آدم رو میترسونه… ولی خب چاره ای نیست جز دوام آوردن و تمرین کردن.
    من هرچقدر تو دنیای فارکس غرق میشم به همت و پشتکار و مغز فوق العاده شما بیشتر پی میبرم استاد عزیز. در قله ی بلندی ایستادید. دست مریزاد.

  7. فرید مصطفی زاده 2021-04-13 at 08:08 پاسخ

    سلام جناب امینو با تشکر از زحمات شما در جهت اگاهی رسانی و لطف بی دریغ شما.
    سوال اینکه شخصی متبحری در زمینه علم هیپنوتیزم قادر به انجام ریزی ذهن ما در جهت ترید اصولی و رعایت تمامی موارد چک لیست ما برای ورود و از بین بردن عادت های غلط ما مثل عجله و ترس و طمع و…ویا پلن مابرای رسیدن به مبلغ مورد نظر میتواند باشدو یا محدودیت هایی وجود دارد؟واگر این کار امکان پذیر هست تا چه سطحی میشود ذهن را به وسیله هیپنوتیزم درجهت حرفه تریدری برنامه ریزی کرد ؟
    باتشکر و ارادتمند شما فرید

    • سلام وقت بخیر
      بله امکانپذیر هست.تا هر سطحی که بخواهید میشه برنامه ریزی کرد.
      امینو

      • فرید مصطفی زاده 2021-04-15 at 20:30 پاسخ

        تشکر فراوان چه خبر خوبی

      • سلام خدمت استاد عزیزم قبل از هر چیز خدا را شاکرم که افتخار شاگردی یکی از بزرگان تاریخ دارم همچنین یک الگو تمام کمال برای رسیدن به هدفم دارم جناب امینو بنده چکلیست کاملی تهیه کردم و توانایی اجرای این چکلیست را در مدت زمان دو ماه الی دو ماه و نیم دارم در گذشته شما فرمودین که مشکل تکنیکال ندارم و باید برسی کنم مشکلم کجاست . متوجه شدم در هنگام باز کردن اکانت خیلی با انظباط و متعهد رفتار میکنم در یک ماه اول تمام تردیدها موفق هستند ولی وقتی بالانس بالا می‌ره حجمم افزایش پیدا می‌کنه طمع میاد سراغم تعهدم از بین می‌ره مغرور میشم و به قول شما عکس لامبورگینی رو به دیوار میچسبونم ذهنم دیتاهای قبل رو با دیتاهایی که از شما گرفتم ترکیب می‌کنه و به مرور بر میگردم به تنظیمات کارخانه همه اینها بعد از اینکه یک یا چند معامله اشتباه را با حجم زیاد جبران میکنم اتفاق میفته فردای آن روز به خودم قول میدم که به چکلیست متعهد باشم ولی زمان تحلیل و صبر برای اجرای چکلیست به صورت ناخودآگاه چرخه اشتباه تکرار میشه دو سال هست که فول تایم تمرین میکنم و مشکلات مالی و فشاری که روی خانواده ام هست نیز به این موضوع دامن می‌زند سودهایی که در دمو کسب میکنم برام شیرین میشه و میخام که زودتر به درآمد برسم ذهنم آشفته میشه . به نظر خودم هم هیچ مشکل تکنیکالی ندارم چون کاملا طبق نقشه راه پیشرفتم و فکر میکنم روانشناسی فردی تنها چیزی که سد راهم شده.

  8. مسعود محمدزاده 2021-04-13 at 11:39 پاسخ

    باسلام و وقت بخیر
    لطفا اگر ممکن منابع و رفرنس های مقاله رو بصورت آکادمیک در انتها قرار بدید تا برای علاقه مندان امکان سرچ باشه، و اینکه با استفاده از هیپنوتیزم بتوان عادات و رفتارهای فراد رو تغییر داد و از طرفی این اتفاق دایمی باشه جای بحث داره و اختلاف نظر زیاده. با تشکر

  9. عالی. خیلی ممنونم.

  10. حامد _ hamedhf 2021-04-16 at 02:05 پاسخ

    مقاله و پاسخ ها عالی بودند، استفاده و نکته برداری شد، ممنون از شما.

  11. بسیار عالی بود
    ممنون

  12. سلام و خدا قوت
    مقاله فوق العاده ای بود … همه چیز از ذهن میگذرد این جمله وجه مشترک تمام مقالات روانشناسی است… خیلی ممنون از استاد عزیزم، از همین رو مدتی است که شروع به مطالعه در زمینه ی کنترل ذهن کردم…

  13. لذت بردم از این مقاله عالی …. یادمه روزی که انتخاب کردم این شغل رو داشته باشم یکی از دلایلم این بود: “روزی که یک تریدر موفق باشم همون روزیه که به خودشناسی(خویش آگاهی _ خویش کنترلی_تسلط بر خویش ) رسیدم و چی میتونه بیشتر از این منو خوشحال کنه ”
    یک تریدر موفق قطعا و صد در صد از این مراحل روانشناسی عبور کرده و جالبه که تا عمل نکنی انقدر تکرار میشه که مجبور میشی تغییر کنی 🙂

  14. بسیار عالی و مفید بود ممنونم

  15. استاد
    واقعا این مقالات ی دوره روانشناسی هستش و باید باید باید قدر دونست
    خیلی خیلی این مقالات کمک میکنه
    واقعا دمتون گرم

  16. این مقاله واقعا فوق العاده بود ممنون از تیم اکادمی ویو

  17. mehranrashedi2 2022-04-22 at 13:21 پاسخ

    واقعا مهمترین عامل توی این بازار روانشناسی هستش
    همین تحقیق ۱۲۰ نفری گفته شده توی این مقاله این رو به خوبی نشون میده
    و حتی با این که کلی سیستم سود ده وجود داره و خیلی از ما بلدیم اونهارو اما همه نمیتونن از این سیستم ها کسب سود کنن و همین جای تامل داره

  18. سلام و درود به استاد امینو عزیز هرروزه که مقالات رو مطالعه میکنم بسیار انرژی و انگیزه میگیرم بسیار سپاس گزارم از استاد امینو عزیز و تیم قدرتمند اکادمی ویو

  19. حمیدرضا 2023-02-13 at 00:00 پاسخ

    مثل همیشه عالی سلطان ❤💯💯

  20. یه سری کلمات هستن که ما توی زندگی معنیشون رو نمیدونم و فکر می‌کنیم داریم از این کلمات به درستی استفاده می‌کنیم درصورتی که حقیقت یه چیز دیگه است.
    مثلا معنی کلمه خوشبختی: کیفیتی از ذهن که اندیشه از زمان لذت می‌برد.
    آرامش: نظم ذهن و روان
    شخصیت: نظامی از عقاید
    موفقیت: با کار خلاق افراد در ارتباط است

    کلا ذهن دقیقا چیه؟ معنی ذهن چیه؟ کار ذهن چیه؟ چطوری کنترل کنیم؟ آیا جسم فیزیکیه؟ آیا در بستر زمان شکل میگیره؟ فلسفه وجودش درون انسان ها چیه؟

  21. بسیار مفید و ارزشمند ممنون

  22. سلام خدمت استاد عزیزم قبل از هر چیز خدا را شاکرم که افتخار شاگردی یکی از بزرگان تاریخ دارم همچنین یک الگو تمام کمال برای رسیدن به هدفم دارم جناب امینو بنده چکلیست کاملی تهیه کردم و توانایی اجرای این چکلیست را در مدت زمان دو ماه الی دو ماه و نیم دارم در گذشته شما فرمودین که مشکل تکنیکال ندارم و باید برسی کنم مشکلم کجاست . متوجه شدم در هنگام باز کردن اکانت خیلی با انظباط و متعهد رفتار میکنم در یک ماه اول تمام تردیدها موفق هستند ولی وقتی بالانس بالا می‌ره حجمم افزایش پیدا می‌کنه طمع میاد سراغم تعهدم از بین می‌ره مغرور میشم و به قول شما عکس لامبورگینی رو به دیوار میچسبونم ذهنم دیتاهای قبل رو با دیتاهایی که از شما گرفتم ترکیب می‌کنه و به مرور بر میگردم به تنظیمات کارخانه همه اینها بعد از اینکه یک یا چند معامله اشتباه را با حجم زیاد جبران میکنم اتفاق میفته فردای آن روز به خودم قول میدم که به چکلیست متعهد باشم ولی زمان تحلیل و صبر برای اجرای چکلیست به صورت ناخودآگاه چرخه اشتباه تکرار میشه دو سال هست که فول تایم تمرین میکنم و مشکلات مالی و فشاری که روی خانواده ام هست نیز به این موضوع دامن می‌زند سودهایی که در دمو کسب میکنم برام شیرین میشه و میخام که زودتر به درآمد برسم ذهنم آشفته میشه . به نظر خودم هم هیچ مشکل تکنیکالی ندارم چون کاملا طبق نقشه راه پیشرفتم و فکر میکنم روانشناسی فردی تنها چیزی که سد راهم شده.

  23. سلام و درود استاد
    چند سوال در مورد مقاله داشتم ممنون میشم اگر امکانش هست راهنمایی کنید
    در صورتی که دسترسی به شخصی که توانایی هیپنوتیزم کردن رو نداشته باشه ایا راهی وجود داره که خودمون بتونیم این کارو انجام بدیم یا در زمینه ناخوآگاه ، اگر بله به چه صورت ایا روش مشخصی وجود داره ؟
    استاد امکانش هست ذهنیت صحیح رو یکم باز کنید که منظور از ذهنیت صحیح دقیقا چی هست ؟
    “لازم است فرد به شدت روی شخصیت خود کار کند و الگوهای رفتاری کهنه و قدیمی را از وجود خود ریشه‌کن کن” استاد میشه در مورد شخصیت و الگوی رفتاری کهنه که عنوان شده مثال بزنید که در نهایت چه نوع شخصیت و ویژگی باید ایجاد کنیم؟ شخصیت یک تریدر ایدآل به چه صورت هست؟

  24. در رابطه با روانشناسی فردی بسیار مطالعه کردم و مدیتیشن کردم و با ناخودآگاهم بیشتر آشنا شدم ، دوستان بهتون پیشنهاد میکنم برای ساخت خود برترتون ساخت ذهنیت و مسیر عصبی درست برین سایت جادوی باور کوین ترودو ذهنیت شمارو میسازه شما هم زندگیتونو😉😊

  25. سید محمد طاهری 2023-04-06 at 20:48 پاسخ

    انظباط شخصی:کاری رو که باید انجام بدیم در زمانی که باید انجام بدیم چه دلمون بخواد چه نخواد

  26. درود بر استاد عزیز
    این مقاله یک جمله داشت که به این اشاره می کرد که معامله‌گری تا امن ترین شغل دنیاست ۳ سال قبل زمانی که تصمیم گرفتم فارکس را به عنوان شغل اصلی انتخاب کنم خیلی ها این جمله را می گفتند اما من با برسی تمام شغل این واقعیت را متوجه شدم که برای رسیدن به موفقیت (از لحاظ مالی) همه چیز بستگی به خودمان دارد در هر شغلی افراد بسیار موفق و بسیار ناموفق هست و درصد آن هم از ۳درصدی ها پیروی می کنند یعنی ۳ درصد افراد دنیا به آزادی مالی رسیده اند.
    این مقاله عالی بود ممنون 🩶

  27. سپاس از امینوی بزرگ

  28. بسیار عالی ممنون ❤️❤️

  29. کتاب معامله گری با ذهن آگاهی، می تونه کمک کننده باشه.

  30. استاد امینو عزیز سلام و درود.
    در پشتیبانی و ایمی چندین بار پیام داده بودم که بتونم وقت مشاوره ای ازتون بگیرم که متاسفانه موفقیتی حاصل نشد.
    ولی خوشحالم که هدایت شدم به این مقاله و که بتونم یکی از سوالاتم رو از شما بپرسم.
    قبل از هرچیز این رو بگم که دانشجو دوره فراکتالی هستم

    من ذهن خیلی فرراری دارم و به اصطلاح بیش فعالی ذهن دارم که از جهتی باعث رشد مداوم آیکیو میشه برای من ولی فرمون زندگی رو هم از من میگیره و کاملا خودش میشینه جای من.
    در آخر این مقاله فرموده بودین که حتما به استادی احتیاج هست.من از نبود استاد در این زمینه همیشه رنج بردم چون خودم مسیری رو پیش گرفتم و اون مسیر رو به غلط رفتم و کار رو بدتر کردم.
    استادی میشناسید در این زمینه معرفی کنید؟
    یا اینکه امکانش هست انجمنی براش تشکیل بشه و دقیقا به صورت فراکتال بتونیم مفاهیم روانشناسی رو پایه گذاری کنیم و مسیر رو طبق اصول پیش ببریم.
    من تا اواسط دوره فراکتال رو گذروندم و تا همینجاش نزدیک به ۳ سیستم از آموزه های شما پیدا کردم که وین ریت بالای ۸۰ تا ۸۵ درصد داشته در تمرین.
    ولی در عمل وقتی پای ذهن و رفتار تریدری به وجود میاد آموزه ها و باورهای غلط موجود در جامعه خودش رو نشون میده و ذهن در نهایت کار خودش رو میکنه و به سمت شکست میره.
    من فکر میکنم این مشکل خیلی از هم شاگردی هامون در همین دوره باشه که حالا یا بهش آگاه شدن یا مشکل رو از سیستم میبینن

    بازهم سپاس و قدردانی برای محبت بی اندازتون

  31. سلام خدمت استاد امینو عزیز
    من بارها این مقاله زو خواندم و این موضوع رو درک کردم که برای موفق شدن باید به خودشناسی برسیم و موانع ذهنی خودمون رو بشناسیم و از اون ها عبور کنیم سپس ذهنیت صحیح نیز در خودمون بوجود بیاریم…
    اما چگونه؟؟از کجا باید شروع کنیم؟؟قطعا راهش این نیست که یک نفر رو پیدا کنیم که ما رو هیپنوتیزم کنه….
    من دارم روی خودم کار میکنم:
    مقالات سایت رو مرتب روزانه مطالعه میکنم
    کتاب های که گفتین رو میخونم
    فایل های دوره رو باره و بارها میبینم
    مدیتیشن میکنم
    و….

    اما نمیتونم متوجه بشم در مسیر درست قرار دارم یا ن و اصلا کی باید متوجه تغیرات در خودم بشم؟
    لطفا اگه ممکنه در این مورد راهنمایی کنید و مثل دوره یک نقشه راه برای خودشناسی بهمون بدید

  32. سلام و وقت بخیر استاد راستش من تا چند وقت پیش ترید های خوبی میزدم اما بعد کال شدن ی حساب کلا انگیزمو از دست دادم و دچار ترس شدم
    هرچی میرم سراغ بازار فقط نگاه میکنم و میبینم که موقعیت هست ولی ترس وارد شدن دارم

  33. اميدوارم دسترسي به يك أستاد عالي براى همه امكان پذير باشد
    مقاله عالي بود
    ممنون

  34. بزرگترین دشمن یک معامله‌گر ترس است. کسانی که می‌ترسند، شکست می‌خورند

    به هر حال رسیدن به موفقیت کار و تلاش زیادی می‌طلبد. وِلز بر این باور است که مردم نباید اینطور فکر کنند که می‌توانند با یک حساب معاملاتی کوچک کار خود را شروع کنند و در عرض شش ماه، مانند یک معامله‌گر حرفه‌ای از سود و درآمد حاصل از معاملات زندگی خود را اداره کنند. برای رسیدن به چنین هدفی باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید

    جنگیز خان مغول حرف قشنگی میزنه اگه میترسی انجامش نده یا اگه انجامش دادی نترس

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart