حالت شب

موفق‌ترین معامله‌گر پرایس اکشن تاریخ: مونهیسا هوما

توسط بزرگان مارکت که در 2023-08-15
حالت شب

موفق‌ترین معامله‌گر پرایس اکشن تاریخ: مونهیسا هوما

مقدمه:

همواره داستان های بزرگان مارکت در مباحث آموزش فارکس امید بخش معامله گران بوده است.در مقاله امروز به حکایت مردی می‌پردازیم که نمودار و الگوهای کندل‌استیکی را ابداع نمود، کسی که به نظرم پدر تحلیل تکنیکال و معامله‌گری پرایس اکشن است. او که در زمان خودش به عنوان «خدای» بازارها معروف شده بود، کسی نیست جز «مونهیسا هوما»، معامله‌گر بازار برنج ژاپن. مونهیسا هوما از سال ۱۷۲۴ تا ۱۸۰۳ میلادی زندگی کرد و اگر فقط نیمی از داستان‌هایی که درباره او نقل می‌کنند حقیقت داشته باشد، می‌توان او را یکی از برترین معامله‌گران تاریخ برشمرد و ما می‌توانیم درس‌های زیادی از او یاد بگیریم.

معامله‌گر سامورایی

گفته می‌شود هوما موفق شده بود از طریق معامله‌گری در بازار برنج ژاپن، معادل ۱۰ میلیارد دلار امروز بدست آورد. در واقع او معامله‌گر بسیار ماهر و مجربی بود و در آن زمان به عنوان یکی از مشاوران مالی مهم در دولت ژاپن خدمت می‌کرد و بعدها به مقام سامورایی افتخاری ارتقاء پیدا کرد.

من فکر می‌کنم از شخصی که تا این حد در زمینه معامله‌گری استاد بوده که به مقام سامورایی رسیده، می‌توانیم درس‌های گرانبهایی یاد بگیریم. گفته می‌شود او یکبار توانسته بود بطور متوالی ۱۰۰ معامله موفق انجام دهد. به هر صورت اگر از این دست داستان‌های اعجاب‌انگیزی که درباره او نقل کرده‌اند بگذریم، هوما در آن زمان که کسی اطلاعی از پرایس اکشن و تحلیل بازار نداشت، تحلیل تکنیکال را ابداع نمود و بنابراین می‌توان او را یکی از نوابغ بازار دانست که اسطوره‌اش همچنان زنده است.

هوما حرکات قیمت بازار برنج را روی کاغذهایی که از گیاه برنج تهیه می‌شدند، ثبت می‌کرد. او هر روز با تلاش و کوشش فراوان، الگوهای قیمت را روی کاغذ رسم می‌کرد و قیمت باز شدن (open)، بسته شدن (close)، سقف (high) و کف (low) هر روز را مشخص می‌نمود. هوما به مرور متوجه الگوها و سیگنال‌های تکرارشونده‌ای در میله‌های قیمتی که رسم می‌کرد شد و برای هر کدام از آن الگوها یک اسم گذاشت، شامل بعضی از الگوهای کندل‌استیکی معروف که شاید شما هم با آن‌ها آشنا باشید مانند ستاره صبحگاهی و شامگاهی، دوجی‌ها، مرد آویزان و غیره. هر کدام از این الگوها معنا و مفهوم خاصی را منتقل می‌کرد و هوما از آن‌ها برای پیش‌بینی جهت حرکت آینده قیمت برنج استفاده می‌کرد. کشف الگوهای پرایس اکشن در گذشته بازار باعث شد هوما در آن زمان نسبت به سایر معامله‌گران برتری ویژه‌ای پیدا کند و از آنجاییکه در حرفه معامله‌گری مهارت داشت و نسبت به آن علاقمند بود، به زودی به یکی از موفق‌ترین معامله‌گران تاریخ تبدیل شد.

بعضی از شما خوانندگان این مقاله ممکن است هنوز در مورد کارآمدی و مؤثر بودن معامله‌ کردن با پرایس اکشن تردید داشته باشید، اما در نظر داشته باشید که قوانین پرایس اکشن قرن‌ها پیش توسط هوما و سایر معامله‌گران استفاده شده و در بازارهای امروزی هم جوابگو هستند. من فکر نمی‌کنم هیچ روش، سیستم یا ربات معاملاتی وجود داشته باشد که به اندازه پرایس اکشن معتبر باشد و برای مدت‌زمان طولانی و در شرایط مختلف، نتیجه‌بخش باشد. شاید در آن زمان هوما از عبارت «پرایس اکشن» استفاده نمی‌کرد، اما به هر حال او معاملات خود را براساس پرایس اکشن و رفتار قیمت بازار انجام می‌داد و اولین کسی بود که به مزایای تمرکز روی حرکات گذشته قیمت بازار به منظور پیش‌بینی حرکات آینده قیمت پی برد.

پرایس اکشن منعکس‌کننده روانشناسی بازار است

هوما در کتاب خود تحت عنوان «سرچشمه طلا – یادداشت سه میمون از پول» که در سال ۱۷۵۵ میلادی نوشت، اظهار می‌کند که جنبه روانشناسی بازار برای موفقیت در معامله‌گری بسیار مهم است و احساسات معامله‌گران روی قیمت برنج بسیار تأثیرگذار می‌باشد. او در ادامه توضیح می‌دهد که می‌توان با توجه به همین موضوع، هنگامی که همه معامله‌گران در حال فروش هستند و بازار نزولی است، برای ورود به معامله خرید اقدام نمود، چون در آن زمان برای صعود و افزایش قیمت دلیلی وجود دارد (و برعکس برای روند صعودی).

به عبارت دیگر، هوما اولین کسی بود که متوجه شد با دنبال کردن رفتار قیمت بازار، می‌تواند رفتار و احساسات سایر شرکت‌کنندگان بازار را «مشاهده» و از آن به نفع خود استفاده کند. از آنجاییکه این مطلب به استراتژی‌های پرایس اکشنی که من آموزش می‌دهم مرتبط است، منظور این است که مثلا وقتی پس از یک حرکت شدید و بزرگ به سمت بالا یا پایین، یک کندل با شادوهای بلند ظاهر می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر شروع یک حرکت بزرگ در جهت مخالف. فکر کنم هوما اولین کسی باشد که با سیگنال پین‌بارها معامله کرده و مطمئن هستم وقتی به قدرت این سیگنال پی برد، از شدت خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت.

با توجه به مطالبی که هوما در کتاب خود نوشته، احتمالا از استراتژی‌های شکست خطوط روند هم استفاده می‌کرده. مطمئن هستم هوما هم الگوهایی را که من تدریس می‌کنم در بازار شناسایی کرده بود که گاهی اوقات در نقاط محوری اصلی و بواسطه ورود آخرین معامله‌گران در جهت روند اخیر شکل می‌گیرد. احتمالا این تمایل مردم به هجوم به بازار وقتی که «احساس می‌کنند» اوضاع امن است، از همان زمان هوما در حوالی سال‌های ۱۷۰۰ میلادی وجود داشته و در طول قرن‌ها هیچ تغییری نکرده است. هوما هم احتمالا پس از بررسی‌هایی که روی پرایس اکشن داشته، متوجه این موضوع شده بود.اغلب اوقات با تحلیل و بررسی منطقی پرایس اکشن می‌توانیم نقاط ورود بسیار محتملی پیدا کنیم، در حالیکه سایر فعالان بازار اکثراً بصورت احساسی معامله می‌کنند.

هوما هم اگر الان زنده بود، قطعا تائید می‌کرد که معامله‌ای که «احساس» شود «قطعی و مطمئن» است، معمولا به خطا می‌رود. احتمالا هوما زمانی این موضوع را بهتر درک کرد که توانست احساسات معامله‌گران را از طریق الگوهای پرایس اکشنی مشاهده کند.

روند بیش از ۲۵۰ سال است که دوست شماست، پس با آن سر جنگ نداشته باشید!

هوما در کتاب خود چرخش روندهای صعودی (Yang) و نزولی (Yin) را شرح می‌دهد و می‌گوید داخل هر نوع روندی، روندی از نوع دیگر وجود دارد.امروزه من به آن دیدگاه فراکتالی می گویم.

روند دوست معامله گران

می‌توانم تصور کنم که هوما چقدر حس خوبی داشت وقتی می‌دید قیمتی که روی کاغذ برای خود رسم می‌کرد، در طول یک روند حرکت می‌کند. حتما باید خیلی خوشحال و هیجان‌زده شده باشد وقتی متوجه شد که معامله کردن در جهت روند، راحت‌ترین روش کسب سود و درآمد از بازار برنج است.

امروزه هم معامله کردن در جهت روند، همچنان راحت‌ترین روش معامله کردن است، اما معامله‌گران مدام سعی دارند با روند بازار مخالفت کنند. خیلی ساده بخواهم بگویم، حتما پشت هر روند قدرتمندی دلیلی وجود دارد، بنابراین اصلا منطقی نیست که سعی کنید در خلاف جهت آن معامله کنید. هوما اولین کسی بود که موفق شد از طریق الگوهای ساده پرایس اکشن، نقاط ورود محتمل و معتبر را در جهت روند بازار پیدا کند. این روش بیش از ۲۵۰ سال است که جوابگو بوده، اما اینکه چرا بسیاری از معامله‌گران هنوز آن را نمی‌پذیرند و با روند سر جنگ دارند و معاملات خود را پیچیده می‌کنند، هیچ دلیلی برای آن ندارم.

آینه‌ها دروغ نمی‌گویند

هوما در زمان حیات خود کتاب‌های متعددی نوشت که ظاهرا امروزه دیگر چاپ نمی‌شوند، اما الگوهای کندل‌استیکی که در کتاب خود به توضیح آن‌ها پرداخته است، تحت عنوان «قوانین ساکاتا» معروف شدند. این قوانین ساکاتا اصول و مبانی نمودارهای کندل‌استیکی امروزی را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل، بیشتر توضیحات و مطالبی که هوما در کتاب‌های خود نوشته، امروز هم کاربرد دارند. اینکه موفق‌ترین معامله‌گر تاریخ، معاملات خود را براساس تحلیل پرایس اکشن انجام می‌داده، برای من جای تعجبی ندارد. آنچه هوما موفق به کشف آن شد و آنچه خیلی از ما می‌دانیم این است که حرکات قیمت در یک نمودار خالی تمام اطلاعات مربوط به بازار را منعکس می‌کند.

هر آنچه شما برای یافتن یک نقطه ورود موفق در هر بازاری نیاز دارید، در نمودار ساده قیمت وجود دارد. اگر شما بخواهید تصویر خود را ببینید، مقابل یک آینه می‌ایستید و خودتان را تماشا می‌کنید و برای این منظور مثلا یک کلاه‌گیس یا کیسه کاغذی روی سرتان قرار نمی‌دهید. بطور مشابه، اگر می‌خواهید ببینید در بازار چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، فقط کافی است به نمودار قیمت نگاه کنید.

مونهیسا هوما این حقیقت ساده را بیش از ۲۵۰ سال پیش کشف نمود و تا همین امروز، بسیاری از معامله‌گران از جمله خود من، هنوز از قوانین پرایس اکشن برای معامله کردن در بازار استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید آموزش ببینید که من چگونه با الگوهای پرایس اکشن معامله می‌کنم و یاد بگیرید که چگونه با بکارگیری مفاهیمی مشابه آنچه هوما و بسیاری دیگر از معامله‌گران در طول قرن‌ها استفاده کرده‌اند و هرگز کهنه نمی‌شوند و کارایی خود را از دست نمی‌دهند، معامله کنید، می‌توانید در دوره پرایس اکشن فراکتالی امینو شرکت کنید.

 

گرداوردی و ترجمه: آکادمی ویو

منبع: learntotradethemarket

اینستاگرام آکادمی ویو

یوتیوب آکادمی ویو

 

4.7/5 - (342 امتیاز)
نظرات 62
  1. مثل همیشه عالی سلطان❤💯💯

    • باسلام خدمت استاد امینو عزیز دوره ایچیموکو کی برگزار میکنید؟

  2. عالی بود ممنونم از لطفتون
    درک مفهوم فراکتالی بودن بازار تریدر و به سمت ۱۰۰ درصد میبره.

  3. عالی بود استاد امینو بزرگ…مرسی که این همه وقت میزارین.این وقت رو شما اگه پای چارت باشین خدا تومن پول در میارین اما وقتتون رو میزارین برای آگاهی ما….ممنونم استاد بزرگ امینو

  4. عااااااااا لللللللیییییییی بود

  5. عالی بود استاد
    لطف می کنید دلیل روانشناسی ای جمله رو برامون شرح بدید ممنون میشم

    امروزه هم معامله کردن در جهت روند، همچنان راحت‌ترین روش معامله کردن است، اما معامله‌گران مدام سعی دارند با روند بازار مخالفت کنند.

    • برای من هم سوال شد این جمله

    • تجربه شخصی خودم اینه که ما مدام فکر می کنیم باید در کفِ کف بخریم و در سقفِ سقف بفروشیم، برای همین وقتی روند نزولی هست، بجای همراهی با روند، مدام به فکر پیدا کردن نقطه برگشت هستیم تا بتونیم در کف کف بخریم و مثلا خیلی سود کنیم!!
      نکته جالب اینجاست که (احتمالا اگر شما هم مدتی باشد که معامله می کنید، این را تجربه کردید) وقتی ورود در جهت اشتباه می کنیم، باز همان امید به بازگشت منجر به همراهی عجیبی در روند میشه و با یک همراهی از نوع غلط شما کال مارجین می شوید. طبیعی است که اگر همان معامله را در جهت روند زده بودید و همین مقدار صبر کرده بودین، الان یک سود خیلی عالی داشتید ولی متاسفانه در جهت روند که وارد می شویم ترسو هستیم.
      همین آخر هفته سعی کردم معاملات خلاف روند را کنترل کنم و در جهت روند وارد شوم، نتیجه عالی بود… البته باز هم مدام معاملات را بسته بودم و معامله جدید باز کرده بودم در حالی که اگر فقط نصف روز همان معامله اول را باز نگه می داشتم، سود دوبرابری نسبت به تمام معاملاتی که کردم، بدست می آمد.

  6. عالی بود استاد عزیز ممنون از شما

    • عالی رفیق کاملا درسته
      انشالله که بیشتر روی خودمون کار میکنیم و مسیرمون رو درست میکنیم .

  7. عالی بود مخصوصا قیمت ین و یانگ

  8. سلام استاد وقت بخیر
    تشکر بابت مقاله، بسیار عالی بود
    منم تا قبل از شرکت در دوره پرایس اکشن با وجود اینکه در دوره فراکتالی شرکت کرده بودم باز هم خلاف جهت روند وارد معامله می شدم
    و فکر می کنم افرادی که خلاف جهت روند وارد معامله می شوند وضرر می کنند
    ۱-احساسی وارد معامله شده اند
    ۲_با روند و در مجموع با پرایس اکشن بیگانه هستند
    و بسیار جالب بود که آقای هوما هم متوجه تو در تو بودن بازار شده بودند و از آن مهم تر آموزش همین دید تو در تو تحت عنوان دید گاه فراکتالی
    در دوره های پرایس اکشن و دوره فراکتالی توسط شماست و از ای جهت بسیار عالیست
    خدا رو هزاران مرتبه شکر که با استادی آشنا شدم که گنجینه ای از دانش و علم در زمینه معامله گری مارکت می باشند
    طبق فرمایش شما هدف ما کسب سود از مارکت هست
    که ما می تونیم یا خلاف جهت روند معامله کنیم
    یا در جهت روند
    و من دراین ۲/۵ سال حضورم در آکادمی ویو متوجه شدم بهترین و بهترین روش طبق گفته شما در جهت روند ترید کردن هست بدون دردسر و بدون استرس
    با سپاس فراوان

    • سلام وقت بخیر اقا محمد مگه فرقی میکنه در جهت یا خلاف روند وارد بشی که بخواد نگران بشیم؟

  9. سلام وقت بخیر
    چطوری میتونم چارت برنج پیدh کنم که اطلاعات بسیار دقیقی بده
    javadi

    • از برنج فروشی

      • 🙂 ی مدت توی عمده فروشی کار میکردم که برنج میفروخت و جالبی قضیه این بود میخواست کیسه های خوب برنج یا مواد غذایی مرغوب بده به اشنا و کسای که میشناخت. اونجا شاگردی میکردم دیدم و شنیدیم که بخاطر دو تا جعبه تی تاب دروغ میگفت. و انبار میکرد و نمیداد به مردم که استفاده کنن و مردم لذت ببرن.

  10. سلام استادبزرگ جدای هر گونه بار علمی و روانشناسی مقاله و مطالب آموزشیتون ،هر وقت پاشون میشینم حالمو خوب میکنه.
    شک ندارم از شما استاد و آکادمی ویو هم درآینده مطلب مینویسن .
    تشکر فراوان ازشما وآکادمی

  11. روند بیش از ۲۵۰ سال است که دوست شماست، پس با آن سر جنگ نداشته باشید!

    عاشق این جمله شدم 😍😜

  12. پرایس اکشن بیس و الفبای ترید هست. و تفاوت پرایس اکشن امینو با بقیه پرایس اکشن ها مثل تفاوت کلاس های آنلاین و حضوری در دبستانی هاست.

  13. بسیار عالی

  14. پرایس فقط در بازار ساید و خنثی به درد میخوره…البته تشخیص زمان ساید شدن بازار کار سختیه …پس بنظرم پرایس نمیتونه روش مناسبی باشه …با اندیکاتور های نان ریپینت میشه به روانشناسی بازار رسید که به مراتب بهتر از پرایس اکشن جواب میده …

    • این نظر نشون میده شما با پرایس اکشن آشنا نیستید. توصیه می کنم اگر فعال بازار هستید، وارد آکادمی بشید تا قدرت پرایس رو بفهمید.
      می تونید برای اطمینان قلبی به یوتیوب آکادمی سر بزنید و سری رادیوتیوب رو ملاحظه کنید. دیدن هیستوگرام دانشجوهای آکادمی خودش یه دنیا حرف داره

    • این نظر نشون میده شما با پرایس اکشن آشنا نیستید…

  15. عرض سلام و ادب
    مثل همیشه عالی و مفید … سپاس

  16. سلام خدمت استاد عزیزم در واقع در این زمان که ما زندگی میکنیم با ایمان واطمینان کامل و صد درصد میتونم بگم شما پدر معامله گری ایران و جهان هستید و از همین جا از شما تشکر و قدر دانی میکنم برای ذره ذره اطلاعات و اموزش های بی نظیرتون که در اختیار ما قرار میدهید.

  17. سلام وقت بخیر
    استاد همه اینا که غریبن از خودت بزار ما که میدونیم وقتی تونستی توی شیش روز ۱۰۰۰ درصد در بیاری اون عدد ۱۰ میلیارد دلار چیزی نیست صرفا عدده
    هوما علاقه زیادی به بازار داشته چون تحلیل دستی میکرد.

    • سلام وقت بخیر تحسینتون میکنم. نمیتونم به جمله ام اضافه کنم الان اضافه میکنم که تحسینتون میکنم

      جوادی

  18. فوق العاده عالی

  19. “این روش بیش از ۲۵۰ سال است که جوابگو بوده، اما اینکه چرا بسیاری از معامله‌گران هنوز آن را نمی‌پذیرند و با روند سر جنگ دارند و معاملات خود را پیچیده می‌کنند، هیچ دلیلی برای آن ندارم.”
    به نظرم این موضوع بخاطر روانشناسی ذهن ماست و به غریزه و اصل بقای انسان برمیگرده. ذهن ما به طور ذاتی برای محافظت از ما سعی میکنه که حالت جنگ و گریز بگیره که در بازار میشه همون حالت مخالفت با روند. از قدیم مغز انسان برای محافظت از شخص، از دوستی با بقیه دوری میکرده و به طور پیشفرض همه رو دشمن میدیده و حالت جنگ میگرفته تا آسیب نبینه.
    حالا الان هم این جنگیدن با روند و مخالفت با روند احتمالا ریشه در این قضیه داره

  20. مقاله بسیار مفیدی بود

  21. زهرا کشاورز 2022-05-28 در 11:32 پاسخ

    سلام جناب امینو سپاس به خاطر تمام مطالب ارزشمندی که در سایت قرار میدین

  22. فرقش در روند این هست که اگه تو ضرر رفتی ولی چون با جریان اصلی هستی همون جریان ازت محافظت میکنه

  23. بسیار عالی.ممنون از استاد دهقان عزیز و دوستانی که در جمع آوری و انتشار این مقاله ها همکاری دارند

  24. سپاس فراوان استاد امینو ی بزرگ
    قطعا نام شما هم به عنوان یکی از برترین معامله گران بازارهای مالی، در تاریخ جاودانه خواهد شد

  25. زهره پسندیده 2022-06-12 در 22:44 پاسخ

    سلام استاد عالی بود . ممنون بابت مطالب نابی که در اختیارمون قرار میدید

  26. لذت بخش ترین تفریح برای من خرید کردنه و هر زمان خوشحالم میرم خرید، حالا خورد و خوراک برای خونه یا لباس و کتاب و …
    بهترین خرید و با ارزش ترین خریدی که توی کل زندگیم داشتم، خریدن دوره های پرایس اکشن و فرکتالی هستند.

    سلامت و شاد باشی استاد امینو

  27. بسیار عالی ممنون استاد که انقد وقت میگذارید
    من همیشه گفتم شاگرد امینو اگه موفق نشه مدیونه تا آخر عمرش ، چون استادش واقعا استاده 😍😍❤️❤️❤️
    استاد اخلاق، استاد تکنیک ،استاد روانشناسی ، استاد بردباری ، استاد تواضع و اگه بخام همشو بگم اینجاها جاش نمیشه
    اینم بگم استاد امینو ما اگه هم سطح یا بالاتر از برترین معامله گران تاریخ نباشه ، به هیچ عنوان پایینتر نیست 💪💪💪💪❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  28. فوق العاده بود ،ممنون از خانواده ی بزرگ آکادمی ویو

  29. وقت بخیر کتاب مونهیسا هوما رو میخوام البته بصورت کامل کجا باید بدست بیارم چند کتاب دادم که همه قسمتی از کتاب اصلی هستند و کامل نیستند ممنون میشم راهنمائی بفرمائید

  30. کاش اینجا هم مثل تاپیک ها گزینه لایک رو داشت که هم متن اصلی و هم صحبت دوستان رو لایک کنیم و از اضافه شدن نظراتی مثل عالی، خیلی خوب، متشکرم و غیره پرهیز بشه. ممنونم، مقاله جالب، پر بار با پشتوانه قوی ای بود.

  31. سعید رضا رادمنش 2022-06-13 در 17:16 پاسخ

    سلام استاد الان صدها بار پرایس اکشن رو دور کردم و خلاصه برداری کردم امروز باز داشتم خلاصه برداری می کردم بخاطر همین دارم عالی درک میکنم مقالات شما رو . سپاسگذارم استاد که با تمام وجودتون از ما حمایت می کنید

  32. استاد جان عالی بود
    ممنون بابت مطالب خوب و ارزشمندتون و وقتی که برای ارتقا دانش و مهارت ما میگذارید

  33. سپاس از سرگذشت نویسی جناب هوما
    آیا این شکل نموداری و چارتی که ما داریم , در زمان جناب هوما هم بوده.
    یعنی در دو بعد زمان و قیمت؟

  34. کندل استیک ها خود به تنهایی معجزه‌ای هستند منتها این معجزه یک عیب کوچک دارد و آن «زمان» است وایچیموکو، مشکل زمان در کندل استیک ها رو حل مرده است.

  35. بسیار عالی بود استاد کبیر
    سرگذشت بزرگان معامله گر امید و اراده ی قوی برای ادامه دادن راه ما هست
    سپاس فراوان

  36. مفید و ارزشمند

  37. تشکر میکنم از استاد عزیزم

  38. بسیار عالی و مفید دست شما درد نکنه

  39. سلام استاد گرامی
    خیلی ممنونم از لطف شما

  40. سلام درود خدمت تمامی عزیزان خیلی لذت بردم از مقاله عالی بود (legendary)

    از استاد عزیز (سامورایی زمان حال) جسی لیورمور(خرس بزرگ) ویلیام دلبرت گن افسانه ای هم مقاله بزارید بی صبرانه منتظریم

  41. عرض ادب و احترام
    تشکر از شما و تیم خوب اکادمی
    این همه اطلاعات مفید رو از کجا میارید استاد.ممنون ممنون ممنون ممنون.

  42. من فکر نمی‌کنم هیچ روش، سیستم یا ربات معاملاتی وجود داشته باشد که به اندازه پرایس اکشن معتبر باشد و برای مدت‌زمان طولانی و در شرایط مختلف، نتیجه‌بخش باشد.
    من با این جمله خیلی موافق نیستم ، بلکه سبک های قدرتمند دیگری مانند الیوت نئوویو وجود دارن، با این که سیگنال کمی میدن ولی اکثر سیگنال ها موثق هستن، هر موقع در بازار های مالی تعصب به روشی یا استادی داشته باشیم اصلا به وادی معامله گر موفق و مستمر وارد نشده ایم
    با تشکر

  43. عالی مثل همیشه استاد🙏🙏❤️❤️

  44. . سه روزه پشت سر هم روند های از مارکت رو تشخیص میدم و باهاش حرکت میکنم ولی وسط روند یهو معاملاتم رو میبندم و خلافش رو میگیرم . و خب قیمت همچنان در جهت روند حرکت میکنه و تمام سود های منو میگیره و کلی هم بهم ضرر میزنه . همین ک این کار رو تکرار میکنم خیلی عذاب آوره . باید این مسئله رو حل کنم

  45. سلام و عرض ادب ،ممنون از استاد امینوی عزیز بابت مطالب کاربردی پرایس اکشن که در آکادمی تدریس میشه و سپاس خدای را که دانشجوی شما هستیم

  46. سعید رضا رادمنش 2023-08-20 در 20:54 پاسخ

    سلام به استاد عزیزم
    استاد به نظر من پرایس اکشن شما یک گنج بی انتها هست که در اختيار من است و مثل یک الماس من بهش نگاه می کنم و هر دفعه که دور می کنم درک بهتری نسبت به اون دارم
    استاد بخاطر تک تک لحظاتی که برای پیشرفت تصاعدی ما قدمهای عالی برمیدارید سپاسگزارم

  47. هوما در کتاب خود تحت عنوان «سرچشمه طلا – یادداشت سه میمون از پول» که در سال ۱۷۵۵ میلادی نوشت، اظهار می‌کند که جنبه روانشناسی بازار برای موفقیت در معامله‌گری بسیار مهم است و احساسات معامله‌گران روی قیمت بسیار تأثیرگذار می‌باشد

    روند بیش از ۲۵۰ سال است که دوست شماست، پس با آن سر جنگ نداشته باشید!

    امروزه هم معامله کردن در جهت روند، همچنان راحت‌ترین روش معامله کردن است، اما معامله‌گران مدام سعی دارند با روند بازار مخالفت کنند. خیلی ساده بخواهم بگویم، حتما پشت هر روند قدرتمندی دلیلی وجود دارد، بنابراین اصلا منطقی نیست که سعی کنید در خلاف جهت آن معامله کنید

    اگر می‌خواهید ببینید در بازار چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، فقط کافی است به نمودار قیمت نگاه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید