حالت شب

مدیتیشن برای موفقیت در معامله‌گری فارکس

by روانشناسی بورس و بازار فارکس in 2021-02-14
حالت شب

مدیتیشن برای موفقیت در معامله‌گری فارکس(Meditation For Trading)

مقدمه

مدیریت ذهن و آرام نگه داشتن آن از مهم ترین اهداف در مدیتیشن و روانشناسی موفقیت در آموزش فارکس است.از اوایل سال ۲۰۰۰، هر روز پیش از شروع معامله‌گری (یا هر کار مهم دیگری) یک کار را برای مدت بیش از یک ساعت انجام می‌دهم: مدیتیشن

در تمام این مدت با یک مربی مدیتیشن کار کرده‌ام و خیلی بیشتر از ۶۰۰۰ ساعت تمرین مدیتیشن داشته‌ام.

در سال ۲۰۱۱ دوره یک ساله مدیتیشن را به اتمام رساندم که طی آن هر روز چندین ساعت با قوانین خیلی سخت‌گیرانه تمرین می‌کردم.

در حال حاضر اگرچه تمرینات من در زمینه مدیتیشن تکامل و پیشرفت پیدا کرده، اما یک تمرین را از همان روز اول و تمرین دیگری را از سال ۲۰۰۴ بطور مداوم انجام داده‌ام. مطابق توصیه‌های مربی من، ممکن است موارد دیگری هم به تمرینات من اضافه شوند، اما این دو تمرین برای بیش از یک دهه پای ثابت تمرینات من بوده‌اند.

از روانشناسی معامله‌گری تا علوم اعصاب

اگر در میان مقالات مربوط به روانشناسی معامله‌گری جستجو کنید، نویسندگان بسیاری را مشاهده خواهید کرد که به موضوع مدیتیشن پرداخته‌اند. البته من که فکر نمی‌کنم اینکه الان روانشناسان به اهمیت مدیتیشن پی‌ برده‌اند اساساً ربطی به کشفیات و مستندات علوم اعصاب در خصوص مزایای مدیتیشن برای مغز، ذهن و بدن داشته باشد!

اگرچه فکر می‌کنم خیلی خوب است که روانشناسان درباره اهمیت مدیتیشن و اینکه چه تاثیرات مثبتی روی معامله‌گری (همچنین روی ذهنیت و سلامت ذهنی شما) می‌نویسند، اما اکثر آن‌ها تجربه واقعی از انجام تمرینات مدیتیشن ندارند و صرفا بصورت نظری و مفهومی روی این موضوع بحث می‌کنند. به همین خاطر مطالعه این قبیل مقالات جز اینکه شما را برای شروع تمرینات مدیتیشن تحریک کند، مزیت دیگری نخواهد داشت.

یک تجربه

من هم به نوبه خودم سال‌هاست که درباره انجام مدیتیشن به منظور بهبود عملکرد ذهنی و معامله‌گری صحبت کرده‌ام، اما الان می‌خواهم یک نوع از تمرینات مدیتیشن برای معامله‌گری را با شما به اشتراک بگذارم که برای هزاران ساعت آن را تجربه کرده‌ام.

اگر در پایان تصمیم گرفتید که این تمرین بخصوص را انجام ندهید و تمرین دیگری را انتخاب کنید، دو توصیه مختصر برای شما دارم:

۱) هر نوع تمرینی که انتخاب می‌کنید، حتما از جانب یک مربی مدیتیشن باشد. در این صورت شخصی هست که با توجه به تجربیاتی که داشته، شما را در انجام تمرینات راهنمایی کند و بعلاوه شما را از مشکلات، چالش‌ها و موانعی که در مسیر پیشرفت شما وجود دارند، آگاه کند.

۲) این مربی بتواند تمرینات و میزان پیشرفت شما را زیر نظر داشته و نظرات خود را در مورد تمرینات شما بگوید. اما چرا؟

خوب، چند لحظه فکر کنید. «شما» به تنهایی و بدون هیچ راهنمایی تمرین مدیتیشن انجام می‌دهید، بنابراین فقط این «شما» هستید که سعی دارید در «خودتان» پیشرفتی ایجاد کنید. به عبارتی دیگر، این تفکر خود شما است که پیشرفت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و سپس نتیجه را اعلام می‌کند. بنابراین یعنی شما هیچ‌وقت خودتان، ذهن خود و باورهای حاصل از شرایط خود را ترک نمی‌کنید.

هشدار!

صرفا جهت اطلاع، شما نمی‌توانید فقط بصورت تئوری در مورد مدیتیشن مطالعه کنید و انتظار داشته باشید که در این زمینه به خوبی هم عمل کنید. شما باید تمرینات را انجام دهید. هر چقدر هم که در این زمینه کتاب بخوانید، جوابگو نخواهد بود.

این نکته بسیار مهمی در مورد مدیتیشن است. ضریب هوشی (IQ) برای تمرین مدیتیشن هیچ معنایی ندارد. شما ممکن است بهره هوشی بسیار بالایی داشته باشید، یا اینکه صد سال درباره مدیتیشن مطالعه کنید، اما در نهایت هیچ کدام این‌ها پیشرفتی در تمرینات مدیتیشن شما ایجاد نخواهند کرد.

بلکه برای ایجاد پیشرفت باید بنشینید و روی خود کار کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

تمرین نکردن مثل این است که تشنه باشید، اما فقط لیوان آب را تماشا کنید یا صدای آب را بشنوید. شما هرگز نمی‌توانید بدون نوشیدن آب، تشنگی خود را برطرف کنید.

قرص جادویی؟

لازم به ذکر است که هیچ قرص و دارویی وجود ندارد که بتواند به یکباره تمرینات مدیتیشن شما را متحول کند. تنها به خود شما بستگی دارد که تمرینات را انجام دهید. شما باید مدیتیشن را لمس و تجربه کنید. اگرچه بعضی نکاتی هستند که می‌توانند تمرینات مدیتیشن را آسان‌تر کنند، اما هیچ قرص و معجونی وجود ندارد.

مدیتیشن برای معامله‌گری

حالا بپردازیم به تمرینی که شما می‌توانید برای معامله‌گری انجام دهید.

سلب مسئولیت: این تمرین برای معامله‌گری طراحی نشده، بلکه هزاران سال پیش ابداع شده است. من شخصاً ده‌ها نوع تمرین مدیتیشن را انجام داده‌ام، اما تنها چند مورد از آن‌ها را با جدیت و بطور مرتب دنبال کرده‌ام. این مورد یکی از آن دسته تمرینات است که قصد دارم با شما به اشتراک بگذارم و تمرینی است که به نظرم برای معامله‌گری و بهبود عملکرد معاملاتی شما بسیار مناسب است.

این تمرین «شاماتا» (Shamatha) نام دارد که می‌توان آن‌ را «آرام ماندن» ترجمه کرد. تمرین شاماتا مراحل بسیاری دارد، اما در اینجا از مرحله اول شروع می‌کنیم.

انجام این تمرین مزایای بسیاری دارد که در طول این مقاله به آن‌ها اشاره خواهم کرد، اما شماری از مزیت‌های این تمرین عبارتند از:

۱) افزایش نظم و وضوح فکری

۲) پیدا کردن بینشی فراتر از هوش و ذکاوت

۳) پرورش دادن ذهنی آرام‌تر

۴) کاهش نویزها و اختلالات ذهنی

۵) کاهش اثرپذیری در برابر احساسات و در عین حال افزایش هوش عاطفی

۶) افزایش توانایی شناسایی الگوها

و بسیاری موارد دیگر

من می‌توانم به مدت ۲ تا ۳ سال دیگر همینطور درباره مزایا و فواید مدیتیشن صحبت کنم، اما همین قدر برای جلب توجه و علاقه شما کافی است. حال بپردازیم به خود تمرین.

وضعیت نشستن روی صندلی

نحوه نشستن شما برای این تمرین، تاثیر مستقیمی روی جسم، ذهن و انرژی شما خواهد داشت. برای افرادی که مشکلاتی در ناحیه کمر دارند یا دردی احساس می‌کنند، توصیه می‌کنم روی صندلی بنشینند. این صندلی بایستی پشت صافی داشته باشد و برای اینکه مدتی روی آن بنشینید به اندازه کافی راحت باشد.

در زمان نشستن، پشت شما باید صاف باشد، چانه موازی کف زمین و دست‌ها روی پاها قرار بگیرند (کف دست‌ها رو به پایین). همچنین اگر بخواهید می‌توانید دستان خود را در حالت مودرا (mudra) قرار دهید، یعنی نوک انگشت اشاره خود را روی نوک انگشت شست قرار دهید (البته باز هم کف دست‌ها رو به پایین).

زانوها باید به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله داشته باشند (یا کمی کمتر) و همچنین پاشنه پا با زاویه ۹۰ درجه و مستقیم زیر زانو قرار بگیرد. پاها باید صاف باشند و انگشتان پا به سمت بیرون قرار بگیرند.

مثالی از این نحوه نشستن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

وضعیت نشستن روی کوسن

افرادی که کمی منعطف‌تر هستند می‌توانند از یک کوسن سفت، بالش یا زافو (zafu) که یک کوسن مخصوص مدیتیشن است، استفاده کنند (خودم شخصاً از زافو استفاده می‌کنم). وضعیت ستون‌فقرات، چانه و دست‌ها باید همانند نحوه نشستن روی صندلی باشد که در بالا توضیح داده شد.

تنها تفاوت این طرز نشستن در چگونگی قرار گرفتن پاها است. من توصیه می‌کنم مانند تصویر زیر بصورتی بنشینید که پاها به شکل ضربدری قرار بگیرند.

کوسن گرد و مشکی رنگی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، زافو نام دارد. بعلاوه این فرد روی یک تشک کوچک نشسته که نسبت به زمین راحتی بیشتری دارد. پای سمت راست در مقابل پای سمت چپ قرار گرفته است و من هم به همین شکل تمرین می‌کنم. البته من توصیه نمی‌کنم که قوزک یک پا را روی پای دیگر قرار بدهید، مگر اینکه بدن خیلی منعطفی داشته باشید که بتوانید بدون هیچ زحمتی این حرکت را انجام دهید.

ضمناً وضعیت قرار گرفتن دست‌ها باید همانند تصویر اول باشد. خوب پس تا اینجا با طرز نشستن برای تمرین مدیتیشن آشنا شدید.

توجه: اگر روی یک کوسن می‌نشینید و زانوهای شما روی زمین قرار نمی‌گیرند (مانند تصویر فوق)، زیر هر زانو یک کوسن قرار بدهید. این امر از کشیده شدن یا جمع شدن عضلات پای شما جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود بتوانید راحت‌تر بنشینید.

نفس کشیدن

برای این تمرین توصیه می‌کنم نفس عمیق بکشید، اما هر دو عمل دم و بازدم از طریق بینی انجام شود. این شیوه تنفس کردن بطور طبیعی ذهن را آرام می‌کند، سرعت نفس کشیدن را کاهش می‌دهد و همچنین باعث آرامش دستگاه عصبی مرکزی می‌شود. تمام این حرکات سبب می‌شوند تا ذهن خیلی راحت‌تر با تمرین مدیتیشن درگیر شود.

تمرکز

چشم‌ها باید باز باشند و به یک نقطه خیره شوند، اما نه خیلی سخت و نه خیلی سست و خواب‌آلود. متاتریدر و همه نمودارها را ببندید، تلفن همراه خود را خاموش کنید و خود را در فضایی عاری از هرگونه حواس پرتی قرار دهید. اگر بتوانید به نقطه کوچکی روی کف زمین خیره شوید، خیلی خوب می‌شود. یا اینکه می‌توانید به نقطه‌ای روی دیوار نگاه کنید که کمی پایین‌تر از سطح چشمان شما باشد. این نقطه نباید هیچ حرف یا کلمه‌ای باشد تا هیچگونه فعالیت ذهنی اضافه برای شما ایجاد نکند.

در این تمرین تمرکز شما روی نفسی که می‌کشید و بیرون می‌دهید، قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید قدری سخت‌تر تمرین کنید، می‌توانید نفس خود را از ۱ تا ۲۱ و برعکس بشمارید. اگر هر لحظه ترتیب شمارش اعداد را فراموش کردید یا دچار حواس پرتی شدید، فقط به خود بگویید (بصورت درونی و نه با صدای بلند) «رها کن». وقتی این را گفتید، مجددا روی تنفس خود تمرکز کنید و به شمارش اعداد ادامه دهید.اگر کسی بتواند بدون گفتگوی درونی با خود از ۱ تا ۲۱ و برعکس بشمارد، من واقعا شوکه می‌شوم. تقریباً ۹۹٫۹۹۹۹۹۹% مردم وقتی این تمرین را انجام می‌دهند، نمی‌توانند بدون هیچ وقفه‌ای به شمارش اعداد ادامه دهند. البته می‌دانم خیلی خوشایند نیست، اما در هر صورت شما معامله‌گر هستید و چالش‌ها را دوست دارید.

می‌توانم بگویم از بین هر ۱۰۰ نفری که این تمرین را انجام می‌دهند، تقریبا ۵ تا ۷ درصد افراد آن را بطور مرتب تکرار می‌کنند. از بین آن‌ها هم شاید تنها ۵ تا ۱۰ درصد برای مدت‌زمان طولانی به انجام این تمرین ادامه دهند. و از بین این عده هم شاید فقط ۵ درصد پیشرفت کنند و تمرین شاماتا را تکمیل کنند.

اگر به دنبال قله‌ای برای فتح کردن بودید، همین تمرین یک قله مرتفع است.

زمان

اینکه هر بار برای چه مدتی این تمرین را انجام دهید، به نظرم ۱۰ دقیقه حتی بیشتر از کافی است. اگر قصد دارید این تمرین را بطور مرتب و منظم انجام دهید، یک زمان مشخص از روز را به آن اختصاص دهید. بهترین زمان برای این تمرین اول صبح (پیش از اینکه کار یا معاملات خود را شروع کنید) یا شب‌ها حدود ۳۰ دقیقه قبل از خواب است.

هر دوی این زمان‌ها برای مدیتیشن عالی هستند، اما از روی تجربه می‌گویم که بهترین زمان برای انجام این تمرین همان ابتدای صبح است. چرا که نظم و انرژی ذهنی شما را در طول روز تنظیم می‌کند و تمام امورات شما را در یک حالت آگاهی کامل ذهنی و وضوح فکری قرار می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنم این تمرین را حداقل هفته‌ای ۳ مرتبه انجام دهید. ۴ تا ۵ بار در هفته بهتر است، ولی انجام آن در هر هفت روز هفته فوق‌العاده است. نکته مهم این است که خیلی به خودتان سخت نگیرید. تا حدی که می‌توانید تمرین کنید، اما ثبات قدم داشته باشید. مهم این است که استمرار داشته باشید، اما در هر صورت فواید این تمرین ارزش تمام زحمات آن را دارد.

فواید تمرین مدیتیشن

همه ما باید به دنبال ارتقاء سلامت ذهنی خود باشیم، لذا خوب است بعضی از مزایا و فواید انجام مستمر تمرین مدیتیشن را بدانیم.

من می‌توانم تمام مواردی که دانشمندان در خصوص مدیتیشن گفته‌اند را دوباره تکرار کنم. اما در عوض می‌خواهم براساس تجربه شخصی خودم به شما بگویم که با انجام مستمر و منظم تمرین مدیتیشن چه تغییراتی می‌توانید ایجاد کنید و چه چیزهایی را می‌توانید تجربه کنید.

ذهنی که از افکار حاصل از شرایط محیطی و احساسات مزاحم و پریشان‌کننده خالی شده باشد، بطور طبیعی شفاف، خلاق و شاد و خوشحال می‌شود. ضریب هوشی (IQ) و توانایی شما در شناسایی الگوها افزایش می‌یابد و بصیرت نافذی بدست می‌آورید که فراتر از هوش و اطلاعات خواهد بود.

از طریق انجام تمرین مدیتیشن، تمام دنیا به یک کتاب از اطلاعات تبدیل می‌شود که با شما ارتباط می‌گیرد و هوش طبیعی و ذاتی شما را بیدار می‌کند. دنیایی که الان تجربه می‌کنید، در مقابل چشمان شما شروع به تغییر می‌کند.

در نهایت نتایج حاصل از این تمرینات به تدریج جسم، طرز صحبت کردن و ذهن شما را دگرگون می‌کند و به مرور به تمام جنبه‌های عملکرد معاملاتی و زندگی شما نفوذ می‌کند. دیگر ذهن شما برای شما کار خواهد کرد، نه ضد شما (هم در زندگی و هم در معامله‌گری).

شما دیگر همه چیز را به همان شکلی که هست خواهید دید، نه به آن صورت محدودی که یک ذهن مشروط می‌بیند.

اگر این همه دلایل کافی برای انجام تمرین مدیتیشن نیستند، دیگر نمی‌دانم چه دلیل دیگری می‌تواند قانع‌کننده باشد. لازم است قدری به لحاظ ذهنی ورزش کنید و زحمت بکشید و اگر ثبات قدم داشته باشید و این تمرین را بصورت مستمر انجام دهید، خودتان شاهد نتایج فوق‌العاده آن خواهید بود.

حرف آخر

حالا شما اطلاعات اولیه‌ای درباره مدیتیشن و اینکه چرا می‌تواند عملکرد معاملاتی و ذهنی شما را تغییر دهد، در اختیار دارید.

همچنین تمرین بسیار ساده‌ای را با جزئیات اینکه چطور بنشینید، اعضای بدن خود را در چه وضعیتی قرار دهید، چگونه تمرکز کنید و نفس بکشید را یاد گرفتید که می‌توانید آن را انجام دهید. من تنها قسمتی از مزایا و فواید انجام این تمرین بیان کردم، اما اثری که روی تمام جنبه‌های زندگی شما خواهد داشت، بسیار گرانبها است.

این تمرین را امتحان کنید و لطفا نظرات خود را بیان کنید و اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید

من خالصانه امیدوارم شما این تمرین را انجام دهید و از تمام فواید آن بهره‌مند شوید، عملکرد معاملاتی خود را دگرگون کنید و برای خود ذهنیت یک معامله‌گر موفق را ایجاد کنید.جهت دریافت تکنیک های عملی برای کنترل استرس در زمان معامله گری مقاله “ روش‌های کنترل استرس در حرفه معامله‌گری ” را مطالعه فرمایید.

 

گرداوری و ترجمه : آکادمی ویو

منبع: ۲ndskiesforex-amino

اینستاگرام اکادمی ویو 

یوتیوب آکادمی ویو

4.8/5 - (428 امتیاز)
78 Comments
  1. از طریق انجام تمرین مدیتیشن، تمام دنیا به یک کتاب از اطلاعات تبدیل می‌شود که با شما ارتباط می‌گیرد و هوش طبیعی و ذاتی شما را بیدار می‌کند. دنیایی که الان تجربه می‌کنید، در مقابل چشمان شما شروع به تغییر می‌کند.

    بسیار عالی بود مثل همیشه 🙂

    • استاد یک روش هم همزمان با شمردن تنفس گوش دادن به ضربان قلب هستش واقعا محشر میکنه

      • برای شنیدن صدای قلب به سکوت نیاز داریم چطوری هم شمارش انجام میدید هم تمرکز میکنید روی صدای قلب ؟

      • سلام میشه لطفا لینک اهنگی که زیر صدای ویدیوهاتون میزارین و توی سایت قرار بدید . واقعا اهنگ فوق العاده و ارامش بخشی هست

    • درود و وقت بخیر خدمت استاد بزرگم
      فاصله ای که به نقطه مورد نظر تمرکز میکنیم هم کمی حائز اهمیت هست فکر میکنم و بعد از کمی تمرین متوجه اون شدم
      کمی سیاه رفتن چشم هم ارتباط مستقیم با جریان خون و انرژی در بدن و امادگی جسمانی داره و حس میکنم فعالیت فیزیکی بسیار مهمه قبل از مدیتیشن شاماتا و همینطور وضعیت نشستن که بهتره از تشکچه ای سفت مانند زافو که در ایام قدیم درون اون رو پر از کاه میکردند استفاده بشه، من به شخصه از یک بالشتک کنفی رو دولا شده استفاده میکنم.
      ادامه میدم و نتیجه رو ۶ ماه بعد مجددا کامنت میکنم
      با سپاس ار استاد بزرگ امینو

  2. فوق العاده مفید بود متشکرم

  3. خیلی خیلی عالی بود تشکر از استاد عزیز بابت به اشتراک گذاشتن این مطالب بکر و دل نشین

  4. بسیار متشکر از این مققاله عالی ما که به اسستاد مدیتیشن دسترسی نداریم. این مقاله بسیار عالی و کاربردی. خسته نباشید و خدا قوت

  5. به نام خداوند نامحدود
    سلام بر استاد آمینو
    چرا مدیتیشن؟
    یه کوچولو میخام راجع به انسان توضیح بدم
    انسان تشکیل میشه از چندین دستگاه مثلا تنفسی
    عصبی و … هر دستگاه از چندین اندام تشکیل شده
    هر اندام از چندین بافت تشکیل شده هر بافت از چندین سلول تشکیل شده هر سلول از چندین مولکول تشکیل شده هر مولکول از چندین اتم تشکیل شده درون هر اتم چندین ذره وجود داره پروتون نوترون الکترون، الکترون بعد از چندین مرحله تبدیل به انرژی میشه این انرژی یا همون
    روحی که خدا بر آدم دمیده چون از جانب خداوند
    این روح یا انرژی نامحدود
    شما وقتی مدیتیشن میکنی از منبع انرژی ها
    یعنی خداوند برای پاک کردن داده های بی ارتباط
    با هدفت کمک میگیری و ذهن شما درون شما میشه مثل آب به راحتی شکل میگیره طبق هدفی که میخوای بهش برسی
    یادتون باشه انرژی ها از بین نمی روند بلکه از شکلی به شکل دیگر در می آیند

    • ابراهیم 2022-10-23 at 11:48 پاسخ

      چندین اتم تشکیل شده درون هر اتم چندین ذره وجود داره پروتون نوترون الکترون، الکترون بعد از چندین مرحله تبدیل به انرژی میشه این انرژی یا همون
      روحی که خدا بر آدم دمیده
      بر اساس جمله ای که شما گفتید یعنی به ماهیت رو ح پی برده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فکر می کنم این قسمت درست نباشد

  6. کاربردی ترین و جذاب ترین مطلبی که در مورد مدیتیشن خوانده بودم
    واقعا اگر بشه ذهن رو خالی کرد از افکار ناگوار و خشن کمک بزرگی به عملکرد ما میشه به خصوص در معامله گری
    کاشکی یک منبع مفید برای یادگیری و کار کردن بیشتر مثلا یک کتابی که استاد خودشون تایید کنند هم ارائه میشد، متاسفانه مطالبی که سایت های مختلف می نویسند اصلا شفاف و کاربردی نیست، همه در مورد فواید کلی اون صحبت می کنند و کسی نیست که در این تمرین حرفه ای باشه و توضیح بده چه مزیت هایی به دنبال داشته

    • سلام وقت بخیر
      در انجمن معرفی کتاب و کتابخوانی چند کتاب خوب در این مورد معرفی شده
      امینو

  7. بسیار عالی
    ممنون

  8. سلام وشب بخیرخدمت استاد امینو عزیز ،من تازه به آکادمی پیوستم و افتخار دانشجویی استاد امینو را پیدا کردم.تقریبا چند هفته ای هست که شروع به مدتیشن کردم .البته شیوه ی مدتیشن من یکم متفاوت هست،به این صورت که ،این مدتیشن باید هرشب انجام شود و به صورت هفتگی تایم را افزایش میدم و شروع ازهفته ای ۸دقیقه و اضافه کردن هر هفته دودقیقه به تایم مدتیشن میباشد وباتوجه به سنی که داری این تایم و در نهایت به سی دقیقه میرسونی .مثلا برای یه شخص ۲۲ساله از ۸دقیقه تا بیست و دو دقیقه افزایش پیدا میکند.و زمانی که بیست و دو دقیقه رسیدباید روی همین تایم قفل شود .در این مدتیشن چشم ها بسته هست و فقط به تنفس توجه میکنی .
    تجربه ی جالب خودم از مدتیشن این هست که ،گاهی اوقات که احساسی رو سر کوب میکنم تبذیل به علائم بدنی میشه برام .مثلا اگه جایی خشم و سر کوب کنم تبدیل به سر درد میشه ،که من تونستم با مدتیشن سر دردو از بین ببرم،البته طبق گفته های استاد امینو مدتیشن خیلی فوایدی زیادی داره که لازمه ی داشتن یک زندگی سالم هست .

  9. بسیار جالب بود،سپاس فراوان
    دو نکته جالب داشت برای من که با بقیه مدیتیشن ها متفاوت بود،یکی اینکه. دست رو به پایین باشه و اینکه چشم باز و رو به پایین باشه.
    به نظر من بازخورد یک مدیتیشن برای افراد مختلف میتونه متفاوت باشه و بستگی به درجه آگاهی شخص نسبت به خودش،دنیای اطرافش و انرژی موجود در این عالم داره.

  10. بسیار عالی بود و خوشحالم که رشد رو در تمامی ابعاد زندگی در این اکادمی میبینم
    بنده تجربه های متفاوتی از مدیتیشن و عملکرد ذهن دارم که واقعا در زندگی کمکم کرده و البته چون ناخوداگاه انجام میدادم الان انجام خوداگاهش برام کمی دشوار شده

  11. درود بزرگوار
    اولین مطلبی است که در باره مدیتیشن خواندم
    تمام شنیده هام این بود که بحالت خاصی نشسته و به نقطه ای خیره میشوند و در این زمان به چیزی فکر نمیکنند
    تمرین را با نشستن روی صندلی بطریقی که فرمودید شروع کردم و با هربار دم و بازدم از شماره ۱ الی ۲۱ و در ادامه برعکس تا ۱
    و مجدد برای بار دوم تکرار کردم
    هرقدر به انتهای تمرین نزدیکتر میشدم تنفسم بسیار آرام میشد و کمی احساس خواب آلودگی میکردم .
    آیا این وضعیت طبیعیه ؟
    واگر احیانا توصیه ای دارید .

  12. به شدت عالی و کاربردی
    واقعا خسته نباشین

  13. علیرضا احمدی 2021-02-15 at 01:25 پاسخ

    سلام
    میخواستم نکته ایی رو بگم نمی‌دونم این رو داخل سایت میزارید یا نه
    و اگه بگم هم شاید بعضیا باب میلشون نباشه حرفم
    ما در مدیتیشن و انرژی گرفتن دو تا انرژی مغناطیسی داریم یکیش که خداست و اون یکیم شیطانه
    شما زمانی که میخوای مدیتیشن کنی باید فرم بدنت مثلثی شکل باشه که برمیگرده به اون حالت شیطان پرست معروف…. که بهمین شکل انرژی خودش رو از شیطان می‌گرفت
    در این نوع مدیتیشن ما انرژی که میگیریم انرژی شیطانیه
    یوگا از کجا اومده از هند حالا اکثر خدایان هندی چه کسی بودن شیاطین

    شاید پیچیده باشه اما با یه سرچ ساده تو اینترنت آثار آقای رائفی پور میتونید بهش برسید با مدرک و سند

    • 🙄 باهاتون اصلا موافق نیستم. بهتر بیشتر مطالعه بفرمایین البته نه فقط مطالب جناب رائفی پور

    • اگر تمرین کنید هیچوقت این حرف رو نمیزنید،تمرینی که ادمو قوی تر متمرکز تر آگاه تر بکنه،چطور امکان داره شیطانی باشه،انسان کامل مسلمان یهودی یا مسیحی نباید باشه،باید انسان بیدار و آگاه باشه.

    • ابراهیم 2022-10-23 at 12:32 پاسخ

      ممکنه نظرات شما صحیح باشد ولی تمام اختراعات جهان غرب هم از همین قماشند پس ایا ما نباید از انها استفاده کنیم؟یلکه باید از انها در جهت صحیح و درست استفاده کنیم

  14. عالی بود …به نظرم ما فقط اطلاعات و انرژی هستیم که در کالبد انسانی در حال تجربیات هستیم و اگر بتونیم بیشتر به سمت انرژی بریم میتونیم با کائنات .. هستی ..هوش برتر ..خدا با هر اسم دیگه ای که روش بگذاریم ارتباط برقرار کنیم …

  15. با سلام خدمت جناب امینو
    بی مقدمه و صریح بگویم، راستش برایم غیر قابل باور است که همچین شخصی با این دیدگاه ژرف و عمیق و حقیقت جو، در این حیطه جلوی راهم قرار گرفته چرا که من تازه کاری بیش نیستم.
    من سالهاست نوازنده پیانو هستم و مدرس پیانو و سالهاست با تمرین مدیتیشن به سبک « تی ام » اشنا هستم و تمرین میکنم و برای شاگردان هم همیشه قسمتی از کلاس رو به تشریح اهمیت مدیتیشن اختصاص میدم.
    مدیتیشن راهی برای بالا بردن کیفیت زندگی انسان است.

  16. سلام خدمت استاد عزیز.واقعا آدم لذت میبره از همچین آکادمی.همه چی تمومه.استاد نه حرف داری نه حریف.

  17. سلام استاد بسیار عالی بود
    فقط قسمت مربوط به شمردن نفهمیدم چجوریه؟
    یعنی هر دم و بازدم یدونه حساب کنیم و از ۱ تا ۲۱ بریم و برعکس با هر دم و بازدم از ۲۱ بیایم تا ۱؟ درسته؟

    • سلام وقتتون بخیر
      بله دوحالت براش هست آسونش اینه که به دم شماره یک و به بازدم شماره دو رو بدید الی ۲۱
      در حالت سختش هر دو و باز دم یک شمارش.مثلا در شماره سوم شما سه دم و بازدم انجام دادید.

  18. علی شرافت 2021-02-15 at 19:16 پاسخ

    سلام. مطلب خوبی بود
    آیا کار بر روی چاکراها هم همین خروجی را دارد؟
    کسی اگر اطلاع داره توضیح بده

  19. سلام. سکوت بهتره یا همراه با موسیقی ملایم باشه؟

  20. مفید بود . مطالب که از روی تجربه گفتین درکشو اسون تر میکنه

  21. سلام خدمت استاد بزرگوار
    من ی سوال برام پیش امد وقتی داشتم انجام میدادم
    اونم این بود که:وقتی داشتیم نفس کشیدن رو شمارش میکردیم وقتی تونستیم انجام بدیم یعنی شمارش رو انجام دادیم بدون خطا دیگه ادامه ندیم ؟ یا ادامه بدیم تا ی تایم خاصی مثلا من بگم من ۱۰ دقیقه این کار رو انجام میدم و کاری با اینکه بتونم اونو شمارش کنم یا نتونم ندارم؟

  22. سلام .وقتتون بخیر
    بنده تقریبا ۱ ساله که دارم تمرینات رو انجام میدم. کتاب دعوت به تمرین ذن رو مطالعه کردم .بعد از اون کتاب ماورا طبیعی شدن از دکتر جودیسپنزا رو مطالعه کردم.در اون کتاب ایشون از نحوه تاثیر فیزیکی مدیتیشن روی بدن و فیزیک کوانتوم صحبت میکنن.برای دوستانی که به فیزیک علاقه دارند بسیار کتابه جالبیه.بعد از این مطالعات خیل ایمانم بیشتر شد به تاثیرات مدیتیشن. یک روز صبح اتفاق عجیبی برای من افتاد.قابل بیان کردن نیست.زندگیه من از اون روز متحول شد.تغییر کرد.ناگهان احساس نظم و یکپارچگی بسیار زیادی در این جهان احساس کردم.بی نهایت فوق العاده بود.نزدیک طلوعه خورشید بود و تا به حال اینقدر زیبا ندیده بودم این جهان رو.همه چیز منظم در حال انجام بود.کلی سوالات از کودکی داخل ذهن من بود که من حتی فراموششون کرده بودم.راجع به جهان هستی.خداوند و… به طرز عجیبی تمام جوابها خیلی روشن و شفاف پاسخ داده میشد.باورتون نمیشه خودمو احساس میکردم که چقدر محدود شدم (توسط خودم).احساس جدایی از جسمم میکردم .حتی ساختار فراکتالی جهان رو میشد کاملا احساسش کرد.یه جریان قدرتمند انرژی همه جا بود.جاری بود.همه ی ما جزوی از اون بودیم .هممون .همه چیز کاملا زنده بود و قابل درک.درک من از خداوند کاملا تغییر کرد.تعریف مرگ در نظرم تغییر کرد و تبدیل شدن به یه صورت دیگر انرژی شد.یه مورد خیلی جالبه دیگه این بود که انگار دارم همه چیزو به یاد میارم..همه چیزو با هم قبول کردم .واقعا سخته توضیحش.اونقدر اون زمان برام بی نظیر بود که واقعا میشه راجع بهش کتاب نوشت.انگار یه انرژی لایتناهی خیلی از اطلاعات خیلی مهم رو کاملا رایگان در اختیارت میذاره..کاملا سخاوتمندانه .
    یه مورد دیگه که برام کاملا روشن شد این بود که همه چیز کاملا در دسترسه اینکه چیزی نیست که بخواهی و نداشته باشی.
    ما توی اقیانوسیم و امکان نداره تشنه بمونیم.فقط تشنگیمون علتش اینه که دهنمون رو بستیم.همین!
    واقعا سخته توصیفش.از اون روز امیدوارم که دوباره بتونم اون حالتو تجربه بکنم.
    واقعا نعمت بزرگیه این دید به جهان.
    ممنون از وقتی که گذاشتین و مطالعه کردین

    • خیلی ممنون از اینکه تجربه تون رو به اشتراک گذاشتید.

    • بسیار تجربه عالی بود . ممنون که تجرتونو با ما به اشتراک گذاشتید . شروع میکنم ایشالا به این تجربه شما و استاد امینو میرسم

    • سلام
      خیلیم عالی
      شما در برنامه زندگی پس از زندگی هم رفتین؟
      اگر دوست داشتین بگین کدام قسمت

  23. وقت بخیر
    برای اولین بار این تمرین رو انجام دادم ، بیشتر از دو دقیقه نتونستم ادامه بدم …

    و این دو اتفاق باعث ادامه ندادنم شدن :

    ۱) چشمانم به شدت تار میشدن و خود به خود بسته میشدن

    ۲) تنفس کردن برام آزار دهنده شده بود و ( دم ) به سختی انجام میشد .

    جناب دهقان اگر این پیام رو دیدید و توصیه ایی داشتید ممنون میشم انتقال بدید .

    ممنونم .

  24. عبدالعزیز 2021-04-08 at 08:39 پاسخ

    سلام استاد گرامی خیلی عالی بود

  25. با سلام
    مدیتیشن موثر است و مطلاب بسیار فوق العاده ای استاد بزرگوار میزارن امروز هم واقعا خوشحالم که قرار توی کلاس استاد شرکت کنم تا صدا دلنشین استاد بشنوم و سوال بپرسم.
    اول اینو بگم من متوجه شدم نمیخوام این جوادی هستم باشم میخوام تغییر کنم دنبال این بودم تغییر کنم داشتم فایل های استاد گوش میدادم که ی جای گفتن برای تغییر کردن باید مدیتشن کنید
    حالا من راهکار متوجه شدم تا به هدفم برسم که جوادی دیگه باشم این گام دوم بود گام اول خواستم دگه جوادی شماره یک نباشم.
    گام سوم امدم گفتم هر روز باید بری حموم خب من هرروز صبح میرفتم حموم که یهو خورد به ذهنم گفتم بیا بعداز حموم روزانه خودم مدیتیشن کنم
    حالا چطور مدیتشن دو تا نوع تنفس هر روز صبح انجام میدم.
    ۱٫ عمل دم تا عدد ۲۷ میشمارم و عمل بازدمم تا شماره ۱۳٫۵ میشمارم.
    ۲٫تنفس دیافراگمی این نوع تنفس بعداز تنفس اولی است.
    توضیحات درمورد تنفس دیافراگمی
    به دیوار تکیه میدم و مقداری زانوی خودم خم میکنم و بعداز ان میام خودم میارم تو حالی که میخوام سجده کنم رو به پایین این حالت بدنی برای خودم به وجود می اورم.
    برای شروع نوع تنفس میام اول کار طوری تنفس میکنم به طور خوداگاه که یک حیوان درنده افتاده دنبالم
    بعداز این مرحله میام تنفس خودم نگه میدارم تا جای که تحملم صفر بشه و ناخداگاه تنفسم رو مثل گلوله شلیک میشود خارج میکنم مرحله بعداز شلیک گلوله تنفس بسیار عمیق و منظم که به حالت نرمال خودم برسم با در نظر گرفتن حالت جسمانی خودم انجام میدهم.
    حالا چرا دیافراگم؟
    چون با لنف کار میکنه کار لنف چیه لنف دور هر سلول است که مواد مغذی به سلول میرسونه و برعکس مواد مضرر از سلول میگیره و از بدن خارج میکند.
    اصلا فایده این کار چیه؟ وقتی که سلول های شما تمیز و پاک باشن
    صورتی شفاف و نورانی دارید حتی اگر خودتون بخواهید نمیتونید حس ناراحتی داشته باشید چون اینجا دارید از جسمتون کمک میگیرد برای شاد بودن.
    انرژی یعنی چی؟
    انرژِی برابر است با جابه جای در سرعت نور به توان دو. چون شما دارید سرعت جا به جای خون با توجه به دیافراگم افزایش میدهید. و انرژی بدست میارید تساوی طرفین معادله برقرار است.
    سوال مهم اینجا ۹۵ % این کار نمیکنن چون انرژِی زیاد داشتن مسولیت پذیری به همراه دارد و اکثرا دوست ندارن مسولیت بپذیرن
    چون قبلا خودم ادم بی مسولیتی بودم و الان مسولیت زندگی خودم پذیرفتم متعهدم هرروز انجامش بدم تا انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه و عادت هایم داشته باشم.
    جوادی

  26. سلام و خدا قوت
    خیلی کتاب و اطلاعات در این زمینه وجود داره اما دو صد گفته چو نیم کردار نیست و باید شروع کرد و ان شالله استارت کار رو می زنم …
    ممنون از مقالات ارزشمندتون استاد امینو عزیز

  27. سلام من ميخواستم علت باز نگه داشتن چشم ها در اين تمرين را بدونم چون تمرينات مديتيشن براي بالا بردن سطح آلفاي مغز با مطالبي كه مطالعه كردم با چشمان بسته انجام ميشود ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

    • آرش عمرانی 2022-10-21 at 07:47 پاسخ

      سلام من هم همین سوال را دارم آیا با چشم بسته هم می شود انجام داد اگر جواب بدید ممنون میشم

  28. سلام جناب امینو . ممنون از مطلب عالیتون . من خیلی گشتم در مورد شاماتا نتونستم مطلب بیشتری پیدا کنم . بخش معرفی کتاب انجمن هم دراین مورد چیزی نبود فقط کتاب تمرین ذن بود . ممکنه لطفا منابع یا کتابی برای شاماتا بهمون معرفی کنید؟

  29. سلام خدمت استاد عزیز و همه دوستان درواقع الان در عصر اکواریوس هستیم عصر بیداری جایی که باید به هم کمک کنیم تا انسان ها اگاه بشن و در واقع بیدار بشن و به قدرت درونی خود پی ببرند.واین کار با مراقبه و مدیتیشن امکان پذیر هستش البته که اگه یک سری دیگه از کار ها هم در کنارش انجام بشه فوق لعاده خواهد بود.که توصیه که من به شما دارم اینه که تا میتونید شکر گذاری کنید و لحظه به لحظه از خداوند سپاسگزاری کنید و متونید کم کم به سمت گیاه خواری برید و هر لحظه اگاه تر بشید .و این تمرین استاد واقعا بهتون جواب میده چون من خودم انجام میدم و لذت میبرم خدایا صد هزار مرتبه شکرت.و در اخر اگر انسان ها به قدرت درونی خود پی ببرند واقعا احساس رو که دارند با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.محمد نادری هستم و برای تمام اعضای اکادمی بخصوص استاد عزیز و دوست داشتنی از خداوند نور و عشق میخوام

  30. بسیار عالی بود
    ممنونم ازتون
    من مدتی هست که ذن میکنم و حس عالی بهم میده. روزهایی که با ورزش و ذن شروع میکنم تا شبش فوق العادست و ذهنم قابلیت کنترل بیشتری داره. 🙂

  31. بسیار عالی ممنونم

  32. مقاله بسیار کامل و کاربردی در زمینه مدیتیشن بود سپاس فراوان

  33. با سلام و تشکر فراوان . من تقریبا دوسال پیش شروع به یادگیری و انجام مدیتیشن کردم و الان نتایج مفید مدیتیشن را دارم مبینم در تمام سطوح زندگیم

    تا قبل از این توانایی و تمرکز یک جانشستن و تمرین کردن را نداشتم ولی الان خداروشکر روزی چهار تا پنج ساعت آموزش میبینم و تمرین میکنم

    باز هم تشکر فراوان از استاد امینو عزیز

  34. مجید جعفری 2022-02-13 at 02:35 پاسخ

    سلام استاد امکانش هست این قسمت این مقاله رو توضیح بدید:
    خوب، چند لحظه فکر کنید. «شما» به تنهایی و بدون هیچ راهنمایی تمرین مدیتیشن انجام می‌دهید، بنابراین فقط این «شما» هستید که سعی دارید در «خودتان» پیشرفتی ایجاد کنید. به عبارتی دیگر، این تفکر خود شما است که پیشرفت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و سپس نتیجه را اعلام می‌کند. بنابراین یعنی شما هیچ‌وقت خودتان، ذهن خود و باورهای حاصل از شرایط خود را ترک نمی‌کنید.
    من باید در پیدا کردن مربی مدیتیشن دنبال شخص خاصی باشم؟کتاب خاصی؟دوره خاصی؟

  35. سلام ودرود
    این تمرین را یک ماهی میشه انجام میدم یکسری نورهای خیلی سفید از پایین به سمت بالا میاد میبینم وقتی نقطه رو دیوار را رها میکنم نور هارو ببینم نور ها میروند
    این درسته آیا ؟ به چشم آسیب نمیرساند این کار؟

  36. سلام من بعد ۴۰ روز مدیتیشن قبل از خواب کلا کیفیت خوابم تغییر کرد و خیلی بهتر شد حتی خواب هایی که میدیدم اما متاسفانه برام عادت نشد و ترک کردم و دوباره شرایط مثل قبل شد الان کتاب عادت های اتمی میخونم تا بتونم برای همیشه این عادت در خودم نگه دارم ممنون

  37. استاد امینو عزیز واقعا بابت به اشتراک گذاشتن این مقاله بسیار ارزشمند از شما متشکرم
    من هم به نوبه خودم تصمیم دارم این مدیتیشن را انجام بدهم و حتما نتایج آنرا به اطلاع خواهم رساند

  38. سلام استاد واقعا ممنونم فوق العاده بود…
    من هر روز صبح قبل از باز کردن چارت و هرگونه معامله ای ۱۰دقیقه انجام میدم و تاثیر مثبت داشته با اینکه مدت کمی هست که انجام میدم

  39. درود استاد ممنون از مقاله مفیدتون
    خواهشی داشتم با توجه به اینکه منبع معتبر در رابطه با مدیتیشن و آگاهی و کلا تمرینات ذهنی زیاد نیست و پیدا کردن مطلب بکر و اصیل تو اینترنت خیلی سخته ممنون میشم بیشتر ازین گونه مقالات و تجربیاتتون در اختیار ما بذارید همینطور اگر تجربه ای در ربطه با ای اف تی دارید
    دیدگاه و گفته های شما با توجه به اینکه تجربه شخص خودتونه و و خلوصی که در گفتارتون هست خیلی به ما کمک میکنه
    سپاس

  40. سلام استاد خیلی خوشحالم که این مقاله رو قرار دادید . من الان ۱۰ هفته ی میشه که مدیتیشن یه دوره ۳ ماهه رو شروع کردم و بعد از اتمام حتما تمرین شما رو شروع خواهم کرد. بازم ممنون از زحماتتون

  41. ارش عمرانی 2022-10-19 at 10:02 پاسخ

    سلام استاد عزیز خیلی وقت بود منتظر این مقاله بودم و از زمانی که لیاقت شاگردی شما را پیدا کردم به لطف خدا دقیقا زمانی که به چالشی برخورد می کنم شما مقاله ای ارائه می دهید که انگار اختصاصی برای من است .
    بسیار ذهن شلوغ و پر از افکار مختلف دارم که هیچ کدام بدرد نمی خورند و از امروز شروع می کنم به تمرین و نتایج عالی انرا با شما به اشتراک می گذارم و باز از تجربیات شما استفاده می کنم.
    اگر امکان داره استاد خودتون را معرفی کنید تا شاید لیاقت شاگردی ایشون را هم داشته باشیم و استفاده ببریم .
    با ارزوی موفقیت و سلامتی و دیدار شما بزرگوار

  42. سلام جناب امینو خیلی عالی و تاثیر گذار بود سپس از این همه لطف و بزرگی

  43. سلام استاد امینوی عزیز
    قول داده بودید استاد روانشناسی و مدیتیشن خودتون رو که از شما جوان تر هم هستند رو بیارین تو آکادمی و یک دوره با ایشون برای دانشجوها برگزار کنید . ممنون میشیم این موضوع رو دوباره با ایشون در میان بگذارید.
    احتمال داره الان وقتش شده باشه . سپاس فراوان از بهترین معلم دنیا

  44. استاد گرامی سلام
    مقاله شما راجع به مدیتیشن بسیار جالب توجه بود.
    تجربه من در مورد مدیتیشن و مراقبه به چهارسال پیش برمیگرده و فراموش نمیکنم که ساکت کردن ذهنم چقدر برایم دشوار بود.
    اما وقتی با یوگا آشنا شدم، مدیتیشن سهل تر شد، چرا که تمرکز در یوگا مهمترینِ اصول هست، بعضا ایستادن بر روی یک پا و یا نگه داشتن وزن بدن بر روی دو و یا حتی یک دست، به حدی کار دشواری ست، که دوستانم و خودم آسیب میدیدیم و بارها باید از صفر شروع میکردیم.
    یوگا ما رو خُرد و کوچک کرد و با اصول صحیحِ خودش، بنای انسان جدید و قوی ای رو پایه گذاری کرد.
    انسانی که یاد گرفت تمرکز و تمرکز و تمرکز، و سپس در کنارِ اون تلاش مداوم، نتایج شگفت انگیزی رو به بار خواهد آورد.
    در طی بعضی از حرکتهای یوگا، پرت شدن حواس به یک فکر کوچک، منجر به افتادن و به هم خوردن تعادل و تلاش دوباره است.
    لذا ما یاد گرفتیم که باید فقط و فقط در اون لحظه باشیم.
    سوار بر لحظه حال، سبک و متمرکز.
    در هر حرکت یوگا، مدیتیشنی نهفته اس.
    توصیه اکید بنده این هست که اگر حتی کمی راجع به یوگا کنجکاو شدید، صفحه اینستاگرام یکی از اساتید فوق العاده یوگا به نام رو ملاحظه بفرمائید تا تصور صحیحی راجع به این سبک اعجاز آمیز در شما شکل بگیره.
    چرا که عموم مردم یوگا رو با مدیتیشن یکی میدانند و این تصور غلطی ست.

    در پایان اضافه میکنم که اگر کسی تصمیم گرفت که زندگی خود را به دو بخش تقسیم کند که شامل بخش اول: زندگی معمولی، و بخش دوم: زندگی فوق العاده و معجزه وار هست، حتما به جامعه یوگا ملحق بشه. ☺️
    ممنون از استاد دهقان

  45. سلام استاد
    من خیلی کم مدیتیشن انجام دادم ولی تاثیراتش روی تریدم فوق العاده بود.
    مشکل من در ترید این بود که بعد از حد ضرر خوردن دچار ناامیدی، عصبانیت، اضطراب و عجله برای جبران میشدم و حساب معاملاتی رو نابود میکردم
    ولی با اینکه خیلی کم میدیتشن انجام دادم همین باعث شد ذهنم ساکت تر بشه و دارم به طور مداوم رشد حسابم رو می بینم.
    البته هنوز داد و بیداد بچه ۳ ساله ام وقتایی که ضرر میکنم رو مخمه و حتما این مدیتیشن رو عادت روزانه ام می کنم

  46. عرض ادب و احترام
    تشکر از شما و تیم خوب اکادمی.
    استاد،هیکس از طریق مراقبه،با راهنمای معنوی خودش ارتباط برقرار کرده بود.و همین طور که شما هم میدونید،گفته شده که همه ای ما یک راهنمایی معنوی داریم.استاد من بعداز یک ماه مراقبه مرتب همراه با همسرم یک نوع از انرژی یا نمیدونم چی اسمش رو بزارم،شب در زمان خواب و بیداری دیدم که مثل یک جریان الکتریکی بود و خیلی کوتاه در تاریکی اتاق اتفاق افتاده،استاد یک ترسی در ما به وجود اومد.و نمیدونم چرا بعد از آن شب دیگه مراقبه نکردیم( به بهانه های مختلف).کمی سردرگم شدیم.

  47. با سلام و خیلی هم عالی .منم تقریبا دو ماهی هست که مدیتیشن میکنم اما با اینکه استمرار کامل نداشتم ولی خیلی راضی هستم و تمرینم همون نفس کشیدن اما با چشمان بسته بود .این مقاله رو کامل نوشتم…اونجا که در مقاله استاد گفت رها کن با صدای بلند خندم گرفت و برام خیلی جالب بود .استاد ایا مدیتیشن میتونه از سن ۵/۶سالگی هم شروع بشه چون میشه گفت کودکان بیشتر اوقات در نیروی حال هستن ؟برای پیدا کردن هوشی فراتر از هوش و ذکاوت مثلا میشه ادیسون رو مثال زد؟امروز تو بیمارستان گریه کنان مردی را دیدم ولی با این حال از گریه اش ناراحت نبودم و با خودم گفتم افرین به نیروی حال وصل شو ؟نمیدونم درست بود یا …شایدم اونقدر کتاب نیروی حال رو گوش دادم بخاطر اون بود ؟

  48. ا سلام و خیلی هم عالی .منم تقریبا دو ماهی هست که مدیتیشن میکنم اما با اینکه استمرار کامل نداشتم ولی خیلی راضی هستم و تمرینم همون نفس کشیدن اما با چشمان بسته بود .این مقاله رو کامل نوشتم…اونجا که در مقاله استاد گفت رها کن با صدای بلند خندم گرفت و برام خیلی جالب بود .استاد ایا مدیتیشن میتونه از سن ۵/۶سالگی هم شروع بشه چون میشه گفت کودکان بیشتر اوقات در نیروی حال هستن ؟برای پیدا کردن هوشی فراتر از هوش و ذکاوت مثلا میشه ادیسون رو مثال زد؟امروز تو بیمارستان گریه کنان مردی را دیدم ولی با این حال از گریه اش ناراحت نبودم و با خودم گفتم افرین به نیروی حال وصل شو ؟نمیدونم درست بود یا …شایدم اونقدر کتاب نیروی حال رو گوش دادم بخاطر اون بود ؟

  49. استاد مدیتیشن برای کودکان ۵/۶ ساله هم میتونه مفید باشه ؟

  50. سلام بر استاد امینو بزرگوار و دوستان
    اونجا که تو مقاله استاد گفت رها کن من ناخودآگاه با صدای بلند خندم گرفت و اینکه
    آیا مین تمرین میتونه برای کودکان۶ساله هم مفید باشه

  51. حمیدرضا 2022-11-02 at 21:37 پاسخ

    مثل همیشه عالی سلطان ❤️💯💯

  52. سلام خدمت استاد عزیز و دوستان.
    از زمان قرار گرفتن این مقاله در سایت من هر روز مدیتیشن میکنم .در مورد تاثیر بر معاملاتم از زمان انجام مدیتیشن معاملاتم مثبت خوب شده نسبت به قبل
    در مورد نفس کشیدن در ابتدا من تنفس عمیق میکشم و بعد به مرور میبینم که در اواخر نفس کشیدنم آرام شده و بعضا متوجه میشم که حتی نفس کشیدنم به حدی آرام شده که شمارش ۱تا ۲۱با ضربان قلبم انجام میشه
    تمرکزم رو روی نقطه هايي که روی دیوار سفید گذاشتم میزارم در ابتدا روی نقطه بالاتر و بعد در اواخر سرم یکم میوفته به پایین و تمرکزم رو پایین‌ترین نقطه میره
    در مورد شمارش ۱تا۲۱گاهی میبنم تا ۲۸هم رفتم با اجازتون خخ
    در مورد زمان تایم نمیگیرم ولی متوسط بین حداقل ۲۰تا۳۰دقیقه میشه فک کنم
    در مورد فوایدش چند بار که تو رانندگی بودم و جلو پل ماشین پارک کردن و راهم بسته بود و چندین مورد دیگر برام جالب بود که بعدا متوجه شدم دیگر بوق ممتد نزدم و لفظا هم چیزی نگفتم و با خودم گفتم رها کن
    یدونه دیگه هم بگم من بیشتر از دو سال تمرین و آموزش رقص آذری رفتم و همیشه‌ با ریتم رقصیدن مشکل داشتم و الان احساس‌ میکنم با آهنگ خوب مچ میشم واقعا در این مورد خيلی تعجب کردم .اینا تجربه من از این مدت کم مدیتیشن

  53. سلام بر استاد عزیز#امینو و دوستان
    استاد من مدیتیشن را از روز اول این مقاله بطور مداوم انجام دادم .لطفا در مورد زمان نفس کشیدن و دم و بازدم هم توضیح دهید .مثلا بطور نرمال در یک دقيقه چند دم و بازدم انجام بشه یا بسته به شرایط متفاوت هست?

  54. سلام و بازم من خخخخخ ….هیچی دوباره اومدم مقاله رو خوندم .استاد در صورت امکان در مورد مدیتیشن یک وبینار بذارید .ممنون

  55. سلام فوق العاده عالیه و من حتما انجام میدهم / استاد به خاطر زحمات بی دریغتون کمال تشکر و قدر دانی را دارم / سپاس فراوان

  56. سلام استاد امینو
    خیلی ممنونم بابت این مقاله مفید.
    اگر امکان داره لطف کنید و روش دوم مدیتیشن که از سال ۲۰۰۴ شروع کردید هم در مقاله ای عنوان بفرمایید.

    سپاسگزارم

  57. سلام بر استاد امینو دوست داشتنی
    ببخشید من درست متوجه نشدم که تنفس چطوری باید باشه،آیا منظورتون اینه که یه دم و بازدم،یک و دوباره یه دم و بازدم شد دو همینطور بریم تا عدد ۲۱وبعد برعکس بیایم تا ابتدا، و یه سوال دیه بین دم و بازدم نیازی به مکس هست؟ممنون

  58. مدیریت ذهن و آرام نگه داشتن آن از مهم ترین اهداف در مدیتیشن و روانشناسی موفقیت در آموزش فارکس است.

  59. عرض سلام و ادب خدمت استاد امینو عزیز
    یک سوال داشتم.
    قبل از اینکه تمرین شاماتا را معرفی کنید، فرمودید که اگر به هردلیلی قصد داریم تمرین دیگری غیراز شاماتا انجام دهیم، حتما زیر نظر یک استاد مدیتیشن باشد.
    سوالم اینه: یعنی اگر همین تمرین شاماتا را انجام دهیم احتیاجی به استاد نداریم؟

  60. سلام و عرض ادب .استاد خیلی دوست دارم نظرتون رو راجب مراقبه مولانا و رقص سما بگید@amino

  61. من الان پسر یک و نیم ساله ای دارم که هر روز دور خود میچرخد و شادی و خنده میکند امروز به طور اتفاقی به رقص سما مولانا برخوردم که مولانا این مراقبه و رقص سما را از کودکان یاد گرفته و جالب است که همه کودکان دنیا با هر ملیت و مذهبی این رقص و یا دور چرخیدن را انجام میدهند .خیلی دوست داشتم نظرتان را بدانم

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart